Windows 7 installatie blijft hangen bij Installing Features

Status
Niet open voor verdere reacties.

Xclusive

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2009
Berichten
26
Ik ben in het bezit van een laptop en er wordt vanuit school gratis Windows 7 gedistribueerd, mijn laptop draaide Vista en ik zag alle reden om te upgraden. Ik heb een bootable USB gemaakt met daarop de Windows 7 installatie, en na het rebooten kon ik de installatie starten. (Het gaat hier om een 32-bits laptop en 32-bits Windows 7 Professional installatie)

Ik heb hierbij gekozen om mijn huidige (Vista) partitie te formatteren, aangezien ik alle belangrijke bestanden op een ext. HD heb bewaard. Ik kan hierna de installatie vorderen, taal instellen etc en dan begint de installatie. De eerste twee stappen (Copying Windows files, Expanding Windows files) gaan als een trein maar daarna blijft de installatie hangen op Installing Features. Ik heb de eerste poging de laptop 2 uur laten aanstaan en toen vastgesteld dat er echt geen vordering in zat.

Ik heb geprobeerd de installatie te sluiten en toen leek er een Roll-Back te starten, echter na een half uur was er nog steeds niks gebeurd en heb ik de laptop uitgezet door de Power knop ingedrukt te houden. Nu werkt echter mijn vista installatie niet meer (wat op zich geen probleem voor me is). Ik heb hierna nog 2 pogingen gedaan om windows 7 te installeren op dezelfde manier, alleen ben ik ook deze twee pogingen niet langs Installing Features gekomen, iemand enig idee wat ik verder kan proberen om windows 7 geinstalleerd te krijgen?
 
Moet je dit probleem aan school dit probleem uitleggen.
 
Upgrade Advisor gaat niet meer aangezien ik zowel Vista als Windows 7 niet kan opstarten.

Het probleem aan school voorleggen lijkt me vreemd, ik zie niet wat hun hiermee kunnen, het gaat om een poging tot clean install van windows 7. Daarnaast gaan de licenties via een externe partij en zijn wij hier alleen op aangesloten via school. Ik denk ook niet dat de installatiebestanden corrupt zijn, maar dat het probleem aan iets anders ligt.
 
Hoi !

Aangenomen dat de USB-stick geformatteerd en volgens het boekje gemaakt is heb je toch 'n probleem waardoor Win 7 de features niet kan installeren.

Omdat je de Upgrade Advisor niet gedraaid hebt is het nu gissen waar het aan kan liggen.

Hoe dan ook, in meer dan 299 installatie's van div . Win 7 versie's ben ik het nog niet tegen gekomen.....

Greetz,

Harry.
 
het kan ook aan de dvd liggen heb dit ook ooit gehad dat de dvd te rap gebrand is geweest je kan die op lossen door de dvd met img burn te converteren naar iso en deze dan op een laag tempo te branden ik had dit gedaan onder 1x speed toen deed de installatie zijn werk wel.

hopelijk werkt dit bij jou ook
Succes alvast
 
Heb inderdaad USB netjes geformatteerd en met behulp van "Windows 7 USB/DVD Download Tool" bootable gemaakt, het oorspronkelijke bestand was .iso. Ik ga morgen proberen vista terug te zetten en dan de Upgrade Advisor te draaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan