windows 7 installeren op nieuwe SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

SlamChamp

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2009
Berichten
41
Aangezien ik de laatste tijd veel problemen heb met mijn HDD vertrouw ik het niet meer om mijn hele systeem daar op te draaien. Dus ben ik van plan om een SSD (Crucial m4 64GB) te kopen en daar Windows 7 op te installeren en de HDD voor downloads,films en games etc.

Hoe moet ik dit dan aanpakken ? Op internet hebben mensen het over windows 7 overzetten/klonen? Is de volgende manier gewoon goed? : Win7 schijf in de computer stoppen --> HDD formatteren ---> CD eruit ----> computer uitzetten--> SSD aanluiten ---> win7 op SSD installeren --> klaar ?
Het maakt mij niks uit of ik een clean install moet doen, heb toch back-ups van belangerijke bestanden.

ps. 64 GB is wel genoeg toch? Win7 installatie is 16 GB dus heb ik nog 48 GB over... maar aangezien mijn HDD veel problemen geeft zit ik straks met mijn 48 GB opslag als ie kapot gaat :p
 
Ikzelf had ook overal backups van, Ik heb gewoon de ssd ingebouwd, de windows-dvd in de cdrom en installeren maar, that's it... Ik heb een schijf van 80 gig, plaats zat, heb er alleen windows en photoshop opstaan de rest staat op externe harde schijven, werkt perfect, pc loopt als een zonnetje, supersnel... succes ermee :)
 
thanks, 64 GB is genoeg dan :) Maar moet ik dan niet eerst win7 van mijn HDD verwijderen voordat ik het installeer op de SSD ?
 
wat wil je met die harde schijf doen ?

je kan het ook in dual boot mode gebruiken zo hou je je oude besturing systeem nog

dus de windows 7 op de hdd en een windows 7 op de ssd

wel zou ik er dan voor zorgen dat ie de ssd schijf als eerste boot

als je die harde schijf niet meer gaat gebruiken dan kan je hem gewoon uit je computer halen en daarna windows 7 installeren op de ssd


je zou met crystaldiskinfo even de status kunnen checken van je harde schijf (met dit programma kan je zien of je harde schijf aan vervanging toe is )

LINK : CrystalDiskInfo

met installatie driverscanner even uitvinken
 
Laatst bewerkt:
Ik wil de harde schijf erin laten zitten en daar downloads(films, tv series, gedownloade youtube filmpjes) op zetten.
Maar waarom zou ik win7 op de oude HDD laten staan?
 
ja dat hoef je dan niet te doen, dus dan zou ik gewoon windows 7 installeren op de ssd

even een backup natuurlijk maken van je bestanden van de oude harde schijf die je wil bewaren

zodra je dat heb gedaan windows 7 installeren

in de installatie van windows 7 formatteer je de oude schijf (of dat kan je ook later in windows doen)

en windows 7 installeer je op de ssd schijf

je computer moet je booten met cd-rom om windows te installeren dat doe je via je bios


als je nog vragen hebt dan hoor ik het wel
 
Bedankt voor het antwoorden van mijn vragen. Morgen krijg ik de SSD binnen en dan zie ik wel of alles werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan