windows 7 naar windows 10 mislukt

• Onderwerp starter Onderwerp starter dsb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dsb

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2015
Hulp gevraagt...
Mijn kleindochter heeft haar pc met windows 7 willen upgraden naar windows 10, en dit is glansrijk mislukt...

Ze heeft dit gedaan met "mediacreationtoolX64.exe die ze via een vriend had gekregen...
tijdens de instalatie is alles goed verlopen, ze heeft geen enkele foutmelding tegen gekomen, en
na de instalatie werkte windows 10 zoals het moet.
De dag nadien als ze haar PC opnieuw wilde opstarten, was op het eerste zicht alles normaal uitgenomen dat er bij het klikken op de startknop
helemaal niets meer gebeurde...
Alle programmas die op haar PC stonden werkten nog wel via het bureau blad, maar via start links klikken kan helemaal niet meer.

Nadien heeft ze getracht om terug te keren naar windows 7 via de mogelijkheid die windows 10 bied, maar dat is eveneens mislukt... zodat de PC nu helemaal niet meer wil opstarten.
Ze krijgt de melding dat er iets fout zit en ze de hersteloptie dient te gebruiken, dit wil ook niet meer lukken zelfs naar een eerde herstelpunt gaan werkt niet, krijgt melding dat het niet mogelijk is...

Natuurlijk heeft ze eerst geen bacup gedaan van haar files VOOR de update naar de 10....
Mijn vraag is nu hoe kunnen wij haar bestanden (voor school) nog terug halen van de HD in de pc, voor we een nieuwe instalite doen van windows.

Alvast bedankt.

Dirk

Dat is het juist, als de PC opstart zie je eerst het bekende "windows opstarten" van win 7
Dan kom je in het scherm met de keuze opstart herstel doen on windows normaal starten.
Beiden keuzes werken niet, je komt iedere maal terug op het zelfde keuze scherm.
Ik kan niet aan de C.

Daarom moet u ook niet in windows starten, maar met de hirens bootcd zoals in de beschrijving staat waar ik u de link van heb gegeven.

Ik heb de hirens CD gebruikt en ik heb al de data terug en op een externe HD gezet, nu kan ik terug de originele
WINDOWS 7 instaleren toch ?
Die 10 laat ik maar wat rusten voorlopig.

Ja, maar wel bij de installatie de c-partitie laten formateren (is onderdeel van het installatieproces, maar moet wel aangegeven worden dat dat moet gebeuren en gaat dus niet vanzelf/automatisch) om te voorkomen dat de oude hap er op blijft staan.

En inderdaad, als u gelukkig bent met windows 7, waarom dan zo nodig naar windows 10
Windows 7 blijft nog heel wat jaartjes door MS ondersteund, dus ook daar zit geen probleem.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan