windows 7 niet verder dan 'pres esc key to boot menu' (oid)

Status
Niet open voor verdere reacties.
gewoon rondkijken in de bios totdat u deze optie vindt. Ik zou het manual op moeten gaan zoeken op internet voor deze specifieke HP laptop om te weten waar in de bios dat precies staat, maar dat heeft u ongetwijfeld zo thuis liggen en dan is het wel zo makkelijk als u zelf even kijkt.

Kies in het startmenu F9 en kies daarna de C schijf waar je windows hebt geïnstalleerd.

dan krijg ik de keuze tussen 'notebook harddrive' en 'cd/dvd drive' als ik dan op enter druk start ie die harddrive op. en ik kan de hele bios door zoeken maar er staat niks over een reset

Wat gebeurt er als die van de harddisk opstart?

Ik denk dat de installatie van windows niet goed is gegaan. Dus windows als verse installatie opnieuw doen.

dan krijg ik de keuze tussen 'notebook harddrive' en 'cd/dvd drive' als ik dan op enter druk start ie die harddrive op. en ik kan de hele bios door zoeken maar er staat niks over een reset

Ik heb ook niet gezegd dat reset uitgezet moet worden, maar recovery/herstel vanaf de HD. Als u dat kunt vinden en uitzetten en dan ook nog die recoverypartitie van de hd verwijdert zult u zien dat windows ineens wel geinstalleerd kan worden vanaf de cd/dvd

Ik had ook problemen met "press any key tot boot cd/ dvd ...." . Met een Win XP dvd in de speler werkte dit wel, maar met een WIN7 dvd in de speler werkte dit niet.
ik heb dit probleem kunnen oplossen door het BIOS een upgrade ( het zgn. flashen van de bios ) te geven. Nadat ik dat gedaan had kon een schone installatie doen van WIN7
Mogelijk heb je wat aan deze tip.

Groet

de upgrade voor de BIOS is een .exe, kan ik deze gwn branden en booten vanaf die CD?

Als je niet weet waar je mee bezig bent, zou ik een bios update aan iemand overlaten die er verstand van heeft. Want er kan veel verkeerd gaan, met de kans dat je het moederbord kan weggooien. Maar ja een gewaarschuwd mens geld voor 2.

ik heb best veel verstand van computer's, ik heb al regelmatig windows geïnstalleerd maar en bios nog niet.

OP de website waar je de biosupgrade vandaan hebt staat vast wel hoe hij toegepast moet worden.
Gewoon de exe op een CD branden zal niet werken denk ik.

Groeten Marcel

Bedankt.
maar ik heb een soort van probleem, mijn nieuwe pc kan niet branden. (geen optische drive)
de pc van mijn ouders werkt hartstikke slecht. bij elke knop die ik aan klik loopt ie vast.
nou heb ik hier nog 2 pc's die het niet doen. de pc in kwestie en mijn oude pc. kan ik mijn oude pc gebruiken als externe brander?

Voor het "flashen" van de Bios hoef je niet een cd te branden. Er moet een flash programma worden gedownload en nog een ander bestandje. Deze kunnen beide op de harde schijf gezet worden.
Maar lees vooral de flash handleiding goed van de fabrikant van de pc in kwestie. Het "flashen" is niet nl. zonder gevaar.

Groet

en lees jij mijn eerste post effe. daar staat dat de computer niet opstart. dus die bestanden op de schijf zetten gaat ook niet.

maar ik denk dat ik maar effe windows kan installeren en dan de bios ga flashen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan