Windows 7 op laptop maar 10 is niet verwijderd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marthaeen

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Berichten
141
Heb een laptop waar 7 op stond kon toen gratis naar 10 maar vindt dat helemaal niets.
Heb gister 7 er weer opgezet maar nu staat 10 er ook nog op.hoe kan ik die verwijderen?
Volgens mij heb ik gewoon een nieuwe start gemaakt met 7,dus volgens mij moest 10 er dan vanaf zijn maar helaas .
Iemand een ideetje?:confused:
Alvast bedankt:love:
 
Ik heb liever 7.
maar hoe formateer ik die partitie?
Heb het gevonden maar blijkbaar staat daar 7 en 10 op.
kan ik daarna gewoon 7 erop zetten?
 
Laatst bewerkt:
Heb een Acer waar vista op stond en toen 7 erop gezet,niks aan het handje.modelnummer? geen idee.
Kan dus ook niet formateren omdat zowel 7 als 10 erop staan.
 
Nee, vrij simpel : pak de 7 DVD, stop 'm in de drive, boot ermee en formatteer alle schijven tijdens de setup.
 
:eek:Ik weet niet hoe ik moet dat moet doen Boot?:eek:

Soms gebruiken we kreten hier op de Helpmij waarvan we denken dat het voor iedereen 'gesneden koek' is. Da's dus niet zo. Sorry.

Ter aanvulling op het linkje van gast0205, misschien ook nog even in 'normaal Nederlands' een stukje achtergrond:

een computer start bij het aanzetten op (lampjes gaan branden, ventilatoren gaan draaien, etc. etc.) Dat opstarten noemen we 'booten'.
Zonder dat jij het door hebt, 'kijkt' je computer naar de Harddisk, vindt daarop Windows en begint Windows te laden.

Soms echter, door een virus, kapotte harddisk of whatever, kan het zijn dat de computer niet meer de harddisk kan lezen.
Dan zou je dus als baasje een 'probleem' hebben, want hoe moet je computer dan starten?

Daar is dus wat op gevonden. Je kunt in het bios van de computer de machine dwingen om in een bepaalde volgorde op te starten, bootprioriteit noemt men dat.
Zo kun je instellen dat de computer als eerste (1) naar het DVD station moet 'kijken' of 'ie daar wat aantreft waarvan gestart kan worden.
Als tweede (2) bootvolgorde kun je de machine dan naar een harddisk laten kijken en bijvoorbeeld als derde (3) een USB stick.

Als de machine normaal werkt en je zet 'm aan (ook al zou er geen CD / DVD in de drive liggen) dan 'kijkt' de computer dus als eerste naar het CD / DVD station. Omdat daar niets inzit, slaat de computer het opstarten van CD / DVD 'over' (er ligt immers niets in de drive) en gaat de machine naar optie 2 'kijken'. Dat is de harddisk waarop Windows staat. Dat wordt aangetroffen en vervolgens start de machine netjes Windows op. (Van deze processen, bootvolgorde aflopen, merk jij niets. Dat gaat in fracties van seconden.

Nu terug naar jouw situatie. Als jij dus de opstartvolgorde van de computer verandert, als 1e dus een CD / DVD en als 2e de harddisk én je legt daarna een Windows 7 DVD in de lade, dan wordt de computer bij een nieuwe opstart gedwongen om vanaf deze DVD te starten. Vrij kort na het opstarten verschijnt een wit regeltje tekst op een verder volledig zwart scherm en dat regeltje tekst luidt : "Druk op een toets om vanaf CD / DVD te starten". Dat regeltje blijft een seconde of 5 tot 10 in beeld staan, dus je moet wel redelijk vlot een (willekeurige) toets indrukken.
Nu start je machine dus vanaf CD/ DVD en kun je alle harde schijven vanaf de Windows CD / DVD eerst formatteren alvorens de nieuwe installatie uit te laten voeren.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ben er mee bezig,en zo t zien gaat het me lukken.
Hartelijk dank alvast,als het mis gaat hoor je het wel weer:d
 
Waarschijnlijk te laat, maar ik kan me voorstellen dat je win10 niets vind, maar als je "Classic Shell" zou installeren krijg je gewoon het win7 menu. Ik wilde ook niet over maar heb het toch gedaan en Cl. Sh. er op gezet en ben dik tevreden.
 
Windows 7 basic staat er weer op:love:maar hij is zoooooooooooo langzaam,
dus nu zoek ik die updates van hier weer maar kan ze niet vinden:shocked:
sp1 staat er wel op maar de rest updaten gaat niet.
 
Na Windows de moederbord(chipset)drivers installeren wil ook nog wel eens helpen. Welke je nodig hebt, da's een kwestie van de CD pakken die je er ooit bij hebt gekregen. Heb je die niet meer, dan zal je bij Acer a.d.h. model en typenummer moeten gaan downloaden.
 
sp1 staat er wel op maar de rest updaten gaat niet.
Dat is een verschijnsel waar de laatste 6 maanden (véél) meer mensen tegenaanlopen. Sommige "boze" tongen op het w w w beweren zelfs dat Microsoft met opzet bepaalde dingen voor het updaten van Win 7 lastiger heeft gemaakt, om zodoende iedereen zo snel mogelijk naar 10 te krijgen.

Als mening of statement misschien wel interessant de vorige 2 regels die ik typte, maar daarmee los jij het update probleem niet op, kortom, je hebt er geen fluit aan.

Waar je misschien wel mee kunt is het zoeken naar een bericht ergens in de afgelopen 7 dagen gepost. Er was iemand die een linkje had waarmee je bepaalde software downloade waarna de Microsoft 7 updates weer op een normalere manier binnen kwamen. Zoek op iets van Win 7 of Windows 7 updates hier op de Helpmij en je vindt het bericht (niet ouder dan maximaal een dag of 7)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze gdll maar ze zoeken op mijn laptop naar de gegevens?
kb 3020369
kb3125574
kb3145739
kb3153199
kb3172605

Dus instaleert ze niet.:eek:
 
Volgens mij heb ik alles gedaan wat gedaan kon worden,hij is wel sneller nu,maar updaten doet hij nog steeds niet.
heb ook hier die woutdinges gedaan maar zie geen updates staan.
Staat wel een map maar daar staat niets in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan