Windows 7 op SSD schijf installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD72

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2012
Berichten
21
Hallo allemaal,

onlangs een SSD schijf aangeschaft (Kingston HyperX 3K 120GB 2.5" SATA600 Lezen: Tot 555MB/s - Schrijven: Tot 510MB/s met TRIM-ondersteuning).
Ik wil uiteraard hierop Windows 7 installeren omdat dat veel sneller werkt. Mijn vraag is nu : wat is nu wijsheid t.a.v. de verdere software die geïnstalleerd moet worden? Kan ik voor mij belangrijke software (office, photoshop, website software, e.d.) op de SSD schijf installeren en de rest op een reguliere HDD? (ik heb nog 2 gewone HDD schrijven in de PC zitten)
of moet ik toch zoveel mogelijk alles (dus ook nieuwe grote games) installeren op de SSD schijf? Waarbij ik de angst heb dat die 120 gb zo vol zit en de PC weer langzamer wordt en meldingen begint te geven van HDD vol....

Of hebben jullie nog andere tips voor het gebruik van de SSD schijf...

graag jullie reactie

MacD

(verdere specs: Intel Core i5-750, Sapphire RADEON HD 5750, MSI P55-CD53, 8gb 10600 DDR3 SDRAM)
 
zo min mogelijk op de SSD installeren,je hebt ruimte nodig om te runnen
 
dus eigenlijk zeg je alleen windows 7 op SSD en verder alles op andere HDD installeren?
 
Op mijn SSD staat uiteraard het OS en verder programma's die veel vragen waaronder Phostoshop en DPP. Draait heerlijk en makkelijk te doen met 120 GB.
Uiteraard zou ik nooit mijn data op de SSD zetten.
 
Oke dus Windows 7, Photoshop Adobe Bridge en office op de SSD schijf ...
...en de rest op HDD.

En hoe zit dat dan met games spelen en andere software die ik dan installeer op HDD? dat reageert dan langzamer of zo? echt geen idee.

En bijvoorbeeld dingen (bijv pdf bestand op een site) die automatisch bijv naar "mijn downloads" wordt gedownload dat "vervuild" de SSD schijf verder niet of moet ik dat instellen dat dat niet daar terecht komt?
 
Je kan een alternatieve standaard locatie instellen of zelf gewoon kiezen waar hij komt. Hij hoeft toch niet persee in de standaard map downloads.
Games speel ik nooit dus kan je niet objectief adviseren op dat punt.
 
In de regel is het enige verschil dat save games sneller geladen worden dan op een reguliere hdd. Je zal niet meer fps krijgen doordat je een game op je ssd installeert.
Het enige wat je zou kunnen doen is games waar je vaak een save game moet laden (zoals GTA IV) op de ssd installeren. Online multiplayers zoals BF3 en COD zullen van een ssd nauwelijks profijt hebben, maar wel redelijk wat ruimte innemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan