Windows 7 over Windows Vista installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

mittchie

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2013
Hallo kan ik eigenlijk wel Windows 7 over Windows Vista installeren??
Waarom zou ik dit willen
Ik draai nu windows vista wat erg brak loopt en als ik mijn pc opnieuw laat opstarten, wil die niet meer opstarten.
Mijn idee was om gewoon de setup te starten van windows 7 en dan van daaruit de C partitie formatterenen windows 7 zo te installeren.
Kan dit eigenlijk wel ??

als je de C partitie formatteerd ( en ik gok dat vista ook op die partitie staat ), word dus eerst alles gewist voordat windows 7 word geinstalleerd. Dus mocht je belangrijke bestanden erop hebben staan, en die wil je nog redden / hebben, zou ik die eerst back-uppen.

Microsoft helpt zelf. Lees deze maar eens. Klikje aldaar kun je nog een pdf document downloaden.

Okee, als ik het dus goed begrijp en ook zo gelezen heb kan het dus wel

Ok, natuurlijk kan dat, maar in opvolging van Manamana's linkje, moet je deze lezen:

http://windows.microsoft.com/nl-nl/...om-windows-vista-to-windows-7-custom#T1=tab01

Alleen de Systeemschijf (C:) formatteren heeft geen zin, omdat de BCD van Vista op een verborgen partitie achterblijft, met een half/niet werkende dual-boot tot gevolg.

Ikzelf wis (na backup) eerst alle partities & voer dan een nieuwe installatie van Windows 7 uit, omdat de Vista installatie onwerkbaar is.

Windows 7 dvd ligt klaar
Backup bestanden C partitie klaar
Chipset drivers mainboard klaar
Ben ik nog iets vergeten ??

He tof dat het gelukt is. :thumb: Welkom. Jij ook bedankt. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan