Windows 7 reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

meindertt

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2013
Berichten
25
Hallo mensen,

Ik ben net nieuw op dit forum, heb even gezocht misschien niet goed, maar ik heb een vraag.
Mijn PC functioneert niet meer zoals voorheen en ik dacht dat een reset misschien wel een goeie oplossing was.
Maar hier komt het probleem, ik heb een cd gekregen voor een reset.
Dan heb ik ook geen last meer van alle HP programma's die erop stonden.
Alleen als ik de cd gebruiken ga wat gaat er dan gebeuren.
Ik neem aan dat mijn schijf geformarteerd word maar hoe komt het dan met mijn drivers.
De grote vraag is dus eigenlijk; hoe komt het met mijn drivers.

Alvast bedankt !
 
Wat staat precies op de DVD? Is het een Windows systeem DVD met 32 of 64 bit besturing systeem, of is het een recovery CD, die de harde schijf formatteert en dan de computer opnieuw in de fabriek stand zet. Dus de HP programma's komen weer terug. Ik vermoedt dat je een HP computer hebt. Daar kan je de drivers ook alle van de HP site downloaden.
 
Wat voor een cd/dvd heb je gekregen.
Is het zomaar een willekeurige dvd met een willekeurige windows 7 ??

(ik ben niet van het welkomst comitee, met een drankje en een hapje en rode lopers. Is iets voor de moderators)
 
Ik bedoel niet de HP drivers, meer die van Nvidia en internet enzo..
De cd heb ik niet bij mij computer gekregen maar is 64 bits , net als mijn pc, er staat niet op wat voor cd het is ook niet op de hoes/of hoe dat heet.
Op de cd staat wel : "64 bits software" , "Bevat windows anytime upgrade".
Ik hoop dat je hier iets mee kan!

Wat voor een cd/dvd heb je gekregen.
Is het zomaar een willekeurige dvd met een willekeurige windows 7 ??

(ik ben niet van het welkomst comitee, met een drankje en een hapje en rode lopers. Is iets voor de moderators)

haha , hoeft ook niet hoor ^^.
Die reactie die ik zonet geplaatst heb , kan je daar wat mee?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, maar lutz heeft het eigenlijk al gezegd.
Met een willekeurige dvd kan het zijn dat je niet de goede drivers hebt.
 
Laatst bewerkt:
Maar weet je dan toevalig ook hoe het komt met de drivers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Windows 7 heeft wel een aantal ingebakken drivers,maar ik vrees dat je toch even de drivers van een deel van je hardware moet downloaden en op usb zetten.
Er zijn ook programma's zoals DRIVERGENIUS die je geinstalleerde drivers kunnen backuppen,en later terugzetten na de nieuwe installatie........wel even opletten,bijbehorende software voor bepaalde drivers wordt NIET gebackupt.....
 
Je kunt beter de recovery partitie gebruiken.
Dan is de pc meteen weer in fabrieks staat.
Later kun je alle "lastige" HP software verwijderen in configuratie scherm>programma's en onderdelen
 
Windows 7 heeft wel een aantal ingebakken drivers,maar ik vrees dat je toch even de drivers van een deel van je hardware moet downloaden en op usb zetten.
Er zijn ook programma's zoals DRIVERGENIUS die je geinstalleerde drivers kunnen backuppen,en later terugzetten na de nieuwe installatie........wel even opletten,bijbehorende software voor bepaalde drivers wordt NIET gebackupt.....
Bedankt , dit is zeer helpvol!
Ik dacht zo als ik de pc reset krijg ik dan wel weer beeld?
Want ik heb dan geen drives meer, voor de videokaart.
Dit klinkt waarschijnlijk zeer dom, maar heb nog nooit dit gedaan met een computer.

Je kunt beter de recovery partitie gebruiken.
Dan is de pc meteen weer in fabrieks staat.
Later kun je alle "lastige" HP software verwijderen in configuratie scherm>programma's en onderdelen
Ik heb die partitie wel , maar waarom kan ik die beter gebruiken en hoe gaat dat in zijn werk dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt dan meteen de juiste drivers van alle hardware.
Ik doe het zelf ook op deze manier met een originele pc.
Ben je sneller klaar.
 
Dankjewel , ik zal het zo snel mogelijk gaan proberen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt eraan of je sneller klaar bent......als je pc al een tijdje oud is,moet je alle drivers van die recovery partitie ook nog allemaal updaten + de crapware allemaal nog verwijderen.
Als je een heel recente win 7 kunt downloaden,en die samen met de meest recente drivers en jouw eigen windows key installeert,heb je veel minder te updaten dan met de recovery partition optie.......althans,dat is mijn persoonlijke ervaring... ;)
 
Ik snap alleen niet, hoe vind ik een recente win 7, ik heb hier alleen een cd liggen ik weet niet hoe oud het is.
En hoe kan ik dat met mijn drivers doen dan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op internet kan je soms recentere versies vinden,met bijvoorbeeld de laatste servicepacks en updates geslipstreamt.
De drivers kan je backuppen met een programma,zoals ik in 1 van m'n vorige posts al schreef.
Als dit je allemaal in verwarring brengt,is Palomino's repliek waarschijnlijk de meest interessante optie voor jou....:)
 
Je hoeft niet perse de meest recente drivers te hebben.
Alleen als je problemen ondervindt met bepaalde hardware is het interessant om driver update te doen.
 
je kan ook f8 ingedrukt houden bij het opstarten en je pc herstellen naar fabrieksinstellingen dan krijg je de oude reset terug
 
Ik snap het nu niet helemaal meer, door jullie reacties neem ik aan dat jullie dit al eens eerder gedaan hebben.
Zouden jullie mij stap voor stap kunnen vertellen wat er gebeurt als ik die cd erin doe? En wat zou ik moeten doen voordat ik die cd erin doe?
En als laatste start mijn pc wel op zonder drivers? ;o
 
Er zijn maar twee marktleiders voor grafische kaarten voor huis, tuin, en keukencomputers alsmede game pcs: of je kan de universele NVIDIA driver gebruiken, of de universele ATI driver. Ik zal gewoon de NVIDIA driver gebruiken en kijken, of het iets verbetert.
 
Volgens mij heb je me verkeerd begrepen, als ik die cd erin doe , hoe komt het dan met mijn drivers?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, geen cd. CD aan de kant leggen.
Eerst even lezen in de gebruiks handeiding van HP welke F knop er gebruikt moet worden om de pc te her installeren.
Geen F8, dit is iets van windows waarmee je terug kunt gaan in de tijd.
De laatst goed werkende instelling, maar het veranderd bijna niets aan je register.
Dus alle troep blijft er nog in staan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan