Windows 7 schijf letter wijzigen van W:/ naar C:/

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascallino

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,
Ik heb toen ik deze laptop kocht Windows vista geïnstalleerd.:confused:
Hier had ik spijt van dus heb ik Windows 7 geïnstalleerd op W:/ omdat ik eerst Windows 7 wou uitproberen. Toet had ik Vista op C:/ en 7 op W:/.
Nou heb ik Vista verwijderd en 7 gehouden.
Alleen kan ik 7 op de C:/ schijf zetten?
Ik zou het niet erg vinden om 7 te herinstalleren. :thumb:
Groeten Pascallino

Start->systeembeheer->computerbeheer->schijfbeheer rechtsklikken op de betreffende schijf en eigenschappen. Stationletter en paden wijzigen.

Kan dat zomaar.
Loop je dan niet de kans dat je alles wat je geïnstalleerd hebt niet meer werkt???
Groeten pascallino

Bij mijn weten wel.
Je schrijft ook, dat je het geen probleem vindt, om Windows opnieuw te installeren.
En anders maak je de actie toch weer ongedaan op dezelfde wijze.:o

Dan moet je dus opnieuw installeren, wat coenraad zegt gaat niet op voor je opstartschijf. Wel voor de rest. (Trouwens als je dat doet krijg je vanzelf een melding of je het wel zeker weet)

Dit wordt altijd een herinstallatie van 7. Maar wat is er mis met W:\ ?

Bedankt voor de snelle reactie.
Als ik windows 7 herinstalleer. Krijg ik dan geen problemen met het booten van windows.
En moet ik voordat ik Windows installeer dan gewoon de letterschijf wijzigen???
Groeten Pascallino

(ps,
Maar wat is er mis met W:\ ?
er is niks mis mee, ik wil gewoon C:/ want ik programmeer nog wel eens programma's en dan heb je de standaarden nodig)

Laatst bewerkt:
Zorg er wel voor dat je je w-schijf even formatteert. Dan krijg je geen boot problemen en weet je zeker dat je maar 1 w7 erop hebt staan.

Dit kun je doen als je opstart vanaf de w7-dvd.

Bij een herinstallatie wordt dat vanzelf C:, tenminste als je de schijf tijdens de installatie formatteert.

En als je bij het programmeren problemen krijgt met W: dan doe je iets niet goed. Je programma's mogen nooit rechtsteeks in de code wijzen naar de driveletter. Dit moet altijd naar een systeemvariabele. In dit geval %systemdrive%

allemaal hartstikke bedankt ik ga het proberen.
wat mij betreft probleem opgelost.
Groeten pascallino

In schijfbeheer of een partitiemanager W: op actief zetten.
Opstarten via de Win7 dvd en een repair doen.
Van C: een vrije ruimte maken en schijfletter W: wijzigen in C:.

Dus als ik het goed begrijp.
Doe je de windows 7 dvd in de laptop en start je de installatie.
Je kiest voor W:/ formateren.
En daarna installeer je Windows 7.
Als je dan klaar bent staat Windows 7 op C:/?
Groeten pascallino

Dat klopt als je opnieuw wilt installeren. Wil je niet opnieuw installeren dan is het truukje met het op actief zetten van de schijf/partitie een snellere optie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan