Windows 7 schone installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartschenk

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2011
Berichten
193
Hallo allemaal,

IK heb een vraag die misschien een beetje raar is.
Maar ik heb ergens gelezen dat je een schone installatie kan uitvoeren bij Windows 7.
Zodat niet al die mee geïnstalleerde programma's er op komen te staan.
Maar weet iemand ook hoe je dat moet doen?

Groeten, Bart
 
:confused: Schone installatie bedoelen ze als je windows puur op en lege geformateerde schijf zal installeren :D
en wat bedoel je mee, met dat niet geïnstalleerde programma's er op komen te staan ?? heb jij gedownloaden een windows ??
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen cd van Windows 7 windows was standaard meegeleverd op deze computer.

Groeten, Bart
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dan zal je dus eerst over een DVD van W7 moeten beschikken.
Deze kan je misschien lenen, let op want het moet wel de zelfde versie zijn in verband met je licentie.
Ook moet hij legaal te downloaden zijn maar die kan ik nu even niet vinden. Wordt vervolgd......
 
Bij Digital River kun je de originele DVD's van 7 downloaden, maar je hebt een key nodig.
Als je de Home editie hebt krijg je bijna altijd de Engelse versie.. en daar kun je geen taalpakket op installeren..
En als je een OEM nummer hebt.. weet ik niet zeker of het dan werkt.
Er zijn tools om de key uit te lezen... zoek.
 
Ik bedoel die programma's zoals office en Norton en dat soort andere dingen.
Want mijn computer gaat daardoor soms heel erg sloom.

Of kan ik die programma's er ook makkelijk afhalen?

Alleen weet ik niet welke er af moeten omdat sommige programma's misschien belangrijk zijn voor je computer.

Ik heb deze programmas's erop staan:

Asus K3 Series screenSaver
Asus Live Update
Asus Power4Gear Hybrid
Asus Splendid Video Enhancement Technology
ATK Package
ESN Sonar
Fast boot
Sonic Focus
Winflash
Wireles Console 3

Kunnen deze programma's er misschien af zodat het probleem ook is verholpen?
Heb eigenlijk ook weinig verstand van computers

Groeten, Bart
 
Je kunt ook via
start
uitvoeren
msconfig
en dan de tab opstarten al die programma's uitzetten uit dit lijstje, haal vinkje weg en herstart pc.
Wellicht staan er nog meer.
Alle microsoft ( behalve office) en virusscan en firewall zaken moet je aan laten de rest kan ook uit.
Twijfel? Post en vraag het hier.
Dat scheelt al flink in de programmas die op de achtergrond draaien.
Idem voor alle update programmas in msconfig, uitzetten behalve die van windows.
 
Kan ik ook Windows die gewoon standaard op mijn pc staat opnieuw installeren maar dan zonder al die programma's?
Ik heb een Laptop voor de duidelijkheid.

Of dat ik mijn Windows opnieuw installeer en dan die programma's verwijderen en dan een nieuwe recovery CD maken?

Groeten, Bart
 
Ik heb wel een recovery DVD maar geen gewone Windows DVD die uit de winkel komt alleen een backup van toen ik mijn computer net had.

Ik heb nog een vraagje: stel dat ik de windows opnieuw installeer dan krijg je twee opties alleen de updates installeren en nog iets ik dacht iets van Windows installeren. Kan ik dan ook alleen de updates installeren kiezen zodat die updates niet allemaal gedownload hoeven worden?

Groeten, Bart
 
Laatst bewerkt:
Di recovery CD zet je terug naar de oude installatie aan het begin, dus met al die programmas die je juist kwijt wilt... (verwacht ik).
Die updates moet je juist wel doen... immers niet voor niks updates.. duurt de 1e keer een paar uur (vaak) maar dan heb je het ook meteen gehad..
Waarom zou je het niet doen?
 
Ik was even vergeten dat ik nog een Windows 8 DVD had liggen alleen die kon niet op een andere Laptop van mij. Want die Laptop was te oud.
Maar Kan die Windows wel op mijn laptop ik heb een Asus k52S.
Dit zijn mijn Specs:

64 Bit Windows 7
Intel Core i7 2 GHZ
8 GB RAM

Ik denk dat dit wel voldoende informatie is.
Maakt het bij Windows 8 ook uit wat voor bit je hebt want volgens mij is het 32/64 bit.

En weet iemand ook waar je de drivers van een Asus k52SJ kan downloaden
Want ik zag op internet dat je die ook moest downloaden.

Groeten, Bart
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoel die programma's zoals office en Norton en dat soort andere dingen.
Want mijn computer gaat daardoor soms heel erg sloom.
Of kan ik die programma's er ook makkelijk afhalen?

Om dat soort zaken eenvoudig te verwijderen is de PC Decrapifier:
http://pcdecrapifier.com/
 
Ik heb nog een vraag.

Staat op die recovery DVD gewoon de Windows of niet? En blijft Windows 7 gewoon op de partitie staan?

Zodat als het fout gaat dat Windows weer gewoon via de partitie kan geïnstalleerd worden.

Groeten, Bart
 
Maak anders een complete image op een andere schijf met Redo.
Als je Ghost hebt kun je het ook mee of zelfs alleen die partitie.
Eea moet je wel zeker weten dan.. de hele schijf imagen is veiliger.
Je kunt dan altijd terug naar het moment NU.....
Je hebt dus een externe schijf nodig met redelijk wat ruimte (ga uit va de grootte vd huidige schijf, maar in de praktijk is het een stuk minder ivm compressie).
Je slaat het met Redo als bestand op op die andere schijf.
Redo is vrij en super simpel, opstarten van de Redo cd die je op hun site download, (google je hebt hem meteen)
 
Dus als ik het goed begrijp blijft Windows op de partitie staan die dus al op de computer stond?

Groeten, Bart
 
Je kunt kiezen... win8.1 naast win7 zetten of vervangen.. de keuze aan jou.
Of de verborgen partitie met de installatie gegevens van win7 blijft bestaan weet ik niet... want dat hangt ook af van wat jij allemaal doet tijdens het installeren....
Dus ik zou een image maken vd hele schijf... echt ik heb het zo vaak mis zien gaan... zeker omdat je blijkbaar te weinig ervaring hebt... anders was je het niet komen vragen hier..
De kans dat je het net iets anders doet dan zou moeten blijft namelijk reëel.... en daar kunnen wij niet zeker van zijn dat het goed gaat...
Dus imagen... kun je terug... (kost een aantal uren... plus dat je die externe schijf moet hebben...)
 
Ik zou zelf altijd een image maken.... geen risico nemen. Ook als de schijf echt fysiek stuk gaat kun je die image terug zetten en anders moet je in zulke gevallen een nieuwe windows kopen.... (of Linux installeren...)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan