Als het probleem softwarematig blijft, is het erg lastig uit te zoeken.
In energiebeheer moet je alle instellingen eens doorlopen, en op eventuele benamingen die je onbekend zijn googlen.
Als je bijvoorbeeld intypt in de zoekbalk google Energiebeheer Windows 7 met de term die je wil weten, kom je wel informatie tegen.
Je komt dan bijvoorbeeld
dit (klik) tegen.
dit vond ik als eerste regel met de zoekwoorden energiebeheer windows 7 in de google zoekbalk.
de regel:
Link State Power Management
regelt de energiebesparing op PCI hardware, wanneer een laptop op een batterij werkt, kan je op accuniveau deze inschakelen, op netstroom kan je die uitschakelen, maar ook inschakelen, net wat je wilt, als je die inschakeld regelt deze energiebeheer van de PCI hardware.
Je kan in energiebeheer geavanceerd ook bepalen wanneer je monitor stopt, schijven uitgeschakeld worden, en zelfs je USB apparaten.
Of dat alles goed werkt wanneer je dan weer met je muis beweegt, daar kom je dan weer achter.
Er zijn wel meer systemen die dan op zwart blijven, ik persoonlijk hou liever alles op beste prestatie, en maak verder geen gebruik van energiebeheer.
Ik zal je vertellen waarom, de hardware heeft stroom nodig als het veel te verwerken heeft, heeft het minder te verwerken dan is het stroomverbruik ook niet zo groot.
Dus je systeem beheren in wat er opstart scheelt al een hoop.
je harde schijf na 10 minuten uit laten schakelen als het systeem niet gebruikt wordt, ik ben er vierkant op tegen.
Dit omdat op de achtergrond services en processen bezig zijn, zoals een realtimescanner van je antivirus, dus de hdd uit schakelen na een ingestelde tijd, ik zou dat altijd op NOOIT instellen.
Het is ook 1 van de eerste dingen die ik wijzig als ik een besturingssysteem van microsoft installeer.
Ik zet alles op de beste prestatie, verdere energie instellingen om te besparen zoals de monitor uitschakelen na 10 minuten zal nooit een probleem op leveren.
Je hebt nu problemen met die standen zoals stand-by terwijl de ACPI enabled staat ingesteld.
En Repost Video on s3 resume op S1, je kan S3 nog eens proberen.
Maar als dat het niet beter maakt, dan ligt het aan het systeem waar je nu in werkt.
Heb je de optionele updates ook al doorlopen?
Of er een oplossing tussen staat?
Optionele updates moet je alleen installeren als je weet dat je die nodig hebt om een microsoft probleem op te lossen waar je tegen aan loopt.
Optionele die niet met dit probleem te maken hebben installeer je dus NIET.
Ik gaf in een eerder bericht in dit topic aan hoe je dat in windows updates kan bekijken.
In taakbeheer (klik rechts op de taakbalk en klik op Taakbeheer starten) zie je welke processen er geladen zijn.
Ken je dat?
services en processen? het is wat windows is, samen met de software van derden.
Mocht een geladen proces het euvel zijn, maar je weet niks van hoe processen en services in windows te beheren, is dat weer een ander lang verhaal.