Windows 7 start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gladif

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2007
Vanochtend toen ik mijn computer wilde gebruiken kan Windows niet meer opstarten.
Ik deed de computer aan en het scherm verscheen dat het merk van de computer laat zien etc. Wanneer dan Windows hoort te starten, gebeurt er niks behalve dat er links boven een knipperend, liggend streepje (_) verschijnt op een zwart scherm. Ik kan nu helemaal niks met mijn computer doen. Heb ook al geprobeerd om de pc in veilige modus op te starten, maar daar reageert ie dus niet op omdat Windows sowieso niet op te starten is.

WAT NU?

Misschien ligt deze oplossing te zeer voor de hand, maar probeer eens op te starten met behulp van de Windows Opstart-CD. Waarschijnlijk is je bootsector beschadigd en moet je deze herstellen met de herstelschijf van Windows.

Dat ben ik vergeten te melden. Zo heb ik het al eerder gedaan met als gevolg dat ik Windows 7 opnieuw moest installeren. Even later had ik weer hetzelfde probleem waardoor ik Windows weer opnieuw geinstalleerd heb. Nu heb ik het probleem nog een keer, maar zoek ik een andere oplossing want ik kan niet Windows steeds opnieuw installeren.
Ligt het aan me harde schijf of moederbord?

Beetje vreemd. Gaat de installatie wel helemaal goed? Als het aan de harde schijf zou liggen lijkt mij dat je Windows niet eens kunt installeren.
Ik kan je verder helaas nu niet verderhelpen.
Veel succes en ik ben benieuwd naar wat uiteindelijk het probleem was (en de oplossing natuurlijk).

De installatie ging verder helemaal prima. Vervolgens werkt m'n PC gewoon naar behoren. Maar op een gegeven moment als ik m'n PC een keertje wil opstarten gebeurt dit dan. En dan kan ik verder helemaal niks!

Zit er geen CD in je 2e driver of een USB, want soms start hij niet op wegens een USB of CD die erin zit

Nope, helemaal niks. Dat zou toch raar zijn als dat zo zijn.

Ik denk (misschien) dat je harde schijf los zit. Als je de bekabeling in je pc eens controleert zou dat kunnen helpen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan