windows 7 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tamara30

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2012
probleem met mijn dochter haar laptop toshiba satelite c670

computer start maar dan zwart scherm waarin komt opstartherstel starten(aanbevolen) of windows normaal starten, opstartherstel geprobeerd, dan komt er bestanden laden en dan niks, gewoon een leeg scherm met muisaanwijzer.
veilige modus geprobeerd, laatst bekende werkende configuratie niks
had vroeger zo'n cd's gemaakt om laptop te herstellen dus opstartvolgorde veranderd in bios en geprobeerd op te starten van herstelcd en dan komt er windows loading files en dan weer hetzelfde leeg scherm met muisaanwijzer

iemand een idee?

Als er geen belangrijke bestanden opstaan kunt u deze helemaal recoveren. Zet de laptop helemaal uit, houd de F8 toets (bovenaan je toetsenbord) in gedrukt en zet de laptop weer aan. Nu zal de recovery optie van Toshiba starten. Waarschijnlijk krijgt u een waarschuwingsscherm met daarin wat informatie over systeemrecovery van toshiba, klik hier op "Doorgaan" of "Ja". Als het niet lukt hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
een toshiba satelite c670-12 x
core i5
500gb hdd
windows 7 64 bit

Als er geen belangrijke bestanden opstaan kunt u deze helemaal recoveren. Zet de laptop helemaal uit, houd de F8 toets (bovenaan je toetsenbord) in gedrukt en zet de laptop weer aan. Nu zal de recovery optie van Toshiba starten. Waarschijnlijk krijgt u een waarschuwingsscherm met daarin wat informatie over systeemrecovery van toshiba, klik hier op "Doorgaan" of "Ja". Als het niet lukt hoor ik het graag.

Mijn excuses, ik las iets te snel. Zag dat u hem al had gepost.

heb dit geprobeerd met f8 , krijg een scherm met daarin de keuze herstellen , veilige modus, laatst werkende configuratie enz, heb dat herstellen geprobeerd , er komt dan bestanden laden en dan weer dat scherm met alleen een muisaanwijzer

Dan gaan we iets anders proberen.

Doe de laptop helemaal uit. Wanneer deze uit is, houd dan de 0 (nul) ingedrukt (de nul boven in je toetsbord). Wanneer de 0 (nul) is ingedrukt doe de laptop weer aan totdat je een hoge pieptoon krijgt. Laat de 0 (nul) niet eerder los voordat je een pieptoon hoort. Wanneer je een pieptoon hoort, laat dan de 0 (nul) los.
Waarschijnlijk krijgt u een waarschuwingsscherm met daarin wat informatie over systeemrecovery van toshiba, klik hier op "Doorgaan" of "Ja". Als het niet lukt hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
kan die nul zolang inhouden als ik wil, geen pieptoon
krijg dit scherm
windows opstartbeheer
selecteer het besturingsssyteem dat u wilt starten of druk op een tab om een hulpprogramma te selecteren
windows 7
druk op F8 voor geavanceerde opties van deze selectie
hulpprogramma's
windows memory diagnostic

als ik dan windows 7 aanklik dan krijg ik

windows foutherstel
kan windows niet starten door een fout mogelijk door een wijzing in hardware of software
dan raden ze opstartherstel aan maar dit leidt ook weer tot hetzelfde scherm met muisaanwijzer

heb dit kunnen lezen tijdens opstarten

PXE-E61 media test failure check cabel

Laatst bewerkt:
Volgens de een, is je CD/DVD drive kapot, en probeert hij via hier op te starten. Hoe staat je boot volgorde? Het kan namelijk zijn, dat je computer wilt opstarten vanaf netwerkkaart. Je hebt het al gewijzigd, maar post ze hier maar.. alleen vor dubbel check.

Anders probeer je BIOS te resetten na standaard instellingen. Dit doe je door als je in de BIOS bent op F9 te duwen. En vervolgens F10.

de boot volgorde is nu. eerst harde schijf dan dvd dan lan.
had het voordien veranderd om op te starten van dvd om die herstelschijven te gebruiken ,nu staat het weer zoals hierboven

heb ook bios gerest f9, f10 maar nog altijd hetzelfde

Probeer anders ubuntu te downloaden. (Dit is een gratis besturingsysteem) http://people.ubuntu.com/~marten-de-vries/ubuntu-12.04-desktop-amd64-nl.iso En brand deze op USB of CD/DVD. Kijk of je dan nog altijd deze melding krijgt. (Je moet hem wel opstarten via USB of CD/DVD)

Bootable USB maken:
http://www.youtube.com/watch?v=Amc_BtENAIM

Het prorgramma om te branden:
http://www.bamoo.be/downloads/Novicorp WinToFlash 0.7.0000 beta.zip

Je kan hem ook op CD of DVD branden met PowerIso: http://www.poweriso.net/PowerISO5.exe

Vragen kan je altijd stellen. Je kan trouwens Ubunutu ook eenmalig starten zodat je, je Windows niet hoeft te verwijderen. Via Ubuntu zou je kunnen kijken of je hardware nog goed functioneerd.

Gedownload., opgestart gekregen , heb ddan genomen uitproberen maar hoe vind ik nu wat er mis is?

Dus met Ubuntu werkt hij wel gewoon? Dan is er dus wat mis met je Windows. Heb je Ubuntu geinstalleerd of eenmalig gestart? Hoe oud is de laptop, en heb je nog garantie?

ubuntu eenmalig gestart, laptop iets meer dan 1 jaar, dus nog garantie

dit lukt niet. ik krijg onmiddelijk een scherm met windows foutherstel ; kan windows niet opstarten. mogelijk veroorzaakt door een recente wijzeging in hard of software u kan proberen met de hulp van foutherstel dit probleem op te lossen. een keuze tussen opstartherstel of windows normaal starten. heb die opstartherstel al geprobeerd en lukt ook niet. dan krijg ik bestanden laden. en weer gewoon eeen scherm met een muis aanwijzer.

Doe de recovery schijf van windows erin, die je zelf hebt aangemaakt. Volg dan deze stappen:

1. Plaats de CD/DVD
2. Schakel de computer/laptop uit
3. Houd de F12 toets ingedrukt http://www.google.nl/imgres?q=f12+k...w=155&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0,i:73 (deze toets)
4. Doe de computer/Laptop weer aan
5. Wanneer het TOSHIBA logo verschijnt laat je de F12 toets los.
6. Kies hier nu voor Windows herstellen of Standaard instellingen herstellen

Probeer het bovenstaande is. Laat maar wat weten.

Laatst bewerkt:
Klik daar is je CD/DVD station aan. Wat voor melding krijg je nu? Ook zwart en alleen een muis? Zorg wel dat de CD/DVD erin zit.

Laatst bewerkt:
er komt windows is loading files en dan weer blauw scherm met muisaanwijzer

Probeer je netwerk/lan kaart is uit te zetten via je bios. Die PXE melding wijst daar na toe. Verander in je bios ook AHCI na IDE, of andersom. Probeer daarna de stappen nog is door te nemen:

1. Plaats de CD/DVD
2. Schakel de computer/laptop uit
3. Houd de F12 toets ingedrukt http://www.google.nl/imgres?q=f12+k...w=155&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0,i:73(deze toets)
4. Doe de computer/Laptop weer aan
5. Wanneer het TOSHIBA logo verschijnt laat je de F12 toets los.
6. Kies hier nu voor Windows herstellen of Standaard instellingen herstellen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan