windows 7 starten/herstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

cascompuva

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2002
Berichten
63
Kan windows 7 niet starten/herstarten omdat bootmgr ontbreekt.Als ik een externe harde schijf tijdens het starten heb aangesloten krijg ik deze melding.Als ik die niet aansluit krijg ik deze melding niet en start hij normaal op.
Moet ik wat veranderen zodat hij wel opstart met een aangesloten externe harde schijf?Zo ja,wat dan en hoe?
Wat is de beste de plossing?
Gr en bij voorbaat bedankt.
 
In de BIOS van de pc/laptop de opstartvolgorde (meestal te vinden in een sectie die Boot of Advanced heet) zo zetten dat de interne harddisk als eerste wordt geprobeerd, en dus niet USB HDD's of USB FDD's etc.

Hopelijk is dat mogelijk in die bios.

Tijs.
 
Hallo,

Als hij dan normaal is opgestart, moet je de system file check uitlaten voeren. Dat doe je door: start menu > uitvoeren > cmd > sfc /scannow > enter.
Dit kan even duren, maar als het goed is is de bootmgr er weer. Dan kun je weer normaal opstarten.

Mvg,

Martin de Groot
 
@Martindg: je leest niet goed, vrees ik: Er staat dat de melding alleen komt als de externe harde schijf is aangesloten bij starten.
Dat betekent (dus) dat er geprobeerd wordt door de computer op te starten vanaf de externe harde schijf ipv. de interne.
Als de externe harde schijf NIET is aangesloten wordt gewoon geprobeerd om op te starten vanaf de interne. Daar werkt gewoon, dus ontbreekt daar bootmgr niet.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik had inderdaad niet goed gelezen, ik dacht dat er geen besturingssyteem op de externe stond.
Dan adviseer ik je het zelfde als dnties.

Mvg,

Martin de Groot
 
Kan filecheck niet toepassen.Moet consolesessie uitvoeren.Maar hoe moet ik dat doen??
 
Waar heb je het over? Wij praten over de BIOS waar je in de boot/opstart volgorde wat moet aanpassen, en jij praat over filecheck.
Let even op dat Martindg zijn eerste posting al had teruggetrokken. Kijk dus naar mijn (eerste) posting.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan