windows 7 traag met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
327
nadat ik windows opnieuw heb geinstalleerd en mijn gebruikelijke programma's heb geinstalleerd vind ik het systeem vrij traag met opstarten.

Vanaf het moment van opstarten totdat ik firefox kan openen, duurt 1.5 minuut (of is dit normaal), blijft vooral lang (langer dan voorheen voor mijn gevoel) op het welkom scherm hangen.
Daarnaast had ik de pc 1 keer opgestart zonder internetkabel erin en het verbaasde me dat ik toen een melding kreeg van een programma dat het geen updates kon vinden, dit was jdownloader (programma heb ik bewust geinstalleerd, dus geen spyware of whatever). Echter dit programma heb via msconfig uit services en uit opstarten verwijderd, tevens heb ik in het programma de autostart en updates uitgezet. Wat triggert dit programma dan toch om op te starten? Wellicht zijn er nog meer processen die uit zich zelf starten (overbodig wat het opstarten traag maakt).
 
Laatst bewerkt:
1. Download TFC & sla deze op je Bureaublad op.
  • Dubbelklik op TFC.exe om het programma te openen.
  • Het programma zal alle andere programma's sluiten, zorg er dus voor dat je al je werk hebt opgeslagen voordat je verder gaat.
  • Klik op de knop Start om het programma te starten. Hoe lang het programma nodig heeft, kan verschillen. Dit kan kan slechts een paar seconden zijn, maar ook 5 minuten. Laat het programma gewoon ongestoord zijn werk doen totdat het klaar is.
  • Als het programma klaar is, dan zal het je computer opnieuw opstarten. Als dit niet gebeurt, start dan je computer handmatig opnieuw op.

2.
  1. Open "Deze computer",
  2. Rechtsklikken op de ''schijf'' waar ''Windows'' is geïnstalleerd. Meestal is dat de C-schijf. Dit is namelijk standaard ingesteld.
  3. Kies "Eigenschappen",
  4. Ga naar tabblad "Extra",
  5. Klik op de knop "Nu controleren" (bij Foutcontrole),
  6. Vink "Fouten in het bestandssysteem automatisch corrigeren" aan,
  7. Vink "Beschadigde sectoren zoeken en repareren" aan,
  8. Druk op "Starten",
  9. Er komt een mededeling. Wilt u de schijf controleren de volgende keer dat de computer wordt opgestart?,
  10. Klik op "Ja",
  11. Herstart je pc,
  12. Na het Windows laadscherm komt ''Foutcontrole'' in actie,
  13. Als hij klaar is word je pc weer automatisch opnieuw opgestart.

Download CCleaner.( om vast te stellen welke opstartprogramma's draaien & evt. uitgeschakeld kunnen worden)

3. Start CCleaner op -> Gereedschap -> Opstarten -> Opslaan als tekstbestand... -> sla het kladblok-bestand op je bureaublad op -> sluit CCleaner -> open kladblok-bestand startup (bureaublad) -> kopieer het logje -> plak hem in het volgende bericht hier op het forum. :)

Maak nu eerst een backup van je bestanden.

Download SpeedFan (om vast te stellen of mss stof je systeem trager maakt)
Ga naar tabblad -> S.M.A.R.T. -> selecteer Hard disk -> kies voor de juiste schijf en klik erop -> en maak een screenshot -> post die in je volgende bericht.

Lees ook deze handleiding voor een schone pc
Lees alle punten hierin goed door & voer iig de DMA Reset uit
 
zoooo! dit is nog eens een nuttig antwoord. Hier kan ik wat mee. Wat is dat tfc.exe precies voor programma?
 
TFC staat voor Temp File Cleaner. Dit programma ruimt alle tijdelijke ongewilde & onnodige zooi op die je systeem vervuilt & daarmee vertraagt. Begrijp dat de snelheidswinst marginaal is, maar ieder snelheidswinstje is winst & opgeteld merk je het....
 
dit is van ccleaner de startup, overige testen volgen morgen

Ja HKLM:Run Adobe ARM "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
Ja HKLM:Run AVG_TRAY "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe"
Nee HKLM:Run BDRegion C:\Program Files (x86)\Cyberlink\Shared Files\brs.exe
Nee HKLM:Run CanonMyPrinter C:\Program Files\Canon\MyPrinter\BJMyPrt.exe /logon
Nee HKLM:Run CanonSolutionMenu C:\Program Files (x86)\Canon\SolutionMenu\CNSLMAIN.exe /logon
Nee HKLM:Run OpwareSE4 "C:\Program Files (x86)\ScanSoft\OmniPageSE4\OpwareSE4.exe"
Nee HKLM:Run PDVD8LanguageShortcut "C:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDVD8\Language\Language.exe"
Nee HKLM:Run PMBVolumeWatcher C:\Program Files (x86)\Sony\PMB\PMBVolumeWatcher.exe
Nee HKLM:Run RemoteControl8 "C:\Program Files (x86)\CyberLink\PowerDVD8\PDVD8Serv.exe"
Ja HKLM:Run RTHDVCPL C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s
Nee HKLM:Run SSBkgdUpdate "C:\Program Files (x86)\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
 
hierbij de resultaten van speedfan

speedfanf.jpg

het is volgens mij met name het blauw / groene scherm met "welkom bij windows" wat lang duurt, bij een andere medion pc (ouder type) was dit met 5/6 seconde weg, bij mij zeker een halve minuut
 
Probeer om op het opstartscherm te versnellen eens Opstartherstel m.b.v de recoverydisk, als je die hebt.
Wat ook zou kunnen helpen is het uitschakelen v/d onboard LAN network adapter in het BIOS. (Dit is in incidentele gevallen een oplossing)

Die recoverydisk kun je overigens downloaden op https://digiex.net/downloads/downlo.../2660-windows-7-64-bit-x64-recovery-disc.html, maar je moet je dan wel ff registreren. Dit in het geval je geen recoverydisc mocht hebben....
 
hoe vaag is dit dan.....

, ik start de pc op en bij het blauwe scherm met welkom gaat ie ineens “windows onderdelen configureren”… wat is dat in hemelsnaam?
Mijn windows update staat toch echt helemaal uit.

Enig idee wat dat kan zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan