Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Totdusver werd een definitieve versie altijd anders genoemd dan de code-naam (vgl Longhorn - Vista)

Bij windows 7 is dat niet anders...

De codenaam voor windows 7 was windows vienna, deze heeft microsoft vrij vroeg laten vallen en is met de definitieve naam op de proppen gekomen.

Ik hoop wel dat microsoft snel zal inzien dat meer onlinediensten niet bepaald een voordeel zijn...
Nouja, alles online kan nooit want er blijven altijd mensen met een pc zonder internetverbinding of een gecrashte netwerkkaart. Die moeten ook verder kunnen. Daarom zal er hiervoor wel een offline alternatief blijven bestaan en ik denk toch dat ik dat ga gebruiken:rolleyes:

"Onlinediensten van microsoft" zo onlogisch... typisch amerikaans...
 
@vis ta: ik ben het volledig met je eens al dat online gedoe, neem een voorbeeld:
Hotmail: Elke keer weer naar het internet surfen, als je pech hebt dan is tie weer sloom en ga zo maar door.

Voordeel hotmail: Overal je Email ophalen.

Wat betreft codenames van OS dat lsaat nergens op:confused:
Je brengt mensen alleen maar in verwarring en discussies geef gewoon gelijk de toekomstige naam!
 
@vis ta: ik ben het volledig met je eens al dat online gedoe, neem een voorbeeld:
Hotmail: Elke keer weer naar het internet surfen, als je pech hebt dan is tie weer sloom en ga zo maar door.

Maar ehhhh: hoe wil je dan OFFLINE je email ophalen???
 
GWN ik bedoel dat je, in de browser naar je mail surft. Heb je dus verkeerd begrpeen!
 
Niet te kortzichtig zijn hea.

Een mailprogramma op je pc hebben draaien en dan de mail ophalen via een trage netwerkverbinding gaat beter dan dat dat hele mailprogramma alles van de server naar jou pc moet gaan sturen ofzow.

Bovendien heb je dan als je bijvoorbeeld offline bent wel de eerder gekregen mail binnen handbereik. Die heeft het mailprogramma dan bijvoorbeeld reeds opgeslagen.

Microsoft zet met Windows 7 de eerste stap in de verkeerde richting en wil met midori dan nog verder gaan. Ik hoop dat ze snel tot inkeer komen. Hopelijk voor windows 7 en anders na windows 7 en voor midori. Want het is reeds erg genoeg dat je programma's via internet moet gaan draaien, laat staan je hele systeem. Nee, je moet zelf de controle over je systeem in handen hebben en een besturingssysteem mag standaard een aardig pakketje software hebben. Achteraf kan je alles wat je niet nodig hebt desnoods verwijderen. Als je al die software achteraf nog moet gaan downloaden ook zit je snel voorbij je downloadlimiet.

Als microsoft zijn zin doordrijft ziet de digitale wereld er binnenkort als volgt uit:
1. je wilt een bestand (neem nou als voorbeeld een powerpointpresentatie) bij een vriend bekijken.
2. Je propt je usbstick in de pc
3. Je selecteert de powerpoint.
4. De powerpoint wordt verstuurd naar een server en daar verwerkt.
5. De server stuurt terug naar jou computer wat jou computer op je scherm moet gaan tonen.
6. Je klikt met de muis om naar de volgende pagina te gaan.
7. de muisklik wordt naar de server verstuurd.
8. De server reageert, gaat naar de volgende pagina en stuurt de volgende pagina grafisch naar je pc
9. etc...

Dit voorbeeld is misschien wat overdreven, maar daar gaan we wel heen, naar zulke onlogische systemen.

Ik wil als windows of midori-gebruiker een onafhankelijk systeem, onafhankelijk van internet of wat dan ook. Dus ik zeg NEE, tegen de onlinediensten.

btw: de codenamen vind ik wel geinig:p niks mis mee
 
Weer eens het verhaal van de klok en de klepel, maar ik hou me er maar buiten.....
 
Weer eens het verhaal van de klok en de klepel,

Euh, niet dus... Het gebeurt nu reeds alleen nog niet op dit niveau. Het verschil is dat je nu nog de keuze hebt en kan afhankelijk van de situatie de voordelen kan overwegen. Maar die zijn er niet op het huidig niveau voor de meestgebruikte systemen. En zoals ik zei was bovenstaand voorbeeld misschien wat overdreven, maar het is om de nadelen van zulke onlinediensten duidelijk te maken en hoe erg het zou zijn als ze de onafhankelijkheid van een heel besturingssysteem zouden afnemen. En dat is wat microsoft van plan is met midori. En ik kan wel aannemen dat als microsoft begint met midori ze vaarwel zeggen tegen windows en even later dus ook vaarwel tegen de ondersteuning van windows.

En je kan aannemen dat na windows veel mensen uit 'gewoonte' zullen overstappen op midori omdat het van dezelfde makers is. En midori waarschijnlijk het meest op windows zal lijken, microsoft zal zijn systeem ergens ietwat van compatibiliteit moeten meegeven. En dan zitten ze daar, weg onafhankelijk systeem. En moeten ze kiezen tussen dat of een onafhankelijk maar onvertrouwd (niet voor iedereen uiteraard, maar voor velen) systeem zoals bijvoorbeeld linux.

Ik snap microsoft echt niet. Wat is er nou zo moeilijk aan een kant en klaar systeem + software (waaronder mailprogramma etc...) zoals het het reeds jaren doet.
 
Laatst bewerkt:
btw: de codenamen vind ik wel geinig:p niks mis mee

Dat is wel zo, maar ik heb het nooit goed begrepen waarom microsoft codenamen heeft bedacht, dat ze netjes build nummers maken dat slim! Codename maken het wel spannender:p

Vraag^^@vis ta: All nieuws over midorie behalve dat microsoft alles ontkent?
 
Niks nieuws^^
Maar microsoft blijft ontkennen dat het commercieel wordt, terwijl dat dat uit die gelekte documenten toch blijkt, heeft iemand mischien all screens of verder informatie over het inhoudelijke OS??

Ik zou er erg blij mee zijn:thumb:
 
Vraag^^@vis ta: All nieuws over midorie behalve dat microsoft alles ontkent?

Inderdaad gebaseerd op de geruchten.
Ik wist eerlijk gezegd nog niet dat ms het ontkende maar ik had eigenlijk niets anders verwacht:p
Het laatste wat ik heb vernomen is dat midori gaat om een proefproject waarin microsoft het eens gaat bekijken maar dat dit inderdaad niet officieel bevestigd is. Microsoft wil met dit proefproject erachter komen of midori een goed idee is. Al blijkt uit de huidige lekken dat het niet zozeer op een proefproject zou gaan maar om redelijk concrete plannen om zo ongeveer tussen 2014 en 2020 een nieuw besturingssysteem te lanceren.

M.a.w. midori is momenteel de codenaam van een project van MS, veel zoniet alles is gebaseerd op geruchten. En het zou kunnen dat midori windows opvolgt als OS. Niets is dus al zeker en er is nog hoop :p

Het inhoudelijke van het OS vrees ik persoonlijk maar vermoed dat dit pas tegen de release zal komen en dat het zo lang mogelijk geheim zal gehouden worden. Al kan je verwachten dat de inhoud beetje bij beetje zal worden prijsgegeven. Om screens te zien moet je natuurlijk wel eerst een GUI hebben en ik denk niet dat ze daar al mee bezig zijn :p

Wat betreft Windows 7 waren er wel al screens maar voor zover ik weet waren dat screens met de GUI van vista. Met andere woorden: windows 7 is reeds getest in het grafisch jasje van vista, maar het grafisch jasje van windows 7 moet er nog rond komen.

Edit: microsoft heeft vorige week trouwens officieel bevestigd dat windows 7 inderdaad de officiele naam van vista's opvolger wordt. Dus nu zijn we daar ook al zeker van.
 
Laatst bewerkt:
Tssssss.... Windows 7 wordt al op een tracker aangeboden??? Zou het echt zijn?


Zie plaatje (gemodificeerd)

windows 7 (Small).JPG
 
Hoi !

Ja hoor !

Inmiddels overal te downloaden; just google.

Greetz,

Harry.
 
Meer nieuws over Windows 7...

Ondanks het feit dat Windows 7 voor een groot deel op Windows Vista is gebaseerd zullen er net als bij Windows Vista vermoedelijk veel compatibiliteitsproblemen optreden. Vooral wat betreft hardware.

In vista kwam dit omdat de beveiliging heel erg was aangescherpt.

In windows 7 zal dit zijn omdat in 1 driver de verschillende functies van een apparaat zullen vervat zitten. Zo moet voor elke functie geen apparte driver worden geïnstalleerd en heeft het systeem minder drivers nodig. Dit komt de systeemprestaties ten goede.

Enige nadeel (logisch gevolg): drivers, hardware, niet compatibel...
 
Meer nieuws over Windows 7...

Ondanks het feit dat Windows 7 voor een groot deel op Windows Vista is gebaseerd zullen er net als bij Windows Vista vermoedelijk veel compatibiliteitsproblemen optreden. Vooral wat betreft hardware.

In vista kwam dit omdat de beveiliging heel erg was aangescherpt.

In windows 7 zal dit zijn omdat in 1 driver de verschillende functies van een apparaat zullen vervat zitten. Zo moet voor elke functie geen apparte driver worden geïnstalleerd en heeft het systeem minder drivers nodig. Dit komt de systeemprestaties ten goede.

Enige nadeel (logisch gevolg): drivers, hardware, niet compatibel...

Hoe kom je er toch weer bij, wederom de klok en de klepel.

In Windows 7 zullen juist veel minder hardware-problemen zijn, omdat de meeste drivers, nu voor Windows Vista en straks voor Windows 7, gewoon al beschikbaar zijn!!

Helemaal niet 1 driver voor meerdere apparaten, wat een onzin! Wel dit:

Volgens het hoofd van de Windows Core Operating System-afdeling, Jon DeVaan, zal Windows 7 ettelijke secondes sneller opstarten dan Windows Vista. De truc die Microsoft hiertoe inzet is het parallel laden van drivers, een aanpak die Vista's sequentiële laadmethode vervangt. Ook start Windows 7 minder services dan zijn voorganger, waardoor meer geheugen voor applicaties over blijft.
 
Geen klok en klepel!

Het kan inderdaad reeds zijn dat veel fabrikanten al rekening houden met drivers voor windows 7 en in dat geval is dat positief.

Wat je zegt van dat parallel laden van de drivers klopt ook. Minder services klopt ook. MAAR: om sneller te kunnen wezen en met minder drivers te kunnen werken zal in Windows 7 ook worden toegepast wat ik hierboven heb gezegd.

Bovendien moet je eens leren lezen...

Ik zei dat in Windows 7 de verschillende functies van EEN apparaat in EEN driver zullen vervat zitten. (windows vista en eerder werkte in sommige gevallen met meerdere drivers voor de verschillende functies van één apparaat)
Jij begint ineens over 1 driver voor meerdere apparaten. Dat is inderdaad onzin, maar heb ik nooit gezegd.

Het mogelijk en vermoedelijk compatibiliteitsprobleem zou een logisch gevolg kunnen zijn.

Maar als bepaalde fabrikanten bevestigen dat ze reeds bezig zijn met dit te voorkomen door nu al aan windows 7 - drivers te werken die het windows 7 driver principe ondersteunen: des te beter!
Waarschijnlijk doen ze dat dan omdat ze niet opnieuw de compatibiliteitscrisis als met windows vista willen meemaken.

Als je het niet gelooft:

PC-active zei:
In Windows 7 zal een multifunctioneel apparaat als één zogenaamde devicenode worden gezien. Dit betekent minder belasting op het systeem, omdat met één driver de meerdere functies kunnen worden aangesproken.

Check voortaan eerst eens je bronnen voor je weer onterecht klok en klepel roept!
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Gisteren Windows 7 v.6801 geinstalleerd in 15 (!) min., loopt een keer zo snel als Vista en van drivers-problemen heb ik nog niets gemerkt !

(Phenom 9750@2600 Mhz, 4 Gig Geil 1066 Mhz)

GUI is nog niet helemaal af, maar de versie die ik gedownload heb is al een en ander op dit gebied aangepast !

Heren: eerst proberen, dan oordelen !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan