Windows 8.1 en internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

quantz

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2010
Sinds ik vandaag Windows 8.1 heb geïnstalleerd doet mijn draadloos internet het niet. Ik heb
Het volgende gedaan: Probleem oplossing gedraaid en dit geeft tot de volgende foutmelding

DIt betekent volgens mij dat de draadloze netwerk adapter niet goed meer werk.
Ook heb ik geprobeerd het stuurprogramma bij te werken m.b.v. een internetkabel. Ik kreeg de volgende melding

Ik gebruik een Acer aspire 5920G laptop.
Wie kan mij helpen?

Groeten, Maarten

Ik las op internet dat door windows 8.1 sommige drivers niet goed meer werken, misschien ligt het daar aan? Kijk anders even op de site van acer of ze al nieuwe drivers hebben.

Sinds ik vandaag Windows 8.1 heb geïnstalleerd doet mijn draadloos internet het niet. Ik heb
Het volgende gedaan: Probleem oplossing gedraaid en dit geeft tot de volgende foutmelding
Internet.PNG

DIt betekent volgens mij dat de draadloze netwerk adapter niet goed meer werk.
Ook heb ik geprobeerd het stuurprogramma bij te werken m.b.v. een internetkabel. Ik kreeg de volgende melding
Windows 8.1.PNG

Ik gebruik een Acer aspire 5920G laptop.
Wie kan mij helpen?

Dit was mijn oreginele vraag, nu met plaatjes. De drivers op de Acer site zijn voor Vista of Windows 7 en de goede driver voor draadloos internet zit er niet een bij.

Bedraad eens verbinden met deze link en kijken of die nieuwere drivers heeft voor (o.a.) je wifi adapter.

Tijs.

Ik heb de oude (vista) wifi driver vervangen voor een nieuwe maar helaas geen resultaat.
En toen?

Staat je wifi wel aan? Oftewel: Is er niet een of andere toetscombinatie of schuifje of knopje of iets dergelijks waarmee je 'm (eerst) aan moet zetten?

Tijs.

Ik heb op mijn laptop een zogenaamde sneltoets (quick launch) om de wifi aan/uit te zetten. Deze werkt niet meer na installatie en er zijn volgens mij geen drivers voor te vinden. Of wel?

Er zal toch (ook) een andere manier zijn om het aan te zetten dan alleen zo'n hulpprogramma?
Vlgs. de handleiding (pagina 27) moet je het knopje 2de van boven hebben aan de linkerkant van je laptop. Het lampje aldaar geeft ook aan of het aan of uitstaat.

Tijs.

Die knop bedoelde ik dus. Het lampje brand niet meer en de knop doet niks.

Foutje gemaakt: Ik bedoelde de bovenste knop aan de linkerkant, dus die met het satelliet-logo erop.

Tijs.

Klopt, dat is de gewraakte knop. De knop er onder start de webbrowser (die ik sinds Windows 8.0 niet meer kon wijzigen, geen stuur programma dus!)

De knop er onder (voor de webbrowser) is programmeerbaar. Heeft niets met stuurprogramma te maken, maar er kan een programmeer hulp-programma voor bijgeleverd zijn geweest.

Ok, dat de pc niet reageert op de "Satelliet-knop" is zorgelijk. Die is namelijk NIET programmeerbaar en had gewoon WIFI moeten aanzetten. Ik zou (samen met de Error 10 code die je eerder citeerde) het idee krijgen dat de WIFI module kapot is. Maar als het onder Windows 8 (eergisteren) nog wel werkte, dan is dat wel erg toevallig, qua timing.

Tijs.

Herinstalleer de wifi driver met compatibiliteits modus voor windows 7, wil dat?

Er bestaat alleen een Windows 7 wifi driver 64 bits en van origine is dit Vista 32 bits. Goed?

Ik heb alle drivers uitgeprobeerd maar geen van alle werken. Staat er op de Windows 8.0 cd geen aparte drivers selectie? Misschien is dat de oplossing

Ik citeer nog maar even uit mijn vorige posting, omdat ik daar géén reactie/toelichting op gezien heb vanuit quantz:
Ok, dat de pc niet reageert op de "Satelliet-knop" is zorgelijk. Die is namelijk NIET programmeerbaar en had gewoon WIFI moeten aanzetten. Ik zou (samen met de Error 10 code die je eerder citeerde) het idee krijgen dat de WIFI module kapot is. Maar als het onder Windows 8 (eergisteren) nog wel werkte, dan is dat wel erg toevallig, qua timing.

Tijs.

Dat dacht ik dus ook. Toeval? ik geloof het niet daar hij het eergisteren inderdaad nog deed. Wat nu?

Ik kwam er net achter dat als ik op de sneltoets (quick launch) druk mijn browser wordt gestart i.p.v. het Emailprogramma. Volgens mij heeft Windows 8.1 iets door de war gegooid.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan