Windows 8.1 vraagt naar internetverbinding bij installatie van een programma

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxloos

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2009
Windows 8 ge update naar 8.1. Als ik nu een programma wil instaleren ( bv VLC Media player) dan wordt wel de softonic dowloader geinstalleerd maar na het activeren hiervan verschijnt de popup dat er internet verbinding vereist is.
Het internet werkt goed. De fire wall(Norton 360) ook uitgeschakeld maar zelfde probleem.
Bij windows 8 was dit niet ( ook toen fire wall van Norton 360) Nog wel framework 3.5 toegevoegd Doch alles tot op heden geen reultaat. Instellingen Explorer 11 ??

Je moet ook niks downloaden van Softonic, gewoon naar de officiële site van VideoLAN gaan.

Klik op de link voor officiële site: http://www.videolan.org/

Misschien helpt het.
Succes!

Groeten, xp2

Inderdaad deze link die werkt maar als ik een ander programma wil instaleren met een dowloadmanger krijg ik steeds deze melding en toen bij windows 8 niet dus ik vermoed dat het ook aan de instelling ergens aan ligt.
Of is dit een beveiliging in windows 8.1 ??
Maar bedankt iedergeval voor de andere tip
grtjs Max

Laatst bewerkt:
kan je misschien een printscreen maken van de melding? Dan snap ik het beter, dus kan ik je ook beter helpen. En wat voor internetverbinding gebruik je, LAN of WLAN?

xp2

Hierbij de screen print.
Ik vermoed dat windows 8.1 of explorer 11 verhindert dat het programma een internetverbinding zoekt.
Toen windows 8 geïinstalleerd was deed dit zicht nooit voor.

Alvast bedankt voor de moeite die je er in gestoken heb

grtjs Max Geen internet verbindind.PNG

Zoals XP2 al zegt: gebruik geen Softonic of welke ander "hulp-software" dan ook, maar haal alles direct van de web site van de maker.
Veel van die "Hulp-software"als Softonic bevatten veel "extra's"waar u helemaal niet om heeft gevraagd en zeker niet blij mee bent. Het zou best kunnen dat de firewall of de beveiligingssoftware die automatisch tegenhoudt.

Bedankt ,

maar dan zit waarschijnlijk de beveilingssoftware in windows 8.1 of in IE 11 ??

Grtjs

Zet je antivirus-software eens uit en probeer het opnieuw. Niet de Firewall uitzetten omdat dat je basisbeveiliging is. Anders loop je zeker risico op kwaadaardige software. En probeer het eens met een andere browser. Bijv. Firefox, en er is ook zo'n plugin voor Firefox waarbij je supersnel en makkelijk bestandjes kan downloaden.

xp2

Ik heb Norton 360 zowel de firewal uitgeschakeld en de antivirus instellingen auto protect, sonar beveiliging tijdelijk uit gezet .
Geen ander resultaat. getracht teamvieuwer 8.0 op te starten en hij geeft geen eigen ID aan en zegt ook geen verbinding.
Dit alles was voor de upgrade naar windows 8.1 geen probleem . Ik vermoedt toch de instellingen maar welke ??

grtjs Max

Blijkt inmiddels (2/11) ook dat interbankieren mbv de usb kabel bij ABN ook niet meer werkt. BECON Class werkt niet ivm de beveiligingen in IE 11 en eveneens kan Teamvieuwer 8 geen verbinding vinden.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik maar terugkeer naar windows 8.0 . Vindt het ook eigenaardig dat in de bureaablad IE 11 geen PDF bestande kan openen. Bij UPC krijg ik nog bijgevoegd popup . Als ik daarna op OK druk dan krijg ik geen verbinding met die website meer.
Iemand nog ander idee nog ipv van terug te keren naar 8.1 ??upc 1.PNG

Installeer gewoon Windows 7 en gebruik, als je IE wilt gebruiken, gewoon Internet Explorer 9. Heb zelf ook IE 9 en werkt nog steeds prima. Windows 7 DVD kan je soms nog krijgen in webshops of op marktplaats.

Inmiddels alles opnieuw geinstalleerd met update,s daarna update naar 8.1 en ook daarvan de update's en alles werkt weer als voor heen.
Begreep wel dat in IE 11 soms de uitgebreide beveiligde modus ( bij intert opties , geavenceer ) aangeschakeld was en dit werkt dan juist avenrechts.
Iedereen bedankt voor de tips . Grtjs Max

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan