Windows 8 boot crash

Status
Niet open voor verdere reacties.

r0edie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2012
Berichten
3
Hoi beste helpers,

Gisteravond heb ik windows 8 geinstalleerd op mijn 4 jaar oude Acer Aspire 5920G (ik heb hier laatst Dishonored nog op uitgespeeld, dus hij kan nog wel wat hebben), ik had hem op dualboot staan met Vista (OEM) en Windows 7. Ik installeer elk halfjaar ofzo windows opnieuw, van USB, en het verliep normaal, voor zover ik weet.
Alles zag er goed uit, maar toen ik uiteindelijk bij de systeemopties de 'performance rating' wilde vaststellen ging het mis: het scherm werd zwart, hij restartte 1 of 2x en vanaf toen kreeg ik alleen nog maar trippy kleuren op het beeld te zien, in het begin al direct na het aanzetten van t ding.
Het lijkt erop dat alles achter het beeldscherm nog wel functioneert, want hij heeft zich wel eens een paar keer vanzelf restart, met de juiste toetsencombinaties kan ik hem soms ook gewoon uitzetten, en als ik hem fout afsluit gaat hij naar problemen zoeken.
Soms krijg ik wel nog het Acer logo te zien, maar de boot setup kom ik niet meer in nu (hoewel hij wel op de toetsaanslag daarvoor reageert), en hoe ik nu zo snel een andere windows op kan starten zie ik ook niet. Ook brandt het activiteits-lampje (van de schijf denk ik) bijna constant.
Is dit probleem nog softwarematig te verhelpen of is mijn videokaart nu dood?
IMG_20121030_103405.jpgIMG_20121030_103432.jpgIMG_20121030_103450.jpg

Misschien weten jullie wel wat hier aan de hand is,

Alvast bedankt :)
 
Nee, na het indrukken van F8 verschijnt wel het laadbalkje, maar naar enkele seconden gaat hij toch weer door met windows 8 automatic repair en daarna gewoon het scherm met de rare kleuren...
 
bij het nieuwe windows 8 zijn er nog veel foute helaas werkt dit nog niet goed daarom adviseer ik u om naar windows de bellen

gr.joelltechniek
 
Vreemd dat ze het überhaupt uitbrengen als er nog zoveel mis mee is.
Maar bedankt voor je advies, ik zal dadelijk contact met ze gaan zoeken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan