Windows 8?!
Na het instaleren van de costumer preview van Windows 8 heb ik toch op een rijtje gezet wat ik er van vind, en ik dacht laat ik het delen met andere zodat die mischien hun mening er over kunnen geven.
Mircrosoft gaat nu dus de strijd aan met Andriod en Apple, door Windows 8 bijna voor de volle 100% een Tablet idee te geven, je hebt een scherm en daar start je alles vanuit op. Alles wat je op het start scherm ziet is dus een aplicatie, zelfs de "oude" Windows interface is er daar eentje van geworden. Hier zeg ik, Ho Stop! Dit kan niet, Windows 8 komt ook op gewone PC's, zonder touchscreen, dan heb je daar al niets meer aan voor een goede bediening. En dat heeft niet iedereen.
Ook voor het bedrijfsleven is dit niet interesant, alles werkt goed zoals het nu gaat, bedrijven zijn vrijwel allemaal van Windows XP naar Windows 7 over gegaan, en dan kunnen ze zo weer naar een nieuw besturingssysteem over. Ook heeft de Metro Interface geen zin, ze willen gewoon de bestaande interface houden zoals die onder Windows 7 is, zodat ze zonder al te veel rompslomp hun oude programa's kunnen draaien.
Wij zelf hebben een bedrijf thuis, en als Microsoft deze trent door gaat zetten, dan zal het over een korte tijd, Vista nr 2 worden, dit werkt gewoon niet. Het is niet voor bedrijven gemaakt. Bedrijven willen gewoon de Windows 7 interface houden, zonder al te veel moeite. Als ze bij Microsoft geen optie maken om dit weg te laten, net zoals bij Windows XP, de classic mode er was. Zullen wij niet naar Windows 8 over gaan, en zullen meer bedrijven dat niet doen.
Het volgende hangijzer, de geruchten gingen dat er 9(!) versies van Windows 8 uit komen, gelukkig zijn het er al minder, 4, maar dat wilt men niet. Toen onze computers hier aan vervangen doe waren in 2008 gingen we zoals normaal naar Office Center om nieuwe te halen, we draaide hier XP Pro, op de meest gebruikte PC, en Home Edition of de wat minder, vooral door mij gebruikte PC. Er waren 2 versies, tot Windows Vista zo geeft, mij XP had je de Home Edition en de Pro edition. Voor XP had je de 9x lijn en de NT lijn, ook 2 versies voor Prive en Zaklijk gebruik. Bij Vista stonden we, wat moeten wij nemen. Wat is het zelfde als Windows XP Pro. Als snel kwam je bij Ultimate uit, te duur. Dan maar een consumentie versie, gewoon 2 edities, meer niet, eentje voor zakelijk en eentje voor Prive.
Dat is wat ik tot nu toe, mischien vind ik nog meer. Als je commentaar, mee wilt praten e.d., plaats gewoon reactie.