Windows 8 Developer previeuw 8102

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Het is de definitieve beta-versie, dus als de RTM-versie komt zal deze niet meer geaktiveerd zijn.

Maar je kunt aan de naam zien (Consumer Preview) dat @Microsoft hoopt op veel reactie's, dus waarom niet proberen, liefst virtueel of op 'n aparte HDD.

Greetz,

Harry.

Oke, duidelijk :)

ik ga hem hier even op vmware draaien!

heb de developer versie ook gehad, ik vind het er niet uit zien... hopen dat het in deze versie wat anders is.

Hoi !

Je gaat nog schrikken.....

Greetz,

Harry.

@Elassar, upgraden van Windows Developer naar Consumer Preview is niet mogelijk; inderdaad net zolas bij Win 7.

Mijn verbazing groeide toen ik dit las :)

http://windows.microsoft.com/en-US/windows-8/faq zei:
Can I upgrade from previous versions of Windows to Windows 8 Consumer Preview?

Yes, you can upgrade to Windows 8 Consumer Preview from Windows Developer Preview, Windows 7, Windows Vista, or Windows XP, but you might not be able to keep all of your files, programs, and settings. The following table shows what you can keep during an upgrade depending on the current version of Windows running on your PC:
Current operating system What you can keep

Windows Developer Preview
User accounts and files

Windows 7
Programs
Windows settings
User accounts and files

Windows Vista
Windows settings
User accounts and files

Windows XP
User accounts and files

Dus zometeen maar even een backupje maken en upgraden :)

.....

EDIT: Toch weer jammer
Melding.png
attachment.php

Laatst bewerkt:
Vanmiddag de Consumer Preview Build 8250 gedownload (ging nog best snel) en zojuist ff geïnstalleerd op een eigen partitie.
Computer start op als Windows 8, maar geeft nog wel een keuzescherm voor de Dualboot ( Win 7 en 8)
Geeft in windows 8 alleen een foutje bij mn Virtual WiFi miniport en SM Bus Controller (geen idee wat t is:P). Verder alles gelijk goed geïnstalleerd.
Draait verder prima!

Hoi !

Handige shortcut's in Win 8CP:

J. What are some Keyboard Shortcuts for Windows 8?
Win+C : Opens Charms Bar
Win+D : Show Desktop
Win+E : Opens Windows Explorer
Win+F : Opens File Search App
Win+H : Opens Share charm
Win+I : Opens Settings charm
Win+K : Opens Connect charm
Win+L : Lock computer
Win+O : Locks device orientation
Win+Q :Opens Search pane
Win+R : Opens Run
Win+V : Cycles through toasts
Win+Shift+V : Cycles through toasts in reverse order
Win+W : Opens Settings Search app
Win+Y : Temporarily peek at the desktop
Win+Z : Opens App Bar
Win+Tab : Cycles through Metro Applications
Win+Ctrl+Tab : Cycles through Metro Applications in Snap
Win+Shift+Ctrl+Tab : Cycles through Metro Applications in Snap (Backwards)
Win+. : Moves the Snap view to the right
Win+Shift+. : Moves the Snap view to the left
Win+Spacebar : Switch input language and keyboard layout
Win+Enter : Launches Narrator
Home : Jumps to the first Tile
End : Jumps to the last Tile
PgUp : Moves Startscreen to the left
PgDown : Moves Startscreen to the right
Ctrl+Scrollwheel : Semantic Zoom

Greetz,

Harry.

ik heb hem geinstaleerd maar als ik hem wil op starten sluit hij gelijk mijn pc af en begint weer met op nieuw op te starten.
hoe kan ik dit probleem op lossen zonder win7 er af te gooien.

Hoi !

Win DP is inmiddels opgevolgd door Win 8 CP !

Als je Win DP over Win 7 geinstalleerd hebt: opnieuw opsxtarten van de DVD en kiezen voor Repair.

Als je Win DP op 'n aparte HDD/partitie hebt geinstalleerd kun je in principe gewoon Win 7 opstarten via het dual-boot menu.

Greetz,

Harry.

Windows 8?!

Na het instaleren van de costumer preview van Windows 8 heb ik toch op een rijtje gezet wat ik er van vind, en ik dacht laat ik het delen met andere zodat die mischien hun mening er over kunnen geven.

Mircrosoft gaat nu dus de strijd aan met Andriod en Apple, door Windows 8 bijna voor de volle 100% een Tablet idee te geven, je hebt een scherm en daar start je alles vanuit op. Alles wat je op het start scherm ziet is dus een aplicatie, zelfs de "oude" Windows interface is er daar eentje van geworden. Hier zeg ik, Ho Stop! Dit kan niet, Windows 8 komt ook op gewone PC's, zonder touchscreen, dan heb je daar al niets meer aan voor een goede bediening. En dat heeft niet iedereen.

Ook voor het bedrijfsleven is dit niet interesant, alles werkt goed zoals het nu gaat, bedrijven zijn vrijwel allemaal van Windows XP naar Windows 7 over gegaan, en dan kunnen ze zo weer naar een nieuw besturingssysteem over. Ook heeft de Metro Interface geen zin, ze willen gewoon de bestaande interface houden zoals die onder Windows 7 is, zodat ze zonder al te veel rompslomp hun oude programa's kunnen draaien.

Wij zelf hebben een bedrijf thuis, en als Microsoft deze trent door gaat zetten, dan zal het over een korte tijd, Vista nr 2 worden, dit werkt gewoon niet. Het is niet voor bedrijven gemaakt. Bedrijven willen gewoon de Windows 7 interface houden, zonder al te veel moeite. Als ze bij Microsoft geen optie maken om dit weg te laten, net zoals bij Windows XP, de classic mode er was. Zullen wij niet naar Windows 8 over gaan, en zullen meer bedrijven dat niet doen.

Het volgende hangijzer, de geruchten gingen dat er 9(!) versies van Windows 8 uit komen, gelukkig zijn het er al minder, 4, maar dat wilt men niet. Toen onze computers hier aan vervangen doe waren in 2008 gingen we zoals normaal naar Office Center om nieuwe te halen, we draaide hier XP Pro, op de meest gebruikte PC, en Home Edition of de wat minder, vooral door mij gebruikte PC. Er waren 2 versies, tot Windows Vista zo geeft, mij XP had je de Home Edition en de Pro edition. Voor XP had je de 9x lijn en de NT lijn, ook 2 versies voor Prive en Zaklijk gebruik. Bij Vista stonden we, wat moeten wij nemen. Wat is het zelfde als Windows XP Pro. Als snel kwam je bij Ultimate uit, te duur. Dan maar een consumentie versie, gewoon 2 edities, meer niet, eentje voor zakelijk en eentje voor Prive.

Dat is wat ik tot nu toe, mischien vind ik nog meer. Als je commentaar, mee wilt praten e.d., plaats gewoon reactie.

@bvanleeuwen254: Ik heb jou topic maar hierbij aangezet. Staat nog veel meer leesvoer over ervaringen met W8.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan