Windows 8 downgrade

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxvdburg

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
124
Hallo,

Graag zou ik mijn Asus laptop willen downgraden van Windows 8 naar Windows 7. Ik heb deze laptop gekocht met een versie van Windows 7, en er zit een product key onder mijn laptop. Echter, wil ik wel mijn bestanden houden... Wie kan mij vertellen hoe ik dit doe, en is mijn product key denken jullie nog gewoon geldig?
Ik word namelijk helemaal gek van Win8.

Gr Max
 
Ik weet echt geen een reden dat die jouw eigen licentie ( eigen product key dus ) niet geldig meer zal kunnen zijn dit is jouw eigen product code of sr.nr. en die moet je nooit iemand geven of schenken of zoiets, op die manier kan je die gebruiken net zo lang ook windows 7 aan de gang is ...
 
bestanden behouden zal helaas niet gaan. Je zal deze eerst moeten kopiëren naar een ander medium (externe harde schijf / usb stick etc).
 
Bedenk wel dat je de juiste versie van Windows 7 moet hebben. Was het een OEM-versie dan moet je nu ook weer een OEM-versie installeren anders werkt de product code niet.

Bedenk ook dat je zo maar al je drivers kwijt kunt raken en het kan een behoorlijke klus zijn om die weer bij elkaar te zoeken.

Meestal kun je je documenten veilig stellen door de map "Mijn documenten" te kopieren naar een externe harddisk, usb-stick, NAS of dergelijke.
 
Zou het niet veel simpeler kunnen zijn?

Asus is een van de fabrikanten die hun klanten voorzien van een driver DVD en / of een recoverypartitie. Een van de twee activeren en voilá, de klus is geklaard. Vooraf idd. even de eigen bestanden uit de map 'mijn documenten' veilig stellen en na herinstallatie van Windows terugplaatsen.
 
Bedankt voor jullie reacties!

Ehm, er zitten geen CD's bij mijn laptop... Ik heb destijds voor €15 naar Win8 geupgraded, maar in plaats van dat mijn PC er sneller is door geworden, is hij naar mijn idee alleen maar langzamer geworden. Wat betreft de drivers, ik heb al vaak een besturingssysteem opnieuw geinstalleerd dus dat weet ik, kwestie van Driverscan draaien en alles is weer terug.

Rest mij alleen nog de vraag: als ik een ISO van win7 home premium (oa) (dit staat achterop mijn laptop) download, kan ik dan gewoon mijn serial key gebruiken die ik had, omdat ik dan wel Windows 7 download, aangezien ik hier geen CD meer van heb?
 
ja, als je een legale serial key hebt (die je dus op je laptop hebt zitten), mag je gewoon legaal jouw bijbehorende Windows ISO downloaden ;)
 
Thanks voor jullie reacties! Ik ga ermee aan de slag en laat weten of het is gelukt!
 
Veel succes, al blijf ik 't een beetje vreemd vinden dat je geen DVD hebt en / of een recoverypartitie. Zeker bij Asus is dat allemaal prima geregeld, eigenlijk wel bij alle fabrikanten.
 
Hoe kom ik erachter of ik een recovery partitie heb dan? Ja, die CD's vind ik zelf ook heel raar, maar ze zaten er 100% zeker weten niet bij :(
 
Dan resten 2 mogelijkheden :

of je was te gehaast bij het in gebruik nemen; sommige fabrikanten kiezen ervoor om de koper zélf op de kosten van een DVD'tje te jagen en geven middels popups bij het EERSTE in gebruik nemen van de machine aan dat de user backups moet maken. Klik je die weg, tja, dan houdt het op.

De recovery partitie activeer door je een bepaalde toetscombinatie bij het opstarten. Ik wil heel veel geloven, maar dat jij een splinternieuwe Asus hebt gekregen zonder documentatie, nee, "that ik don't will buy'! Raadpleeg dus de meegeleverde docmentatie.
 
Als D niet door jouzelf is gemaakt dan heb je 'm te pakken..............
 
Haha, moet ik je helaas teleurstellen: ik heb hem zelf die naam gegeven...
 
Ik ben bang dat je mij niet zozeer teleurstelt, maar eerder jezelf............. ;)
 
Ja zo zou je het ook kunnen bekijken. Heb net nog een papiertje gevonden waarop staat dat The system recovery DVD is no longer included in the product package. If you need to recover your notebook's OS, refer to section Using Recovery Partition in the user manual for details. Had ik het dus toch goed;)
 
Ja, maar ik ook..............! Er is, of misschien beter gezegd, er WAS dus wel degelijk een recovery partitie. Mogelijk heb je die zelf ooit omzeep geholpen,

immers :

If you need to recover your notebook's OS, refer to section Using Recovery Partition in the user manual for details.

I'll rest my case... ;) :D
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt, dat programma heb ik waarschijnlijk nooit gebruikt, aangezien het om een Asus-voorgeinstalleerd programma ging, omdat er zoveel onzin programma's op voorgeinstalleerd stonden, die ik allemaal verwijderd heb haha! Ik ben nu iig Win7 aan het downloaden, laat het weten als ik weer online ben;)
 
Ik blijf het 'knap' vinden, want een recovery vind je in principe niet in configscherm, programma's, de lijst, m.a.w. als je die handmatig de nek om hebt gedraaid, dan ben je toch redelijk diep in Windows aan het kl**ten geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan