Windows 8 fail / Acer eRecovery Management

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jasper912

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2012
Hallo mensen,

Heb onlangs de testversie van de nieuwe Windows geïnstalleerd, en natuurlijk veel te snel geweest en de voorwaarden niet gelezen. :mad:
Afgezien van dat Windows 8 zijn voorganger helemaal geen eer aandoet, heb ik nu wel het probleem dat de eRecovery Management en andere programma's van Acer niet meer op mijn Acer Aspire 7715 staan en ook de 'Alt + F10' niet werkt als ik mijn laptop opstart.
Verder heb ik ook geen enkele cd meegeleverd gekregen en vind ik nergens op het internet de mogelijkheid om een versie van het programma te downloaden die compatibel is met mijn laptop, zelfs niet op de website van Acer (over klantenservice gesproken).

Weet er aub iemand een manier om dit probleem op te lossen, of toch maar naar de computerwinkel gaan dan? Alvast bedankt! :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee hoor, je kunt acer bellen, +- 60 euro betalen en je krijgt media opgestuurd

Als je hebt geupgrade naar Windows 8 en Windows 8 niet op een aparte partitie hebt gezet zul je op zoek moeten gaan naar een windows 7 cd.
Andere opties zijn er niet.
Wat je op de website van Acer probeert te vinden weet ik niet, je bent zelf aan het rommelen geweest en daar kan Acer ook niets aan doen.
Laat het een wijze les voor de toekomst zijn.

Tardis

Ik ben toch niet aan het rommelen geweest. Heb enkel de trial van Windows 8 geïnstalleerd en wist dat men vroeger op de website van Acer die eRecovery Management nog kon downloaden. Nu dus niet meer en dan zou ik 60 Euro moeten betalen om de cd's die vroeger wel bij de laptops werden geleverd, opgestuurd te krijgen. Dan vind ik dat gewoon pure geldklopperij van Acer.

Zal niets anders opzitten dan te betalen zeker... :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen geldklopperij. In de voorwaarden/handleiding stond bij mij toch echt dat ik zelf een recovery cd moest branden zodra het installlatieproces na de eerste keer opstarten gereed was. Omdat ik een Acer netbook (ideaal ding trouwens!) had gekocht en daar geen cd brander in zit dacht ik "doe ik later wel".
Helaas is het er bij gebleven en toen ik net als jij aan het installeren met een ander OS ging kon ik niet meer terug.
Was dus typisch eigen schuld dikke bult...

Daarna ben ik er eens op gaan letten en idd zeggen veel meer fabrikanten dat je na de eerste keer starten en als je nieuwe pc gebruiksklaar is, eerst een windows en/of recovery cd moet maken.

Wat ik heb gedaan met mijn Acer (netbook) is gewoon een schone Windows 7 installatie (Recovery partitie is nog wel aanwezig). Dan heb je een hoop Acer software niet, en je kan je gewone licentie code gebruiken die onderaan de laptop kleeft. Drivers downloaden van de Acer site, en je hebt een perfect werkend systeem.

Succes!

@Jeffcoboy: klopt, alleen had ik de harde schijf wat te grondig gewist en geherformatteerd.. en jawel de herstelpartitie was ook weg.
Zolang je de herstelpartitie houdt hoeft er niets aan de hand te zijn.

Nee, maar mijn punt is dat je met een gewone Windows 7 DVD (lenen of van het internet halen), je perfect kan installeren met de licentie code die op de laptop kleeft, check wel even of je de 32 of 64 bits versie hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan