Windows 8 loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

moeipindas

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2014
Berichten
8
Hallo, ik ben in het bezit van een Medion pc (type onbekend) met Windows 8 erop.

Als ik mijn computer opstart krijg ik na een opstarten een leeg paars/blauw scherm met alleen de muisaanwijzer in beeld.
Nu wil ik graag met mijn rescue cd Windows gaan herstellen. Maar als ik probeer in de Bios te komen (heb met F1, F2 en DEL geprobeerd) maar dan beweerd het beeldscherm dat er geen signaal is.

Wat kan ik doen om deze computer weer draaiend te krijgen?

Alvast bedankt voor jullie hulp.
 
Welkom bij de Helpmij.

Wat gebeurt er als je na het aanzetten van de machine onmiddellijk op de F7 toets drukt en dit blijft herhalen (2x per seconde en dat een poosje)?
 
Gebeurd niets. Als ik gewoon opstart zonder ook maar een knop in te drukken verschijnt het paars/blauwe scherm. Als ik probeer met welke knop van het toetsenbord de BIOS op te starten blijft het beeld zwart met de mededeling dat er "geen signaal is".
 
Diverse mogelijkheden zijn er als oorzaak (niet alle voor de hand liggend):

- de machine is verplaatst geweest en daardoor zit er wat los; een monitorkabel, een videokaart, iets anders?
- de monitorkabel is los gemaakt geweest en later opnieuw, maar op de verkeerde poort aangesloten?
- de videokaart is defect
- een virus
- geheugenprobleem / defect
- harddisk defect
- voeding probleem
- moederbord defect

Maar vóór alles dient zich de vraag aan : wat is er met de machine gebeurd (hardwarematig en / of softwarematig), direct voordat het probleem zich de eerste keer voordeed?
 
Door een paar vervelende kinderen die harde muziek via de pc draaiden heeft mijn vriendin de stekker er ineens uitgetrokken. Tijdens dat de pc aanstond dus. Sindsdien doet het probleem zich voor.

Ik hoopte te herstellen doormiddel van de rescue cd maar dat lukt helaas niet.

Af en toe kom ik wel verder en krijg ik een leeg bureaublad te zien. Ook de apps zijn dat te zien in het app scherm. Alleen het enige programma wat op te starten dan is Word.

Internet en configuratiescherm openen is onmogelijk dan.
 
Laatst bewerkt:
Dan ga ik toch weer even terug naar mijn éénenlaatste bericht.
Voor alle zekerheid :

de machine staat uit (stroom is eraf)
dán zet je de machine aan en je begint ONMIDDELLIJK op de F7 toets te trommelen.

Heb je dat exact zo gedaan?
 
Dat heb ik gedaan. Het beeldscherm blijft zwart en geeft aan "geen signaal" te krijgen. Deze optie heb ik geprobeerd. Minuut lang op F7 gedrukt maar zonder effect.
 
Toch nog maar een keer : niet ingedrukt blijven houden, maar trommelen, 2x per seconde en dat blijven doen, heb je dát gedaan?
Zo ja, dan toch maar even alle stekkers en met name de stekker die eruit geweest is even checken!
 
Dat is bij deze gebeurd. Minuut lang trommelen op F7 en geen effect. De stekker die er uit is geweest is de stekker van de netstroom. En de computer heeft gewoon stroom dus dat is naar mijn idee niet het probleem.
 
Dan wordt het tijd voor een reparateur, want als je met de DEL toets (die volgens mij voor Medion gebruikt moet worden voor biostoegang) niet verder komt, dan houdt het voor een leek op.
Heel misschien stáát in het bios de CD / DVD als 1e bootoptie. Wat gebeurt er als je de CD / DVD van Windows / Medion in de machine stopt, de machine uitzet en vervolgens met de CD / DVD erin weer aanzet?
Gebeurt er niets, dan moet de machine naar een reparateur.
 
Nee met cd/dvd van Medion erin start hij gewoon op met het paarse/blauwe scherm. Let wel, ik druk geen knoppen op het toetsenbord in dan. Een logo van Medion krijg ik niet in beeld eveneens een vraag of ik naar de BIOS wil. Zou het dan toch reparatie moeten worden?
 
Ik denk dat je kort na het starten met de schijf erin juist wel op een (willekeurige) toets moet drukken om vanaf CD/DVD schijf te kunnen booten, anders wordt alsnog geprobeerd om vanaf C te starten en die is vermoedelijk corrupt geraakt.
 
Ja oke, maar wat is dan die toets om toch op te starten van CD/DVD? Dat is dan mijn vraag.
 
Ik denk dat je kort na het starten met de schijf erin juist wel op een (willekeurige) toets moet drukken om vanaf CD/DVD schijf te kunnen booten, anders wordt alsnog geprobeerd om vanaf C te starten en die is vermoedelijk corrupt geraakt.
 
Juist. Excuus voor het niet goed lezen. Maar een willekeurige toets geeft hetzelfde effect als F1, F2, F7 of DEL. Dus bied ook geen oplossing.
 
Ik vermoed dat wij geheel langs elkaar heen schrijven. Het doel wat ik beoog is NIET jou in het bios te laten geraken. De F toetsen, of de DEL toets, zijn dus niet relevant. Je moet gewoon een willekeurige letter op het toetsenbord indrukken kort nadat de stroom op de machine is gezet en de DVD is gaan spinnen (de Windows DVD). Als dat óók niet meer wil / de machine reageert daar niet (meer) op, dan moet je de machine naar een reparateur brengen, dan houdt het even voor je op (op dit moment).

Daarnaast is het uiterst vreemd dat de machine niet naar het bios wil, maar da's weer een ander verhaal. Het moment voor een reparateur is naderende.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan