windows 8 verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marn51i

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2010
Berichten
85
Geachte hr/mw,

Hoe kan ik de c partitie van windows 8 verwijderen, want ik wil windows 7 installeren.

vr. gr.
Marian Nihot
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Gaat toch vanzelf wanneer je win 7 installeert komt een optie om te formatteren met de installatie .
 
Ik weet dat dit geen antwoord is, maar waarom wil je graag windows 7?
Heb je echt een hekel aan win8? Heb je er echt goed mee gewerkt? Of heb je je laten leiden door mensen die maar wat roepen?
Windows 8 is niet heel veel anders. Het is vooral sneller. Werk er een paar weken mee, en werk dan nog eens een week met een win7 pc. Dat garandeer ik je dat je liever win8 hebt.
 
Ok, alle begrip, echter dat is lastig, want er zijn een paar listen & lagen voordat dat mogelijk is. Belangrijk om te weten is dat geen enkele Windows de heerschappij zal overdragen aan een lagere, oudere versie. Sinds Windows 7 heb je dan ook nog te maken iets dat de BCD - Boot Configuration Data - heet, & geinstalleerd is op een aparte partitie.

Ik heb net een bericht van mezelf over een soortgelijk onderwerp verbeterd, lees dat even door, kom je er niet uit, meld dan hier even terug wat je nog niet bevat. Om het in Windows 8 uit te voeren, tik je de tegel Bureaublad & vanaf daar is het hetzelfde:

http://www.helpmij.nl/forum/showthr...or-dual-boot?p=4883888&viewfull=1#post4883888
 
In aanvulling op het bericht van TheKnight nog dit: van belang is of de windows installatie die u nu heeft vanaf een bepaalde partitie op de HD geinstalleerd is of dat u een installatie DvD met een Windows licentie heeft meegekregen. In het eerste geval is de PC in de bios zo ingericht dat ie de installatie vanaf de harde schijf wil doen. Als in de instructies zo iets staat als de mogelijkheid om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen door op een F-toets (meestal F10), dan is dat zo een situatie. En als dat zo is kunt u de verwijdering van Windows 8 en installatie van windows 7 maar beter aan een professional over laten. Of u moet leren leven met windows 8 natuurlijk, maar dat zal niet meevallen (geen misleidende informatie verstrekken Martijn12321 :)
 
Ok:
In aanvulling op het bericht van TheKnight nog dit:

Daar heeft srpchulp weldegelijk een punt dat ikzelf later had willen aanvullen.

Sinds W8 is de BIOS vervangen door de zgn. UEFI -Unified Extensible Firmware Interface (UEFI) - & daar staat o.a. je Product-IDentificatie-Nummer in, de 5x5 tekens om je Windows te installeren.

Nadat je onder W8, or whatever, dus de BCD & Windows partities hebt verwijderd, moet je de UEFI/BIOS eerst instellen op Legacy (o.i.d., de naamgeving kan varieren).
In de Gebruiksaanwijzing van de computer kan je vinden hoe je toegang krijgt tot de UEFI/BIOS. Ook dat kan varieren van merk tot merk, evenzo model/type.

Vraag als je er niet uitkomt, middels merk/model/type computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan