Windows 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Naja, ik heb 2 schermen, geen touchscreen.
Dan denk ik dat ik voortaan maar niets ga cracken, maar in ieder geval, het probleem was er al voor de crack.
Maar windows 8 is op zichzelf ook prima, als ik geen touch ga gebruiken? Ik wil sowieso van m'n problemen af (random toetsenbord/muis eruit) en andere kleine dingetjes....
Dan doe ik liever gewoon een schone windows 7 installatie, of drivers opnieuw installeren, maar in ieder geval dan kan ik net zo goed naar windows 8 pro gaan, aangezien ik graag altijd het nieuwste van het nieuwste heb :p

Heb ook een xbox, volgens mij synct dat goed met windows 8 (zag ergens iets met games staan).

Dan koop ik het liever voor €20 meer op CD, al dat gedoe met upgrades dan.
 
Als je windows 8 koopt omdat je altijd het liefst het nieuwste van het nieuwste hebt, dan heb je dat inderdaad als je windows 8 koopt :)
Windows 9 is er nog niet :D
Zal wat worden dan, als over een maand of 3 ineens microsoft bekend maakt dat ze met windows 9 uitkomen, dan heb je weer niet het nieuwste van het nieuwste... he sh*t, das balen, nieuwe halen.
Het zal ook wel werken, alleen ten opzichte van windows 7 vraag ik me af of je zelf niet iets verkeerd deed waardoor je toetsenboed en muis niet naar behoren werken.
Ik weet niet hoe jij dat alles installeerde, en met de windows updates om gaat, enzo.
Welk merk muis en toetsenbord het is, en doen alle andere usb apparaten het wel OK?
En wanneer doen je toetsenbord en je muis het niet, en weet je wel zeker dat het aan je muis en toetsenbord ligt?
Beweegt er nog iets in beeld dan als je toetsenbord en muis het niet meer doen, zodat je weet dat niet heel windows bevroren is?
En als dat alles USB is, hoe heb je dan dan aangesloten, en heb je al een andere usb poort geprobeerd voor deze 2 huisdiertjes?
Heb je nog een andere muis en toetsenbord liggen om uit te proberen?
 
Laatst bewerkt:
Het is meestal als ik met geluid bezig ben, dus bijvoorbeeld in teamspeak/skype het apparaat selecteer voor input (microfoon).
Soms ook wel gewoon random, en m'n windows loopt niet vast.

Toetsenbord Logitech G110 en Muis Logitech g300
Alle usb apparaten doen het goed, drivers ervoor goed geinstalleerd, denk dat het gewoon aan m'n moederbord driver ligt, die ik even opnieuw moet installeren.
In beeld doet alles het normaal gewoon, dan krijg ik het gewone geluidje 'usb apparaat losgekoppeld' als je een USB stick eruit haalt (dat geluidje).

Toetsenbord gaat helemaal uit (toetsen) en de muis blijft aan, maar reageert niet, er staat wel 'stroom' op aangezien m'n toetsenbord leds blijven branden (de toetsen zelf gaan uit, maar de knoppen voor M1/2/3 en play/pause e.d blijven aan (macro keys)

Muis blijft alles aan, maar reageert gewoon niet, het is net alsof je beide gewoon niet aansluit.
Na een paar seconden sluit alles weer aan, en doet het het weer.

Windows updates doe ik altijd gewoon, jammergenoeg heb ik geen ander toetsenbord/muis die ik kan gebruiken.

Maarja, ik hoop dus dat het met windows 8 opgelost was, dat was niet de reden waarom ik windows 8 wou aanschaffen, maar ik wil wel graag up to date blijven.
Bitlocker, en al die andere features leek me ook wel handig, dat kan ook met win7 pro/ultimate maar ik heb home premium :(
Dan moet ik weer €200 uitgeven voor pro (win7) terwijl win8 pro nu maar €30 (of 50-60) kost.

andere usb poort nog niet geprobeerd, ga ik ook even doen de volgende keer dat het voorkomt, dan weer kijken of het probleem nog voorkomt doet.
 
Tuurlijk hoop je er op dat het probleem dan is opgelost, maar als het in windows niet lekker werkt, als je met geluid bezig gaat, dan is de oplossing windows 8 kopen niet 1 dan die je de oorzaak laat vinden ervan.
Hoe zit het met de drivers van je geluidskaart?
Is het geluid van het moederbord zelf? of heb je een geluidskaart in de PCI zitten?
Je kan in de bios ook zeker even kijken, aangezien daar een instelling is of je het geluid van je moederbord aan of uit wil schakelen, wat je uit moet schakelen als je een geluidskaart in je PCI slot hebt geinstalleerd.

In geval het een PCI geluidskaart is, neem dan niet het onderste slot.
Probeer de geluidskaart eens in een ander slot, windows 8 zal je niet de oplossing brengen.
Misschien moet je daarna even de drivers van je geluidskaart opnieuw installeren.
 
Laatst bewerkt:
Gewoon de geluidskaart in moederbord zelf.

Moederbord: Asus p8z77m-pro
Zal ook wel BIOS instellingen resetten, maar dan moet ik weer een aantal instellingen terugzetten toch? Zoals SATA in AHCI zetten.
 
Dat weet je toch wel, je bouwde het systeem zelf... ik kan vanaf hier niet in je computer kijken.
 
Ik heb even gebeld met winkels (Microsoft was €0,80 cent p/m dusja) en de een zegt dat je met de upgradeversie normaal kan installeren, de ander weer niet.
Vorige pagina gaf je me een link, die heb ik opgeslagen, ik ben nu zeker dat ik windows 8 wil ga gebruiken.

Morgen naar m'n pcwinkel waar ik frequent kom, om even te vragen hoe alles precies zit, hoe en wat e.d

Nog een dingetje, Die actiecode van €15 is tot 31 januari, stel ik koop windows 8 voor 31 januari via die assistant manager, kan ik dan gewoon een DVD'tje branden, en dan na 31 januari nog installeren? Dus na de uiterlijke datum?
 
dan zou je dat kunnen doen, ik denk dat je die cd of dvd wel kan starten vanuit windows 7 en de upgrade beginnen, de dvd hoeft dan niet bootable te zijn, maar vraag het voor alle zekerheid nog even na.
Je kan het in het huidige systeem proberen, geeft het problemen kan je altijd nog een schone install doen.
Ik wil je wel nog een tip geven als je windows op 2 partitie's installeert en een dualboot hebt, je altijd, ook als je andere systeem niet meer op te starten is, je altijd de computer opstartbaar houdt, tenzij de hardware en\of de bios misse boel zou zijn.
Ik werk al jaren op die manier, je zou dan die ene windows die je verder niet gebruikt, offline van internet kunnen maken en de boot in msconfig op 1 seconde in kunnen stellen met de windows die je gebruikt als standaart systeem, het kost je hooguit 15 GB, maar je hebt een compleet back up systeem klaar staan in softwarematige noodgevallen. Uiteraard is dat aan jou, maar zo kan je dat ook doen.
Succes met windows 8, fijn dat je het zeker weet. :)

PS, hoe dat met die datum zit, dat weet ik niet, maar tot en met 31 - 1 is dan tot en met 31 - 1.
tot 31 - 1 is tot en met 30 - 1
Of men de strikte betekenis van de woorden zo letterlijk zullen nemen weet ik niet, maar woordelijk zit de betekenis ervan zo wel in elkaar.
Juridisch gezien hoef je op 31 1 geen kortingen te geven die tot 31 1 golden.

Oh ja, en als je wil weten wat windows nu precies is, lees dan nog even je eigen oude berichten terug van toen de pictogrammen op je bureaublad 10 seconden wit werden, dan kan je leren hoe je windows kan beheren, en snel houden, ook in windows 8.
Als je meer berichten van mij gaat lezen op dit forum kan je er achter komen helemaal hoe services werken in windows, hoe je de gehele boot van windows kan beheren, en vat kan houden op al je partities.

Is je dat te veel werk, kopieer de tekst dan naar een kladblok bestand, en sla eventuele afbeeldingen op uit mijn berichten.
Dan kan je in geval je die info nodig hebt dat alles gebruiken.
Ik heb ook niet alles in mijn hoofd, maar weet alles te zitten.
en veel locaties van bewerkeningen in het register heb ik in kladblok bestanden, ik heb zeer veel info vergaart in de afgelopen 10 jaar, en ik gebruik al 17 jaar windows.
Veel problemen in windows kan je vorkomen als je maar de juiste kennis bij de hand hebt, en windows help en ondersteuning is nu eenmaal niet iets waar je echt iets aan hebt als het wat moeilijker wordt.
Het is niet moeilijk, het is gewoon veel, en die boomstructuur. Weet je eenmaal welk vertakkingen op welke tak zitten, is dat alles niet zo moeilijk meer.
Nogmaals, Succes.

Je mag mijn windows 7 wel zien.
doei!
 
Laatst bewerkt:
Ik bedoelde eerder dat als ik bijv. morgen de upgrade betaal, en dan een CD'tje brand, dat ik hem voor altijd kan gebruiken (dus na 31jan)
Heb net de upgrade even aangeklikt, en 7 dingen waren niet compatibel, dit was 1 spel (wat ik toch nooit speel) m'n virusscanner, nog wat troep en drivers, maar als ik dat herinstalleer werkt het wel op 8.

Wel mooi dat ik zelf een CD kan branden (hopelijk bootable CD) anders moest ik er een van €60 (upgradeversie) of €130 (OEM) kopen.
 
Ik heb inmiddels de upgrade 'gekocht' met cd, dit kostte €45 (met €15 kortingsbon €30 + 4 verzendkosten -.-)
Over 2-3 weken in de vakantie ga ik upgraden, dan krijg ik ook een nieuw 2e scherm voor m'n verjaardag.

Dank je voor je hulp!
 
Dat staat boven het bericht, je kan op een knop drukken als iets opgelost is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan