Windows 98 setup start niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Hi!

Uit de categorie: klassieke Windows 98-vragen, de volgende:
Fdisk uitgevoerd, partitie (2048) aanwezig en geformatteerd.

Setup.exe maar.. nothing... ik krijg gewoon een commandline? Iemand suggesties?

attachment.php
 

Bijlagen

  • setup.png
    setup.png
    13,7 KB · Weergaven: 68
Ga eens naar de win98 directory.... daar zit nog een "setup" [die 2k groter is]
 
Bij mij op de cd staat in de win98 map staat ook een oemsetup.exe. Probeer deze eens als je hem hebt. Dit loste bij mij sommige problemen op.
 
Er komen gelijk nostalgische gevoelens in me naar boven :thumb:
 
Er komen gelijk nostalgische gevoelens in me naar boven :thumb:

Wacht maar tot je de "Windows 98 is beter dan elke andere versie, stabieler, leuker, sneller dan ooit" en de "werken was nog nooit zo leuk en makelijk" teksten voorbij ziet komen :love:.
 
Hmm.......... Setup start, vervolgens zegt ´ie dat mn diskette eruit moet en ik op een key moet drukken om te rebooten.
Dat gedaan: `invalid bootdevice´.

Dus toch maar weer met bootdisk CD aangesproken, setup gestart:
Diskette eruit en windows wil weer rebooten :confused: .

Nog nooit gezien dit : -).
 
Laatst bewerkt:
Waar komt deze 98 vandaan? Hij lijkt gewoon incompleet....
In die Win98 map moeten 624 bestanden en 16 mappen staan......... ik zie er bij jou 101 en 4.....

Edit.... [dit was wat "eigenschappen" aangaf.......] sorry "handgeteld" klopt het wel..... intrigerend probleem.....
[heb even het schijfje er hier ingestopt....]
 
Laatst bewerkt:
heb je je wel afgevraagd of dit een volwaardige W98 installatiecd is?

Vooral dat OSLANG.CPQ geeft mij het vermoeden dat je een oem-cd van Compaq gebruikt?

Zie bijlage hoe mijn W98 SE NL versie eruit ziet (hoofdmap).

Tijs.
 

Bijlagen

  • win_se.JPG
    win_se.JPG
    43,1 KB · Weergaven: 47
Ik heb het vage vermoeden dat het aan de OEM98 CD ligt.
Het is een originele Compaq 98 OEM recovery CD. Aangezien die wat ouder is, is er nog sprake van een full version. Al heeft Compaq wellicht iets ingebouwd ter controle? Ik probeer de CD te installeren op een DELL.

Ik zal anders mijn privéCD eens meenemen morgen om te zien of dat wel werkt.. Windows 95 (zelfde OEM-verhaal) werkt wél. Maar die wil ik niet :)D).
 
Hmm.......... Setup start, vervolgens zegt ´ie dat mn diskette eruit moet en ik op een key moet drukken om te rebooten.
Dat gedaan: `invalid bootdevice´.

Dus toch maar weer met bootdisk CD aangesproken, setup getstart:
Diskette eruit en rebooten :confused: .

Nog nooit gezien dit : -).

Ik liet altijd het schijfje zitten. En dan gewoon de computer lekker laten doen. Ging meestal automatisch verder met de installatie

Edit. Ik lees nu dat het om een cd voor de compaq gaat. Hier heb ik geen ervaring mee.
 
Laatst bewerkt:
Je bedoeld de opstartdisk? Ik heb het over het cd'tje. Dan zou hij toch niet op een commandline moeten uitkomen? :shocked:
 
:D Ik vraag niks hoor. :cool:

Maar als je de setup opnieuw uitvoert, gaat hij dan niet verder waar hij gebleven was?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan