Windows 98 VM

Status
Niet open voor verdere reacties.

Homeseeker1

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2011
Berichten
81
Hallo Helpmij,



Ik ken het spel "Lego loco" en speelde dit jaren geleden op een windows 98 computer.
Nu heb ik een Windows Vista laptop, als ik de CD erin doe werkt het niet, mijn laptop leest de CD en verder gebeurt er niets.
Nu heb ik de opties voor dit spel in Compaliteitsmodus op windows 98 gezet.

Dit werkt enkel nog niet.
Op mijn Windows XP kan ik wel lego loco installeren. Na de installatie vraagt hij of de PC opnieuw opgestart zal worden, om installatie te voltooien. Als ik daarna Lego Loco opstart begint hij gewoon weer met installeren.

Nu heb ik ergens gelezen dat je met een bepaald programma Windows 98 kan nabootsen op je eigen pc, bijvoorbeeld op vista.

Hoe doe ik dit? Ik zou dit spel dolgraag weer willen spelen, een windows 98 kopen is geen optie denk ik.
Ik wil dus de volgende spellen spelen op een Windows Vista computer:

- Lego Loco (kwam in 1998)
- Lego stunt rally (kwam ook in 1998 geloof ik)

Bij eigenschappen staat er dat er 0 bytes beschikbaar zijn en er c.a 200 MB nodig is, maar mijn vader vertelde mij dat als er iets op een CD staat hij de overige ruimte afsluit zodat je er nooit wat anders kan opzetten. En de harde schijf heeft 100 GB+ ruimte over.

Nu heb ik Virtual Machine gedownload, en alles doet het, hoe installeer in dus nu Windows 98, ik heb de CD niet meer, ik heb een ISO gedownload maar dat werkte ook niet, een CD'tje branden duurt 71-72 uur (geen optie dus) en ik heb Magicdisk gedownload. Als ik deze opstart en ik klik wat aan van de Windows 98 vraagt hij om de CD die ik dus niet heb. Kopen/lenen kan ik niet.

Help me svp!
 
Welkom op Helpmij.nl.:)

Deze vraag stel je hier ook al;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/627277-Windows-98-spel-op-Vista

Het is niet toegestaan meerdere topics over hetzelfde te openen. Deze sluit ik.
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan