Windows 98 - Windows 95

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
Berichten
562
Hallo,
Ik heb een oude laptop met windows 95.
Voor windows 98 is veel meer te downloaden zoals: Java, Flash
Kan windows 95 dit ook? Dus kan ik windows 98 'tools' op windows 95 draaien?
Groeten,
Martijn
 
Hallo,
Ik heb een oude laptop met windows 95.
Voor windows 98 is veel meer te downloaden zoals: Java, Flash
Kan windows 95 dit ook? Dus kan ik windows 98 'tools' op windows 95 draaien?
Groeten,
Martijn

Tja, hangt er een beetje vanaf welke tools. De meeste programma's die voor Windows 98 zijn gemaakt, werken soms ook wel onder 95, maar of dat voor bv Java en Flash ook zo is weet ik niet.
Maar misschien is het beter van er Windows 98 op te zetten op die laptop. Of eventueel Windows 2000, moest ie het aankunnen.
geef anders is wat meer info over de laptop.
 
Eerdere vraag

Ik heb hier eerder een vraag gesteld. Lees dit maar: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=367385 Maar nu is het weer goed, de laptop doet het, alleen ik moet dit eerst oplossen: Ik start de pc net op, hij vraagt de schermresolutie, ik met mijn stomme kop stelde 600 x 800 ofzo in, nou krijg ik allemaal kleine vierkantjes op een rij. De rest eromheen is zwart. Die kleine vierkantsjes zijn allemaal 'schermpjes' dus je zier ong. 9 keer mijn bureaublad SUPERKLEIN. Hoe zet ik de instellingen terug? Ik heb al opnieuw installeren geprobeerd!
 
nou krijg ik allemaal kleine vierkantjes op een rij. De rest eromheen is zwart. Die kleine vierkantsjes zijn allemaal 'schermpjes' dus je zier ong. 9 keer mijn bureaublad SUPERKLEIN.


IK KAN HET NIET LEZEN, ALLEMAAL VEEL STE KLEIN!
 
nou krijg ik allemaal kleine vierkantjes op een rij. De rest eromheen is zwart. Die kleine vierkantsjes zijn allemaal 'schermpjes' dus je zier ong. 9 keer mijn bureaublad SUPERKLEIN.


IK KAN HET NIET LEZEN, ALLEMAAL VEEL STE KLEIN!

Probeer is in veilige modus op te starten, misschien is dan beeld terug normaal, en kan je dan zo de resolutie aanpassen.
 
Heej, superidee!
GELUKT! BEDANKT!

Echt, Jeronimodecoole! Bedankt! Het is gelukt!

- VRAAG GESLOTEN -
 
Fijn dat het je toch gelukt is.

Als je verstandig bent,maak dan nu een image van de C:\ partitie,dan kun je die terugzetten bij een overhoopt groot probleem.

Greetz
 
Omdat ik nog niet wist of je de image zou gaan maken,heb ik nog even gewacht met het volgende.

Storingen komen over het algemeen op de Windows partitie voor,of te wel de C:\ partitie.

Als je meerdere partities hebt,kun je overwegen om Mijn Documenten,Mail,Adresboek en de Favorieten permanent op een andere partitie te zetten,dan blijven bij een crash deze data mooi buiten schot ;)

Ik heb dit zelf gedaan met XP,maar het zal ook wel met Win95 lukken hoop ik,dus een kwestie van proberen.

Mocht het niet werken,dan heb je nu toch al een image die je dan kunt terug zetten ;)

Een handleidig daartoe vindt je hier onder punt 72.

http://valkarts.nl/pctips/#mydocuments


Greetz
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar u zegt dat het lukt op windows 98 maar ik heb 95 :p Maar iniedergeval bedankt voor de goede reactie, ik heb even naar de link gekeken. Superbedankt!
Maar, misschien weet u / iemand dit: Hoe installeer ik een Wireless LAN kaar bij windows 95. het is eenL 3com 11a/b/g witch Xjack antenna (3crpag175).
Bedankt!:thumb:
 
Ja, maar u zegt dat het lukt op windows 98 maar ik heb 95
Oops,je hebt gelijk :eek: ,ik heb het gelijk maar aangepast :D
Hoe installeer ik een Wireless LAN kaar bij windows 95. het is eenL 3com 11a/b/g witch Xjack antenna (3crpag175).
Ik zou het niet weten,geen ervaring met Wireless.

Als je er een nieuw topic over opent,zul je er meer reacties op krijgen denk ik,omdat de titel dan in die richting zal wijzen ;)

Greetz
 
Ik heb nog 1 vraag:
Ik wil windows 98 installeren op mijn laptop.
Ik heb er windows 95 opstaan, als ik de cd erin doe start hij de setup normaal, product-key invoeren en hij gaat beginnen met de installatie van windows 98. Alleen hij stopt gelijk daarna en geeft aan: Verkeerde setup, windows 95 kan de setup van windows 98 niet voltooien, de setup is nieuwer als deze.
Kan iemand me helpen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan