Windows 98SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartgielen

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2008
Windows 98SE (opgelost!)

Hallo,

Ik heb een laptopje, een klein model. Een Fujitsu Lifebook B142.
Hier zit géén floppydrive, géén cd-rom drive in, deze kunnen ook niet geinstalleerd worden.

Ik weet zelf ook wel dat als ik de Windows 98 setup bestanden in bijv. C:\win98 zet dat er dan weinig gebeurt, dat ding weet niet waar hij vanuit moet booten.
Is er misschien een truukje waarmee ik dus vanaf de harde schijf setup.exe kan starten?

De harde schijf is dus geformatteerd, het enige wat erop staat zijn de win98 setup bestanden in c:\win98

Wie o wie helpt mij! :(

Laatst bewerkt:
ken je de dos commando's
zo ja dan doe je het daar mee.

je weet dat het in c :\win98 staat.
dan ga je naar die directory en dan type je daar setup.exe

Ja, maar er staat ook geen DOS op, en als het laptopje geen besturingssysteem kan vinden kan hij dus ook geen dos vinden, het ENIGE wat op de harde schijf staat zijn de setup files.

Ik snap het probleem.

Wat je kan proberen is het volgende.

Probeer een opstartflop voor windows98 te downloaden of misschien heb je deze ergens nog liggen en zet dit in de hoofd directory van de HD ( Dus C: )

Omdat je geen floppydrive en cd rom drive hebt, zal je hiervoor de schijf tijdelijk aan een andere pc moeten hangen om deze bestanden te kopieren.

Start nu op en de laptop zou nu moeten booten en je zal een prompt krijgen.
Ga nu via Dos opdrachten naar C:\win98 en daarna setup.exe

Nooit gedaan, maar zou volgens mij moeten werken. Wie heeft er nou geen floppydrive en Cd rom drive in z'n PC :confused:

Dus ik moet het .img bestand van de floppy uitpakken en in C:\ zetten? Dat ga ik meteen proberen.

Nee, geen img bestand, maar alle bestanden die op de flop horen uitgepakt en wel.

Nee dat snap ik, ik heb het ook eerst uitgepakt.
Maar als je bijv. windows installeert, schrijft deze dan ook dingen in het bios weg of heeft deze een bepaald bestand waar de compute rnaar op zoek gaat? :(
Want ik kan nu dus nog niks met mijn laptopje

Nee er wordt niets weggeschreven naar het BIOS.

Als dit niet werkt weet ik het ook niet.
Normaal kan je met een opstartflop booten van station A
Lijkt me als je deze bestanden op C zet dat je dan kan booten van C

Laatste poging dan, zet ik een bootflop online.
Eentje die ik 7 jaar geleden altijd gebruikte om SE te installeren

Ok, misschien doet die het wel, ik hoop het.

ik wacht met spanning af..

Laatst bewerkt:
Heb effe geduld, ik moet even een PC opstarten met nog een diskette drive en daarna via het netwerk uploaden

Kwartiertje denk ik

Ik ga het proberen, ik zal eerst de harde schijf klaarmaken dus het kan even duren eer ik antwoord geef.
In ieder geval, ook als het niet lukt veel dank voor je moeite! :)

Ik wacht het antwoord niet meer af, ga nog en pilsje halen in de kroeg.

Als dit niet werkt, heb ik geen andere oplossing.

Nu krijg ik 'Verwijder schijven of media. Druk op een toets' te zien als ik hem opstart.:shocked:

Ik heb nu het diskettestation uitgeschakeld omdat ik die toch niet gebruik,
nu staat er 'operating system not found'
ik denk dat ik een van de diskettebestanden aan moet passen. ga het proberen

Hoi,

Loonytune in de kroeg en jij staat er dan alleen voor..hehe..;)

Maar....umm...vraagje...heb je nu de harde schijf ergens anders aangesloten?

Ed

Ja, maar mijn bovengenoemde idee is niet gelukt.
Ik heb ook nog geprobeerd om SYS.com te veranderen in SYS.txt, ik heb toen met kladblok geopend, hier stonden veel verwijzingen naar het niet bestaande a:\ dit heb ik naar c:\ veranderd. "verwijder schrijven of media druk op een toets" is het resultaat - niks dus.

Als de computer zoekt naar iets om van te booten, naar welk bestand zoekt het dan? moet ik iets in autoexec.bat zetten ofzo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan