Windows blijft hangen bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Sinds enkele dagen doet zich op mijn computer het probleem voor dat Windows XP bij het opstarten blijft 'hangen' bij het lichtblauwe 'welkomsscherm'.

D.w.z.: eerste gedeelte opstarten, in het zwarte scherm, gaat goed, maar vlak voor het moment dat normaal het bureaublad verchijnt, blijft ie stilstaan op het lichtblauwe scherm, al dan niet met de tekst 'welkom' er op.

Pas na twee keer resetten en een schijfcontrole lukt het opstarten pas na de derde keer.

Weet iemand wat dit kan zijn?

denk even na hoelang je het probleem al hebt, en probeer eens met systeemherstel de pc een aantal dagen terug te zetten. misschien lukt dat?

Bedankt Pieter,

Heb gelijk systeemherstel uitgevoerd naar de situatie van 3 januari (ver terug dus), maar dat hielp niet.

Toevallig vandaag deed ie het gelijk goed. Zou dat komen omdat ik bij de installatie van XP, twee maanden terug, er voor had gekozen om als wachtwoord geen waarde in te vullen en bij het opstarten ook niet om een wachtwoord gevraagd werd en nu juist deze week steeds het bericht komt dat 'wachtwoord vervalt binnen x-dagen'?

Heb gisteren wachtwoord inderdaad gewijzigd en nu, de eerste keer opstarten daarna, vraagt ie ineens wel om het wachtwoord maar start ie ook ineens goed op.

M.a.w.: kan dat wachtwoord-gedoe iets te maken hebben met dat blijven hangen in het welkomstscherm?

Het zou kunnen? maar heb hier geen ervaring mee, ik gebruik geen wachtwoord, heb namelijk geen geheimen, voor m,n huisgenoten! maar hij doet het weer, dat is het belangrijkste toch?

Ik heb ook niets te verbergen, heb geen huisgenoten behalve 1 kat :) Had ook niet voor niets bij installatie gekozen voor de optie om geen wachtwoorden te vragen.

Ben toch benieuwd of het opstart-problemen te maken heeft/kan hebben met het wachtwoordgebeuren. Hefet iemand hier ervaring mee?

Geplaatst door Air Aai
Ik heb ook niets te verbergen, heb geen huisgenoten behalve 1 kat :) Had ook niet voor niets bij installatie gekozen voor de optie om geen wachtwoorden te vragen.

Ben toch benieuwd of het opstart-problemen te maken heeft/kan hebben met het wachtwoordgebeuren. Hefet iemand hier ervaring mee?

Hallo
Heb je ook officeXP op je pc gezet??
die kan wel met een trail werken, dan heb je ff een activator nodig

Beste Ton,

Aan mijn taalgebruik kan je wel zien dat ik een redelijke amateur ben in het pc-gebeuren. Om die reden kan ik van jouw reactie (bedankt overigens) niet zoveel kaas maken. Wat bedoel je precies?

Arie

gewoon hefb je ook MICRSOFT OFFICE XP op je peeceetje gezet ??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan