Windows blijft hangen in opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
poehh...weer 1 die het te drastisch aanpakt....wacht ff..krijg je een andere link..:)

ED

Ik denk dat ik nu een probleem heb. Als ik Windows probeer te starten kan dit niet omdat het volgende bestand niet kan worden gevonden: Windows\System32\Config\System.
Ik ben gestopt met die eerste handleiding na:

Typ dan de navolgende commando's:

delete c:\windows\system32\config\system
delete c:\windows\system32\config\software
delete c:\windows\system32\config\sam
delete c:\windows\system32\config\security
delete c:\windows\system32\config\default

Als ik nu verder wil gaan met copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system dan kan het bestand niet gevonden worden.

Vrij dom van mezelf om zo hals over kop aan de slag te gaan denk ik..

nou..vrij dom niet..want wat je nog niet weet kan je niet doen..en wat je deed kan wel hoor maar dan ben je programma's kwijt.

Lees eerst eens rustig alles door bij Deel 2 ...

Geduld is een schone zaak..:)

ED

Is het dan de bedoeling dat er komt te staan: "het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden" ? Want dat is wat ik telkens krijg te zien nadat ik een commando over heb genomen en op enter heb gedrukt.

Lees nou eerst eens rustig alles door..dan begrijp je deze melding ook....:)

ED

Ik heb alles doorgelezen. Ook stap 1 gedaan om er zeker van te zijn dat het allemaal loopt zoals beschreven in die handleiding. Maar als ik nu bij stap 2 kom heb ik nog steeds hetzelfde probleem. Windows kan niet worden gestart omdat het bestand windows\system32\config\system beschadigd is of niet kan worden gevonden.

Misschien ligt het aan mij, maar ik kom er niet uit op deze manier.
Er stond een virus op mijn pc die alle systemhersteldata gewist heeft en ervoor zorgde dat ik niet meer kon inloggen.
Ik heb nu de volgende handleiding (link)gevolgd en zoals het er nu uitziet werkt het.

Ok...dus je herstelpunten zijn ook fysiek weg.. en blijkbaar alles onder je Repair map ook....:(

Tsja..dan is opnieuw alles erop zetten gewoon noodzaak.
Maar goed...een keer met een schone lei beginnen kan geen kwaad..:)

Houd de moed erin Kris..:thumb:

ED

Ik houd de moed er in, zeker nu alles lijkt te werken. :)
Windows is nu bezig met opnieuw installeren.
En met een schone lei beginnen is inderdaad wel handig.
Zodra alles gelukt is zal ik nog even een berichtje plaatsen.
Bedankt voor alle hulp alvast!

Edit: kan weer opnieuw beginnen, trek de stekker per ongeluk uit de laptop en hij valt uit omdat ik zonder accu werk momenteel :(

Laatst bewerkt:
Het is allemaal gelukt, drivers en software zijn ook weer geinstalleerd.
Binnenkort toch maar even groter werkgeheugen kopen, voor 1 slot ;)

Bedankt allemaal voor jullie hulp!

Mooi...weer 1tje blij....:)
Zet je rechtsbeneden nog even de vraag op opgelost..bedankt..en succes verder..:)

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan