Windows blijft hangen in opstartscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja dat weet ik zeker. Ik was al van plan om het werkgeheugen uit te breiden toen dit gebeurde.
Maar is het zeker dat het aan mijn werkgeheugen ligt? Anders koop ik dadelijk voor een aantal tientjes nieuw werkgeheugen en dan blijkt dat niet het probleem..

Op de site van Kingston staat trouwens dat ik maar maximaal 1Gb werkgeheugen kan plaatsen, het was dan ook mijn idee om 2 strips van 512MB te kiezen.
Kingston link

Laatst bewerkt:
Dat geheugen voor die laptop is idd niet zo voordelig als het DDR2 voor de pc's van nu. Ik zou dan ook zeker geen 2Gb aanschaffen voor dat ding. Eerst 1 stripje 512Mb kun je zeker wel verspijkeren. Je kunt daarmee iig al uitsluiten, maar je resultaten wijzen wel heel sterk in de richting. Als het idd daarmee opgelost is kun je altijd nog upgraden met nog een stripje.
Als er iets met andere belangrijke hardware (mobo, cpu) mis is zou je al haperingen krijgen bij je Bios.
Aan het begin van de setup of starten van de MEMtest wordt hooguit aanwezigheid van de harddisk gechecked maar nog niet direct aangesproken. Vandaar toch een sterk vermoeden richting het RAM.

Ok, dat lijkt me inderdaad wel een goede oplossing. Heb even rondgezocht op internet en volgens mij moet ik deze hebben (Link), klopt dat?
Kan het nu nog zo zijn dat mijn harde schijf ook kapot is? Hij werkt, voor zover ik kan beoordelen, nog goed.

Het is toch een laptop? Volgens mij moet je hier uitzoeken voor de M2000.

Waar jij naar verwijst is voor een desktop.

Ok, dat lijkt me inderdaad wel een goede oplossing. Heb even rondgezocht op internet en volgens mij moet ik deze hebben (Link), klopt dat?
Kan het nu nog zo zijn dat mijn harde schijf ook kapot is? Hij werkt, voor zover ik kan beoordelen, nog goed.
ik zou er gelijk 2 van 512 Mb inzetten. In dit soort zaken moet je systematisch te werk gaan dus eerst het één en dan het andere, anders weet je niet meer wat wel of niet goed is. Volgens mij klopt de link wel

Laatst bewerkt:
Ja, het is een laptop. Maar is € 85,- niet een beetje veel?
Volgens mij heb ik hier de goeie te pakken Link

ik zou er gelijk 2 van 512 Mb inzetten. In dit soort zaken moet je systematisch te werk gaan dus eerst het één en dan het andere, anders weet je niet meer wat wel of niet goed is.
Da's een beetje onzin natuurlijk. Uitgaande dat nieuw aangekocht geheugen goed is moet de laptop in ieder geval kunnen draaien. De M2000 vereist daarvoor echt geen 2 modules.
Theoretisch kun je XP ook nog steeds geïnstalleerd krijgen met 256Mb.

Dat jij wellicht gewoon kan graaien in een bak met modules hoeft voor Kris040 nog niet zo te zijn. ;)

Misschien een stomme vraag, maar om welk merk en type laptop gaat het precies?

Misschien een stomme vraag, maar om welk merk en type laptop gaat het precies?

Een Compaq Presario M2000.

Als het goede werkgeheugen inderdaad € 85,- voor 512MB kost dan denk ik dat het slimmer is om een nieuwe laptop te kopen. Nu nog € 170,- investeren in dat ding lijkt me niet echt slim.

Maar volgens mij is dit toch ook de goede: Link

Laatst bewerkt:
Een Compaq Presario M2000.

Als het goede werkgeheugen inderdaad € 85,- voor 512MB kost dan denk ik dat het slimmer is om een nieuwe laptop te kopen. Nu nog € 170,- investeren in dat ding lijkt me niet echt slim.
Die 2000 is idd niet echt een aantrekkelijke serie. Gebruikt wordt je er zo'n beetje mee dood gegooit. En tja dat SODIMM is zoals ik eerder al schreef vergeleken met DDR2 nogal prijzig.

Dan moet je even naar het exacte type kijken, want er zijn idd ook M2000 met nog een letter er achter geloof ik.

Dan moet je even naar het exacte type kijken, want er zijn idd ook M2000 met nog een letter er achter geloof ik.

Op de productsticker staat Presario M2000, maar ook M2202EA. Als ik op de HP site op mijn p/n code zoek dan krijg ik ook de productpagina van de M2202EA en niet die van de M2000.

Aha, die M2202EA is het exacte type. M2000 wordt gebruikt als aanduiding voor een reeks, maar is ook een "model" geweest. ;)
De handleiding geef idd aan DDR2 op 400Mhz. Uitbreidbaar tot max. 1Gb.
Edit: Verderop bij de onderdeel nrs. zie ik echter weer DDR1 op 333Mhz???

http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c00444840.pdf

Ik zou even het dekseltje lichten (middenonder), dan heb je gelijk zekerheid.

Laatst bewerkt:
Ik zal hem zo eens openschroeven. Ben nu even een hard drive self test aan het doen, misschien dat die nog wat fouten aan het licht brengt.

De Hard disk self test gaf geen problemen aan. Het zal dus toch het geheugen zijn, of de processor of het moederbord.
Heb de laptop net opengeschroefd, er zit nu een 256Mb DDR 333MHz CL2.5 strip in. Ik heb 2 slots waarvan er dus maar 1 in gebruik is.

geheugen eens in het ander slot proberen?

ED

Dat blijkt zowaar te werken! Ed je bent de held van de dag ;)
Ik ben nu bezig met de Windows setup. Hij valt nu niet meer uit na het laden van de setup. Ik krijg dan echter 3 opties, welke moet ik nu kiezen? Als ik kies voor XP nu installeren dan krijg ik de melding dat er al een versie opstaat en moet ik partitie indeling kiezen. Als ik kies voor herstellen of reparen krijg ik een commandprompt scherm waarvan ik niet weet wat ik ermee moet doen.

Mooi...alweer een stapje verder..:)

Maar.... waarom zou ie nu niet weer gewoon normaal op kunnen starten?

ED

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan