Windows-CD ontbreekt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Fujitsu Siemens Product Recovery CD-ROM
Ik denk dat een recovery cd wat anders is.
Op mijn Dell cd staat: CD voor opnieuw installeren.
Dat klinkt even anders.

Wat ik wel las in dat artikel van jou:
To find out if the CD-ROM image is on your machine, search for a folder named I386. There may be several, but the one we care about will contain close to 7,000 files, two of which will be winnt.exe and winnt32.exe. The I386 directory is typically one of the top-level directories on the distribution CD-ROM, but most importantly, it is the directory that contains the distributed copy of Windows XP. . Winnt.exe and winnt32.exe are the DOS and protected mode setup programs, respectively. (You'd only need those if you were planning to re-install Windows XP from scratch - I use them here as an easy way to indentify that we have the right directory.)

Je zou zeggen dat je hier iets meer mee zou moeten kunnen doen.

Als ik ga surfen om iets meer te ontdekken van wat Saldos zegt......heb je iets meer gegevens?

Dat dacht ik ook, maar daar ging, tot nu toe, nog niemand op in.

ja elisa, die CD waarop staat: "CD voor opnieuw installeren". Dat wordt de recovery CD genoemd.
Recovery CD is eigenlijk windows XP CD van de maker van de computer. Deze windows CD wordt dan een beetje aangepast om bepaalde diensten te zien en te krijgen van het bedrijf van jouw pc (zoals bijvoorbeeld van Dell) en er staan dan wat logo's van het bedrijf in. Het wordt ook wel OEM genoemd.

Heb je i386 gevonden? Sommige konden em niet vinden n.l.

In ieder geval moet je met behulp van die i386 altijd je systeem weer op 0 kunnen zetten.
Zo las ik het:
Windows-systeem installeren met behoud huidige instellingen

Het wil wel eens gebeuren dat na een installatie van programma's dat er ineens bestanden ontbreken of beschadigd zijn of dat het register niet meer goed werkt.
Dan wil je het Windows-systeem opnieuw installeren met het gevolg dat je alles weer opnieuw moet installeren en instellen. Er is echter een manier om het systeem te herstellen zonder alles opnieuw te moeten installeren.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando D:\i386\winnt /unattend (er van uitgaande dat D: de CD-rom speler is) in en klik op Ok.

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd.

Dat vragen om die cd kun je omzeilen, las ik in jouw link met een enter of zoiets.

Als alles al op je pc aanwezig is dan zou je er toch een cd'tje van moeten kunnen maken :confused:

@ Saldos
Het is wel een standalone cd en hij doet het voortrrrreffelijk. Helemaal niet kieskeurig :D
En dat Logo zie ik inderdaad op 2 pc's met opstarten verder niet.

Nu komen we terug bij het begin van de vraag.
Ik sleep er wat wiskunde bij:

"Volledige cd van vrienden"
- "map i368 van vrienden"
+ "mijn map i368"
= "mijn cd" ?:)

(ik heb dus die map en die 2 bestandjes)

PS: heb ook al naar die helpdesk gemailed (kga niet bellen hoor, de geldwolven:D )

Gevoelsmatig zeg ik: die twee i386 mappen zijn hetzelfde.
Ik ben benieuwd wat de anderen daar van zeggen.

Geplaatst door Elisa
Gevoelsmatig zeg ik: die twee i386 mappen zijn hetzelfde.
Ik ben benieuwd wat de anderen daar van zeggen.

Ik denk niet dat microsoft zo gek is om zoiets toe te laten omdat anders iedereen windows opnieuw kan installeren op een illegale versie van windows bijvoorbeeld.
Maar er is 1 manier om het uit te vinden. Gewoon doen en dan kijken of dit werkt.

En jij betaalt mij een nieuwe windows als het mislukt? It's a deal.:)

Nee dus.

Er kan niet zoveel gebeuren indien je de i386 naar je eigen windows brengt hoor. Dus maak je maar geen zorgen.
Als je begint met de installatie, dan geeft hij al gelijk aan of het werkt of niet. Het kan ook zijn dat het wel werkt, maar dat hij een registratie sleutel vraagt.

Wat je kunt doen is in iedere geval in system restore een backup maken.

Ik heb al een i368 in windows. Of snap ik het verkeerd?

En hoe ga ik een backup terugzetten van een systeem dat geformateerd is (incl. backup)?

Ik ben wel blij dat je zo actief meedenkt, maar ik zoek eerder een oplossing voor, moest windows het eens niet meer doen.
Iets dat klaarligt als windows uitvalt. Een CD dus.:)

Maar ik ga ook even de reactie op m'n mail naar dat bedrijf afwachten.:)

Laatst bewerkt:
Ik zou maar eerst even proberen te installeren zonder te formatteren vanuit de i386 map en kijken of dat goed gaat.

@Elisa: Ik doe juist niks ja! Of je moest het me stap voor stap, zoals het een echte juffrouw toebehoord uitleggen.:p

Heb jij Partition Magic soms? Dan gaat het n.l. heel makkelijk.

Installeer deze of draai het programma.
Vergeet niet die diskettes te maken!!!!!
Kun je alvast rondkijken terwijl ik de hond uitlaat.
Of iemand anders helpt je verder.

Wil je ook even vermelden hoeveel gig je hebt?

Eigenlijk James, is het een eitje. Dat programma wijst de weg vanzelf.
Als je iets verkeerd doet wordt je op je vingers getikt.
Alleen de aantallen gigs staan een beetje vreemd.
Je maakt een partitie zoals je denkt, de volgende bladzijde zie je hoe het verdeeld wordt ala Windows.
Een vergissing is vlug teruggedraaid.

O ja, advies. Gooi eerst alle troep weg die je hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan