Windows crash na update van Windows Update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartolo

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2010
Hallo,

Ik had tot vorige week een Fujitsu-Siemens Amilo Xi 2528 met Windows Vista Home Premium die het altijd heel goed deed. De laatste maand waren er 4 updates van Windows Update die bij het installeren iedere keer weer mislukten. Op een vrijdag morgen startte ik m'n laptop weer op en halverwege het opstarten bleef ie op een zwart scherm hangen en deed niets meer. Ik kon er niets aan doen.. windows stelde opstartherstel voor.. maar ook dat loste het probleem niet op. Toen stelde de recovery van Fujitsu Siemens voor om windows vanaf de HDD te repareren. Zelfs dat loste niets op. Ik heb uiteindelijk maar Windows 7 gekocht en geinstalleer over Windows Vista heen. Nu werkt 99% weer. Alle updates voor Windows zijn succesvol geinstalleerd behalve de update voor m'n videokaart (NVIDIA GeForce 8600M GS).
Deze blijft na installatie er weer voor zorgen dat windows bij het opstarten vast loopt. Ik heb geprobeer de orinigele drivers van de website van NVIDIA te installeren maar dan nog loopt de boel vast.

Is er iemand die een idee heeft hoe ik dit aanpak want zonder die drivers erkend windows niet m'n NVIDIA videokaart maar de "standaard VGA-adapter". Ik kan dus geen spellen meer draaien want m'n videokaart is nu capabel.

IEMAND EEN IDEE??!?!?!?!

Ga naar de site van Nvdia en download de JUISTE driver voor jouw kaart en let goed op het JUISTE besturingssysteem. Parkeer dit grote bestand ergens op de harddisk.
Ga nu naar apparaatbeheer en deinstalleer de huidige videokaart / maak de installatie ongedaan. Start nu de laptop opnieuw op.
Dubbellik de .exe van de gedonwloade Nvidiadriver.

Het heeft lang geduurd maar ik heb ondertussen bovenstaande mogelijkheid geprobeerd. Helaas zonder succes.
Ik heb van de site van NVIDIA de nieuwst driver gedownload. (260.99_notebook_winvista_win7_32bit_international_whql)

Ik heb de oude gedeinstalleerd en de laptop opnieuw opgestart. Na het opstarten begint windows uit zichzelf een driver te zoeken en installeren. Wanneer ik dit stop en de nieuwe NVIDIA driver wil installeren dan geeft deze een foutmelding en bij vervolgens opnieuw opstarten krijg ik tijdens opstarten al een fysieke geheugen dump en wordt alles weer afgesloten.

Uiteindelijk heb ik in veilige modus opgestart en toch de NVIDIA driver weten te installeren. Het probleem is nu echter nog steeds niet verholpen en daar komt bij dat een eerder probleem van een steeds terugkerende foutmelding in m'n Norman virusscanner is ook ineens weer terug.

Ik zag verder bij de eigenschappen van de videokaart de volgende melding: Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Mijn ideenbox is leeg.. iemand nog een suggestie?

Laatst bewerkt:
Hoi,
waarom heb je niet geprobeerd Windows zelf de driver te laten installeren?
Na het opstarten begint windows uit zichzelf een driver te zoeken en installeren. Wanneer ik dit stop en de nieuwe NVIDIA driver wil installeren dan geeft deze een foutmelding en bij vervolgens opnieuw opstarten krijg ik tijdens opstarten al een fysieke geheugen dump en wordt alles weer afgesloten
Dat had ik zeker uitgeprobeerd.
Tip: Laat Microsoft de updates niet automatisch, dus zonder jouw tussenkomst, installeren maar bekijk de updates eerst voordat ze geïnstalleerd worden. Dan kun je zelf tenminste een afweging maken.
Uitleg over code 43 maar of je er wijzer van wordt?

Laatst bewerkt:
Ik had tot vorige week een Fujitsu-Siemens Amilo Xi 2528 met Windows Vista Home Premium die het altijd heel goed deed. De laatste maand waren er 4 updates van Windows Update die bij het installeren iedere keer weer mislukten. Op een vrijdag morgen startte ik m'n laptop weer op en halverwege het opstarten bleef ie op een zwart scherm hangen en deed niets meer. Ik kon er niets aan doen..
De oplossing heb je zelf al gegeven in dit verhaal. De originele driver werkt wel, maar na de driverupdates van Microsoft zijn er problemen.

1. Open Start -> Uitvoeren -> regedit. Navigeer naar:
  2. HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
  3. Zoek in het rechterpaneel naar de DWORD waarde NoDevMgrUpdate
  4. Verander de waarde in 1
De drivers zullen nu niet meer geupdated worden door Microsoft.

Of:
  1. Klik op Start
  2. Apparaten en printers
  3. Rechtsklik computer
  4. Zie bijlage

instellingen apparaatinstallatie.jpg

Verwijder de driverupdates van Microsoft vervolgens om het probleem op te lossen.
Succes

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan