windows erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

H4LxNL

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2009
Berichten
24
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen want internet weet het niet.
Ik heb sinds kort een opnieuw windows 7 op mij laptop gezet.
Dit omdat ik voor een nieuw schooljaar weer met een schone laptop wou beginnen.
Ik had toen al wat problemen, maar dacht dat ze weg zouden gaan met een nieuwe windows.

Het probleem is dat als ik Computer of een submap daarvan open hij minstens 10-60 seconden nodig heeft of de bestanden daarin te laten zien. Ook is het zo dat als ik met de rechter muis knop op een groot bestand klik, windows tot in de oneindigheid het laadicoontje laadt zien, totdat ik ergens klik. Dan zegt hij dat windows explorer niet meer reageert en afgesloten moet worden.
Verder heb ook ook vaak het probleem dat programma's die als administrator gedraaid moeten worden lang niet reageren als ik ze open. Na een minuutje ofzo gaat het scherm eerst op zwart en 10 seconden daarna krijgt ik pas het 'user account control' window.
Als laatste opent windows bestanden/mappen - als ik (ik werk met chrome) naar mijn download pagina ga en een bestand of 'weergeven in map' aanklik- pas na een paar minuten.

Ik heb een toshiba satellite 670-142 PSK3EE, na de schone windows versie heeft hij er automatisch allemaal toshiba troep op geïnstaleerd die ik er grotendeels weer afgegooid heb. Verder heb ik allereerst alle windows updates ge�nstaleerd. Omdat het een schone versie is kan het dus niet aal spy/malmware liggen.

voor mij lijkt het dus een windows, maar zou het ook een hardware probleem kunnen zijn?

bij voorbaad dank
Yaran van de Graaf
 
Weet je zeker dat je ALLE updates hebt binnengehaald ( denk ook aan SP1 etc.)?

Je hebt firewall, virus-en malware protectie?

Kijk eens in Apparatenbeheheer.
Geen gele uitroeptekens?

Je praat over afgegooid!
Wel normaal via uninstall de programma's verwijderd?

Was dit meteen na het terugzetten van de recovery?

Zit het geheugen er goe in?
Heb je aan de hardware iets veranderd?

Je zou in ieder geval eens een memtest uit kunnen voeren: http://www.memtest86.com/download.html

Wat waren de problemen die je er toe brachten opnieuw te installeren?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie.

Ja ik heb echt alle updates geïnstaleerd.
Verder kwam er een versie van McAfee mee, maar die heb ik vervangen door MSE.
In apparaatbeheer staan nergens gele uitroeptekens.

Natuurlijk heb ik alles via control panel > uninstall a program alles eraf gegooid.
Dit heb ik inderdaad wel meteen gedaan na de recovery, maar ik heb niet alles verwijderd. Vooral dingen die ik zeker dacht niet nodig te hebben zoals een webcam programma en een bluetooth programma.

Ik heb de nieuwe windows erop gezet omdat alles erg sloom was. Niet alleen bovenstaande problemen, maar ook opstarten duurde erg lang. Verder had ik er van school erg veel programma's op staan die ik niet meer nodig had, dus een schone windows leek me de beste oplossing.

Ik kom niet helemaal uit die memtest.
Ik heb de iso gemount, maar dan..? :eek:
 
memtest gebruik je zo

je moet je computer opstarten van cd-rom

dat verander je in het bios met opstarten

je moet hem niet mounten je moet hem branden als image

met bijvoorbeeld poweriso
 
Laatst bewerkt:
Ok dit zal ik doen waneer ik een dvd ter beschikking heb.
isschien enige idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 
het was meteen al na de installatie dat het traag was ?

want dan kan het liggen aan je hardware of een virus/malware

heb je computer hersteld van een back-up of echt van een orginele windows cd ?

Edit :

je kan je computer ook Defragmenteren maar ik denk niet dat daar je probleem zit

hoe ram geheugen heb je in je computer ?
 
Laatst bewerkt:
Hij was meteen na de installatie al traag.
Een virus lijkt me sterk want ik heb de computer hersteld via een partitie die door het systeem gereserveerd was.
Dit stond er al op toen ik hem kocht.
 
het lijkt je misschien sterk maar een virus/malware/rootkit hoef niet altijd te verdwijnen met opnieuw installeren

en al helemaal niet als je het van de recovery partitie van je harde schijf opnieuw word geïnstalleerd

maar goed hoeveel ram geheugen heb je ?
 
Als ik google: toshiba satellite 670-142 PSK3EE komt er 4 gb uit!

Maar hoe zit het met garantie?
 
Als ik die laptop zo zie zou het best een snelle laptop moeten zijn

kijk toch even met Memtest : Memtest Download Link

(kan ook via een usb stick in plaats van op cd branden) computer moet wel kunnen booten van usb
ik zou wel een lege usb stick gebruiken

En als je garantie hebt zou ik gewoon terug gaan naar de winkel
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nu de memtest aan het doen met versie v4.0a
Ik post zo de results (als die eruit komen) of wat hij aangeeft of iets dergelijks.
 
oke kijk hier is naar of dit goed staat :

ga naar start typ daar msconfig in

ga naar de tab computer opstarten

ga dan naar geavanceerde opties

en vink maximaal geheugen uit

en dan opnieuw opstarten , misschien zit daar je probleem
 
Laatst bewerkt:
Memtest klaar?
Laat de test eens een nachtje draaien!
 
@aloew Allebei 'aantal processors' en ' maximaal geheuegn' waren uitgevinkt. Ik heb ze aangevinkt, opnieuw opgestart, maar schijnt niets te helpen helaas.

@zoefff De memtest is 1 keer tot 100% geweest, hij is daar meteen weer opnieuw begonnen maar toen was mijn accu op (terwijl deze in het stopcontact zat).
Ik weet niet wat deze memtest inhoud dus misschien kan je zeggen waar ik op moet letten/ wat er wel of vooral niet moet gebeuren.
 
Min. enkele uren draaien.
Dan pas kan je er vanuit gaan dat het geheuegn ok is, als er geen fouten worden gevonden.
 
@zoefff De memtest is 1 keer tot 100% geweest zei:
Als ik dit lees zou ik maar eens teruggaan naar de winkel, want dat klopt niet, een accu leeg terwijl die aan het stroom hangt.
 
Ik zal de memtest vannacht aan laten staan en kijken wat eruit komt.
Verder google ik nog wel even wat er aan de hand is met dat de batterij ondertussen zo snel leeg gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan