windows erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.
hoe oud is je laptop accu ?

want na ongeveer anderhalf jaar tot 2 jaar hebben de meeste accu,s het wel gehad

het licht er natuurlijk wel een beetje aan hoevaak je dan je laptop gebruikt enzo , maar bij mij zijn ze meestal na 2 jaar echt op
 
Laatst bewerkt:
@aloew De accu (net als de heel laptop) is nu net een jaar oud.

Ik heb nu de accu uit de laptop gehaald en laat nu de memtest nu aanstaan tot morgen ochtend
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de memtest de hele avond en nacht laten lopen.
Hij had de test 12 keer 'gepassed' en 0 errors....

Iemand zei tegen me dat het er misschien aan zou liggen dat mijn RAM geheugen niet goed vast.
hoewel een programma als PCwizard en ccleaner allebei aangeven dat er weldegelijk 6 RAM inzit, zou dit het kunnen zijn?
En kan ik dan zelf het apparaat dan open schroeven om dat te controleren?

Ik weet het verder ook niet meer.
 
Als het geheugen er niet goed in zit zou memtest niet na een nacht werken 0 errors geven.
Kijk eens met Windows Taakbeheer of er bepaalde processen zijn die veel cpu tijd vragen?
Let daarbij in het speciaal op de processen/services wmpnetwk en/of Ati2evxx
Als die er tussen staan, stop die services dan en kijk of de laptop nog steeds zo traag reageert.

wmpnetwk.exe wordt gebruikt om de media bibliotheek van Mediaplayer te delen en kan zonder nadelige gevolgen weg.

Ati2evxx.exe is de External Event Utility voor ATI Grafische kaarten.
Deze zorgt ervoor dat de hotkey feature goed werken. Deze kan zonder problemen verwijderd worden zonder enige schade voor het systeem.

Om te zien of zo'n proces het probleem veroorzaakt klik dat proces dan in in het Taakbeheer overzicht en kies voor "Proces beëindigen"(knop rechtsonder in Taakbeheer. Als dan de laptop ineens beter gaat lopen, dan is dat het probleem.
 
Ga naar msconfig, tabblad opstarten en vink op dat tabblad alles uit BEHALVE de toepassingen voor beveiliging.

Kijk eens of de pc dan na herstarten nog traag is.
Zo niet ga dan opnieuw naar dat tabblad en vinke er telken 1 of 2 aan herstrt etc.
Mogelijk dat je dan de toepassing die de vertraging veroorzaakt er zo uit haalt.
Doe dit net zolang tot alles weer aangevinkt is.

Kijk ook eens op de Website van de fabricant of er mogelijk geen nieuwere drivers zijn.
Of om die reden uitgebrachte updates.
 
Laatst bewerkt:
@srpchulp ik heb gekeken naar de processen in taakbeheer waneer ik een map open en windows naar de bestanden zoekt.
Er is op dwm.exe en dropbox.exe geen een processen dat van 00 cpu afwijkt.
De CPU usage schiet wel anar de 40% en de psysical memory naar de 30% (maar dat is normaal dacht ik).

@Zoefff ik heb alles disabled op MS security client en MS Windows OS na, herstart, geen verschil (opstarten ging alleen lichtelijk sneller(logisch)).
 
Je zegt dat het niet aan spyware/malware kan liggen, maar een verse installatie aangesloten op het internet kan via router meteen besmet raken. Maar dat wil ik even maar vermelden. Vermoedelijk is er iets corrupt geraakt van Windows.

1248-ccc81a97c1535f9a631b9db584a264e4.png


Geef in de zoekbalk van Windows 7 in start cmd en als het gevonden is klik je er met rechtermuisknop op. Vervolgens kies je "Als administrator uitvoeren". Daarna voer je het volgende in:

sfc /scannow
 
Laatst bewerkt:
De scan gedaan.

"Windows Resource Protection did not find any integrety violations".... :(

Wat zou het nog kunnen zijn...?
Is er een programma of iets waarmee ik kan kijken of het een hardware probleem is of iets anders?
 
Mijn advies is om windows XP erop te installeren. Op de Toshiba website zie ik dat de XP-drivers voor dit type laptop te downloaden zijn. Verder zou ik me dan beperken tot de noodzakelijke hardware drivers en alle Toshiba rimbam weglaten. Laat ook de Hotkey-utility weg, want die staat permanent te pollen en vertraagd erg. Overigens zou je ook eerst even kunnen kijken of die hot key utility nu ook al actief is onder Windows 7 en zo ja, schakel die dan eens uit. wellicht dat dat het probleem is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan