Ik wil de Windows Firewall inschakelen. Dat lukt echter niet, alle checkboxen zijn disabled. Ik kan dus niet aanvinken dat ik de Firewall wil aanzetten. Reden is waarschijnlijk groepsbeleid: 'Sommige beveiligingsinstellingen worden via groepsbeleid geregeld'.
Situatie:
- Windows XP, servicepack 3
- maak gebruik van HetNet, draadloos internet
- beneden staat een laptop, via draadloos internet verbonden (die is van het werk, dus daar zal beheerder eea hebben uitgeschakeld)
- de 'probleem PC staat boven, die is via een HomePlug (stekker systeem waarmee je via electriciteitsnetwerk data uitwisselt') aan draadloos internet router verbonden.
Vermoed dat vanwege die HomePlug de probleem PC acteert alsof ie in een netwerk hangt.
Heb al verschillen dingen geprobeerd:
- default instellingen Firewall herstellen
- betreffende service opstarten (stonden al op automatisch starten)
- Firewall resetten via NETSH commando
- via Netwerk -> Netwerkinstellingen -> Firewall instellingen wijzigen (lukt ook niet, want ook dan zijn alle checkboxen grijs).
Niks helpt.
Wat opvalt:
Na opstarten is Firewall even actief. Na een minuutje schakelt hij zich van zelf uit.
Ik ben zelf de beheerder (admin) van de PC. Ik kan nergens iets vinden waarmee ik dat geweldige groepsbeleid kan configureren.
Wie kan me helpen de firewall aan de praat te krijgen?
Situatie:
- Windows XP, servicepack 3
- maak gebruik van HetNet, draadloos internet
- beneden staat een laptop, via draadloos internet verbonden (die is van het werk, dus daar zal beheerder eea hebben uitgeschakeld)
- de 'probleem PC staat boven, die is via een HomePlug (stekker systeem waarmee je via electriciteitsnetwerk data uitwisselt') aan draadloos internet router verbonden.
Vermoed dat vanwege die HomePlug de probleem PC acteert alsof ie in een netwerk hangt.
Heb al verschillen dingen geprobeerd:
- default instellingen Firewall herstellen
- betreffende service opstarten (stonden al op automatisch starten)
- Firewall resetten via NETSH commando
- via Netwerk -> Netwerkinstellingen -> Firewall instellingen wijzigen (lukt ook niet, want ook dan zijn alle checkboxen grijs).
Niks helpt.
Wat opvalt:
Na opstarten is Firewall even actief. Na een minuutje schakelt hij zich van zelf uit.
Ik ben zelf de beheerder (admin) van de PC. Ik kan nergens iets vinden waarmee ik dat geweldige groepsbeleid kan configureren.
Wie kan me helpen de firewall aan de praat te krijgen?