Windows forms aaplicatie uitrollen voor meerdere gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert971

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
Hallo,

Graag hoor ik een methode (stapsgewijs) hoe het mogelijk is om eenzelfde windows form applicatie uit te rollen op meerdere pc's voor meerdere gebruikers.

Ben een factureringssysteem aan het bouwen in windows forms (VB). Praktisch betekent dit dat als op PC 1 factuurnummer 00001 wordt gegenereerd en opgeslagen in een lijstje, op PC 2 (pc van een andere gebruiker) bij het aanmaken van een nieuwe factuur factuurnummer 00002 wordt gegenereerd. Betekent dus o.a. dat gegevensinvoer vanuit 1 database moet worden opgeslagen en aangestuurd...

Iemand een eenvoudige uitleg hoe dit te realiseren?

Bvd.

Robert,

Volgens mij sta je in een verkeerd lijstje, dit is een vraag over VB en niet over VBA dus hier zal je zo snel geen oplossing vinden.
De enigste manier die ik kan verzinnen is afhankelijk waar dit bestand gebruikt wordt. Binnen een bedrijf kun je een bestandje op het
netwerk kwijt, anders zul je dit ergens op het internet kwijt moeten (google drive bijvoorbeeld waarbij je het bestandje openstelt voor
de hele wereld.
Dit bestandje wordt gebruikt om een rekeningnummer in te bewaren. Wil het programma een factuur maken wordt eerst het bestand
opgezocht en geblokkeerd, daarna gelezen, met een verhoogd en teruggeplaatst op het net, waarna de blokkering wordt opgeheven.

Veel Succes.

Je staat inderdaad in het verkeerde forum, maar je kunt wel een VB applicatie bouwen die met recordsets op een centrale database werkt, en dan zit je met je nummering ook gelijk goed.

Als je er een click-once applicatie van maakt kun je de applicatie ook op een centrale plaats zetten. Als je een nieuwe versie publiceert, zal de client versie automatisch bijgewerkt worden. Wel precies zijn met de versie nummering, anders wordt het een rommeltje.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan