windows gaat niet verder met ''opstarten''

Status
Niet open voor verdere reacties.

mivroutje

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2009
Hoii,

Als je me laptop aan doe zegt ie dat er een fout is.
En dat ik windows met de recente goede instellingen moet starten;
windows start dan op krijg het normale xp balkje en krijg dan opeens dan dit,
zie foto>>

Ik begrijp er helemaal niets van:confused:, want ik kon hem daarvooor wel gewoon aan doen,
heb toen niet veel bijzonders gedaan, mail gecheckt, office gebruikt....

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Bijlagen

• Picture 001.jpg
    Picture 001.jpg
    97,8 KB · Weergaven: 49
Als je tijdens het opstarten even op F8 drukt, en dan kiest voor "laatste juiste configuratie" Gaat het dan wel goed?

Als je tijdens het opstarten even op F8 drukt, en dan kiest voor "laatste juiste configuratie" Gaat het dan wel goed?

ik hoef niet eerst op F8 te drukken hij laat me meteen die optie zien, snapje.

maar dan werkt het ook niet, kom nog steeds op dat zelfde blauwe scherm.

Gr.

Je ziet dat op je schermafdruk een defragmentatie van de registry-bestanden en het wisselbestand plaatsvindt. Dat kan alleen nuttig gebeuren vóórdat Windows echt wordt opgestart.

Hiervoor is blijkbaar PageDefrag gebruikt. Dat moet dus iemand op je pc hebben geïnstalleerd, wellicht jijzelf!

Overigens zou ik verwachten dat, zodra PageDefrag zijn werk heeft gedaan Windows gewoon doorstart. Dus de vraag is eigenlijk: Start Windows daarna nog door of niet?

Daarnaast zou je kunnen kiezen voor "Veilige modus met netwerkondersteuning" in het opstartmenu, dan zou PageDefrag waarschijnlijk niet aan het werk gaan. Je kunt dan (zodra Veilige modus beschikbaar is) via AutoRuns op zoek kunnen gaan naar de aanroep van PageDefrag. Misschien is het zelfs genoeg om op het 'verrekijkertje' te drukken in AutoRuns en dan als zoekopdracht te zoeken naar: pagedfrg.exe
Vind je het terug, vink het dan uit, sluit AutoRuns en herstart de computer.

Tijs.

hoi,

windows start niet verder op als ie eenmaal bij het blauwe scherm is gekomen.Ik heb langer dan een half uur gewacht maar er gebeurde niets.
En wannneer ik windows opstart in veilige moduws met netwerkmogelijkheden, dan staat er hele reeks getallen/letters (heel snel)
en dan krijg je een zwart scherm met alleen links een - dat knippert en een paar seconden erna staat er >> pres esc to cancel loading SPTD.SYS en 6 seconden verder is dat ook weg en blijft het zwarte scherm met het knipperende streepje over.:confused:
....

Lekker hoor... Je gebruikt een illegale Windows én blijkbaar ook nog eens Deamon Tools (om illegale spellen mee te spelen??)

Probeer die <esc> toets om het laden van Deamon Tools te vermijden, en hopelijk kom je dan verder. Deïnstalleer dan in Veilige modus Daemon Tools, en kijk of je daarmee weer normaal de pc kunt gebruiken.

Tijs.

Ik heb me laptop ongeveer 3 a 4 weekjes terug laten schoomaken bij een een oude bekende hij heeft windows er toen ook weer opnieuw opgezet. En heb er me centen er ook nog voor neergeteld:mad:. Toen ik me laptop kocht za er wel de originele op. Alleen denk ik nu dus dat ie die heeft verwijderd.
en ik gebruik me laptop haast alleen voor school, of een filmpje ofso kijken.
maar illigale spellen :S

en trouwens als ik op esc. druk gebeurt er niks.
hij gaat gewoon verder et knipperen.
kan ik misschien niet via setup iets veranderen.

Laatst bewerkt:
Omdat die oude bekende het best bekend is met wat er nu op de pc staat en hoe het is ingericht zou ik bij hem te rade gaan wat je moet gaan doen nu, lijkt me.

Anders zie ik zo snel geen andere mogelijkheid dan een herinstallatie.

Tijs.

ja idd. ga proberen weer conatct met 'm opnemen.
anders een nieuwe xp.:confused:

maar asl je een ingeving krijgt ;P
hoor ik het graag van je.
maar toch bedankt voor de moeite.

Er bestaat wel iets dat in-place upgrade (ook wel herstelinstallatie genoemd) heet, maar daar zijn een hoop voorwaarden bij nodig om het te kunnen uitvoeren:
1. XP CD met hetzelfde SP erin geïntegreerd als je nu op je pc hebt. Ook moet taal + type (Home of Prof) hetzelfde zijn.
2. De installatie-code van XP moet bekend zijn

Zie o.a. hier en hier.

Tijs.

trouwens kan ik niet via een besturingprogramma op een USB stick niet al die probleem makers verwijderen?
Ik weet alleen niet hoe het werkt, heb er alleen maar van gehoord.

Je weet momenteel niet wat nu voor de problemen verantwoordelijk is, en blijkbaar is Daemon Tools het niet (direct), want zelfs als je die bij opstarten in Veilige modus via de <esc> toets uitschakelt blijft hetzelfde probleem.

Herstelinstallatie óf volledige herinstallatie zou kunnen helpen (zie mijn vorige postings).

Tijs.

Maar het zou wel kunnen.? of krijg je dan weer met die pagedefrg te maken?

maar een herinstallatie is niet erg goedkoop:o

en anders ga ik proberen de bekende het te laten fixen.....

PageDefrag start bij een nieuwe installatie niet. Bij een herstelinstallatie zou het evt. wel weer opnieuw kunnen opstarten.
Nu ik begrijp dat je dat er niet zelf hebt opgezet zou die kennis van je d.m.v. het in zijn pc hangen van jouw harde schijf kunnen zoeken op jouw harde schijf naar dat pagedfrg.exe bestand, en dat kunnen hernoemen zodat het niet wordt opgestart.

Als hij de harde schijf niet rechtstreeks in zijn computer kan aankoppelen, dan kan hij gebruik maken van een apparaat zoals deze of deze (of vergelijkbaar).

Dat kan hij ook mooi gebruiken om je mail/documenten etc. veilig te stellen voor het geval een nieuwe installatie wordt gedaan ipv. een herstelinstallatie.

Tijs.

Doordat ik pas mijn laptop heb laten schoonmaken heb ik mijn belangrijke documenten al veilig op een USB-stickie ;)
dus het zou niet zo erg zijn als alles gewist zou worden.
ik ik niet zelf proberen de harde schijf los te koppelen?
alleen weet ik niet waar die zit, ik heb een dell latidude D830,

en kan je die apparaatjes, Equip USB 2.0 - SATA / IDE Converter
ook gewoon in een gewone winkel krijgen?

Overigens kun je wel die bekende alvast een beetje 'helpen':
In dat keuzemenu bij opstarten, kies "Logboekregistratie voor opstartprocedure inschakelen".

Die kennis kan dan in C:\Windows\ntbtlog.txt zien waar het allemaal 'strandt'/misgaat.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan