Windows geluiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

verson

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2004
Ik heb problemen met de Windows geluiden. Ik kan ze wel instellen, geluiden toewijzen aan bv de prullenbak, Windows starten enz. Ook de geluidscheque werkt maar het systeem geeft ze niet weer. Dus bij opstarten van Windows hoor ik geen geluid.
Alle andere geluidsweergaven (bv bij spellen) geen probleem, werkt uitstekend.
Het lijkt wel of ik ergens, ongewild, een vinkje heb gezet om de Windowsgeluiden niet af te spelen, maar al mijn gezoek levert niets op.
Wie weet waar dit aan kan liggen.

Welkom op Helpmij.:)

Heb je in Configuratiescherm>Geluiden en Multimedia, gegeken bij het tabblad "Audio" of het "Standaardapparaat" wel jou geluidskaart is?

windows geluid

Bedankt voor je snelle reactie.
Ja, ik heb de boel nagekeken en de aangegeven kaart is mijn geluidskaart. Op mijn configuratiescherm heb ik wel Geluid maar geen Multimedia ikoon.

Ik heb nog wat zitten prutsen en zoeken.
Zo heb ik o.a. ook een nieuw account aangemaakt voor een andere gebruiker van mijn computer.
Als ik die account activeer doen alle windows geluiden het wel !!!
Eenmaal terug in mijn eigen account is het afgelopen met die pret en wordt het weer stil....

Geeft dit nog een aanwijzing in welke richting we moeten zoeken?

hoelang heb je dit al?
kun je het door systeemherstel niet fixen,terug naar een datum toen het nog goed werkte.
lees dit ook eens door is van een ander forum met een paar dingen die je kunt proberen,daar kwam het wel weer goed.

Laatst bewerkt:
je hebt niet toevallig een vinkje staan bij "dempen" ?

Ik heb dit probleem al langere tijd.
En 'nee' ik heb geen vinkje staan bij dempen.

Is het niet vreemd dat de geluiden wel worden weergegeven als een andere gebruiker de computer gebruikt?

Het schijnt een onoverkomelijk probleem te zijn. Systeemherstel lukt niet want ik kan maar teruggaan tot in juli jl. (langer kan hij zeker niet onthouden).
Ik heb de oplossing, in maak gewoon een nieuw account aan voor mezelf. (andere accounts op de computer geven wel de Windowsgeluiden weer.
Bedankt voor jullie reactie.
Verson

geluid

dit probleem had ik ook
ga naar regedit
hkey_current_user
ga naar naar standaard met je rechter muisknop
wijzigen
waardegevens 1 (invullen)
ok
en alles werkt weer

groeten henk