Windows geluidsrecorder neemt niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

eudokia

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Op mijn nieuwe PC krijg ik het niet voor elkaar om een stream in M3u op te nemen met de Windows geluidsrecorder. Wat zou er aan kunnen schorten?

Heb je in Volumeregeling gekeken naar de juiste instellingen?
Via Opties, Eigenschappen selecteer je naast "Mixer" de ingang van je geluidskaart. Klik op OK en zet een vinkje voor "Selecteer" in paneel Stereo-mix.

Laatst bewerkt:
.....Volumeregeling, Opties, Eigenschappen kan ik vinden, daar aangekomen zie ik "Mixerapparaat" = SigmaTelAudio, als enige keuzemogelijkheid en bij Volume aanpassen is "Afspelen" geselecteerd. Als ik daarna Ok selecteer kan ik alleen Volumeregeling, Wave, SW synhesizer en CD-speler aanpassen............

Misschien niet van belang, maar ik vergat nog te vermelden dat ik de stream beluister in Winamp

Waar je het mee beluisterd maakt in dit verband niets uit. Alle apparaten op de PC maken gebruik van de geluidskaart en daarvan kun je de instellingen aanpassen.
Ik doe een nieuwe poging. Kijk in "Configuratiescherm" bij "Geluiden en audioapparaten" en vervolgens de tab "Audio". Wat staat er onder het blauwe kopje "Opnemen van geluid"?

Zie bijgaand plaatje.

Bijlagen

• Audio.jpg
    Audio.jpg
    35,9 KB · Weergaven: 164
.....Volumeregeling, Opties, Eigenschappen kan ik vinden, daar aangekomen zie ik "Mixerapparaat" = SigmaTelAudio, als enige keuzemogelijkheid en bij Volume aanpassen is "Afspelen" geselecteerd. Als ik daarna Ok selecteer kan ik alleen Volumeregeling, Wave, SW synhesizer en CD-speler aanpassen............

Misschien niet van belang, maar ik vergat nog te vermelden dat ik de stream beluister in Winamp

Doe het zo: Start de mixer (Start -> Uitvoeren -> SNDVOL32.exe)
Kies Opties -> Eigenschappen
Klik in het bolletje Opnemen en klik daarna op Ok.
Je hebt nu de opnameapparaten in beeld. Zet een vinkje (=activeer) bij Wave Out Mix (of hoe het ook bij je heet). Alles wat je door je boxen of koptelefoon hoort kun je dan ook opnemen. Zet natuurlijk niet de schuif op 0 bij Wave Out Mix, anders komt er geen geluid door.

Succes,

Tijs.

737: op de tab Audio staat onder het kopje "opnemen van geluid": SigmaTelAudio.

en via de methode "Tijs" zie ik na het klikken op het bolletje Opnemen en daarna ok: Lijningang, MIC achter en Microfoon.Bij alle drie staan de schuiven open; het vinkje "selecteren" staat actief bij Lijningang.

Nog even een paar stapjes terug:
Doe het zo: Start de mixer (Start -> Uitvoeren -> SNDVOL32.exe)
Kies Opties -> Eigenschappen
Klik in het bolletje Opnemen
Kijk dan of in het deelvenstertje beneden of wel ALLE opnameapparaten staan aangevinkt? Misschien heb je er een paar vergeten?

Natuurlijk kan ik niet uitsluiten dat je alleen maar de door jou genoemde opnameapparaten beschikbaar hebt...

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dan zie ik maar 1 mogelijkheid: De geluidsuitgang doorverbinden met de geluidsingang met een kabel, of een ander programma gebruiken die streams direct op kan nemen.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik wil nog een poging wagen. Download en installeer Everest. Open het programma en kijk bij Computer, Overzicht.
Kijk bij Moederbordnaam en geef die hier door.
Kijk ook bij Geluidskaart en geef die naam ook door.
(Zie als voorbeeld bijgaand plaatje).

Ga nu naar Multimedia, Windows Audio en vermeld hier welke naam daar staat.
(Ook hiervan een plaatje.)

De website van de fabrikant van je geluidskaart heb ik al, maar we moeten misschien voor nieuwe drivers bij de fabrikant van je moederbord zijn.

.

Bijlagen

• EverestOverzicht.jpg
    EverestOverzicht.jpg
    64,2 KB · Weergaven: 73
  • EverestMultimedia.jpg
    EverestMultimedia.jpg
    79 KB · Weergaven: 74
Everest gedownload, die aangeeft dat de gedownloadde versie niet volledig kan diagnostiseren vanwege de aanwezigheid van een Intel ICH8 south bridge (?) op mijn PC, maar dat lijkt niet onoverkomenlijk want hij geeft wel het volgende:
moederbord: Dell Dell DM601
geluidskaart : niet te vinden, wat geloof ik logisch is want de Audio is Integrated

Multimedia, Windows Audio geeft, rechts van de verticalelijn,:
Midi out
Mixer
Wave in
Wave out

bij Multimedia alsnog Geluidskaart gevonden. Daar staat de naam die je al weet:
SigmaTelAudio

moederbord: Dell Dell DM601
geluidskaart : niet te vinden, wat geloof ik logisch is want de Audio is Integrated
Ook al is een geluidskaart zoals we zeggen "onboard", het blijft een geluidsapparaat en behoort wel zichbaar te zijn.
Je hebt je Dell nog maar kort, heb je er geen CD-Rom bijgekregen met de drivers voor je moederbord? Daar hoort het stuurprogramma voor je onboard soundsystem ook op te staan. Op zo'n CD-Rom staan mapjes met namen als (bijvoorbeeld) Audio, LAN, Chipset Utilities, Sata, ata of ide. Om dat mapje Audio gaat het nu.
Ik heb nog voor je gezocht op de site van Dell-Support met DM601, maar kon geen audio-driver vinden.
Als je die CD-Rom niet hebt, zou ik contact opnemen met Dell, je hebt nog garantie?

Laatst bewerkt:
Ik zie nu je post over de geluidskaart. Ik laat mijn aanbeveling hetzelfde: of CD-Rom met drivers, of contact opnemen met Dell.

.....Volumeregeling, Opties, Eigenschappen kan ik vinden, daar aangekomen zie ik "Mixerapparaat" = SigmaTelAudio, als enige keuzemogelijkheid en bij Volume aanpassen is "Afspelen" geselecteerd.
Gelet op je latere antwoord aan dnties had je wél een keus in dit venster, je had op het kleine driehoekje moeten klikken, naast SigmaTelAudio.
Dan waren er één of meerdere keuzes zichtbaar geworden.

...een paar dagen verder...maar nog geen oplossing.

737, het driehoekje wat je noemt in je laatste bericht geeft geen andere keuzemogelijkheid; het is SigmaTelAudio en verder niks.

Met Dell had ik kontakt (20 minuten, waarvan 7 effectief). Daar roep men direct dat ze alleen mogen helpen met hardware problemen en het (her)installeren van Windows. Niettemin trof ik iemand, die wel even mee wilde denken, maar dat werd een herhaling van wat eerder hier op her forum is voorgesteld. Hij houdt het op een instellingsprobleem waarmee hij niet mag helpen. Ik zeg tegen hem, dat er verder dan wat we geprobeerd hebben toch niets is in te stellen ? Op mijn suggestie of het geen driver gemis is, was zijn vraag of er bij mijn Programma's iets met Creative stond, wat niet het geval is. Na overleg met een Dell-collega was het oordeel dat de drivers niet het probleem kon zijn.
Wel kreeg ik de tip dat in Winamp ook de mogelijkheid zit om direct de stream op te nemen als WAV bestand dus dat ga ik nu maar proberen te vinden.

Wat betreft de CD-Rom die ik van Dell bij de levering van de PC heb gekregen is het zo dat daarop staat dat e.e.a "already installed is".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan