Windows Herstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
en natuurlijk.. altijd je gegevens (de map 'mijn documenten' en je outlookbestanden) op de andere partitie zetten. dus niet op je systeempartitie.
stel dat je OS opnieuw moet installeren => alles is nog veilig :D

Btw. zo'n register beschadiging die kennelijk niet niks is loop je dan kennelijk zomaar op, zoals een hartinfarct, als een dief in de nacht.
Het is bijna altijd het gevolg van onoordeelkundig handelen van de gebruikers. Soms wordt er door een gebruiker het een en ander verwijderd ("staat er toch dubbel") in de directory C:\Documents and Settings. Bij een herstart komt de PC vervolgens Windows niet meer in door een registerbeschadiging. Het is om dit soort situaties te voorkomen dat in XP een aantal mappen en bestanden "by default" verborgen blijven.

NB: dit is puur als voorbeeld bedoeld.

Jeetje mineetje, dat allemaal voor een deel van het register, hang die schijf in een andere comp erbij, en haal dat bestand uit een restore point.

Jeetje mineetje, dat allemaal voor een deel van het register, hang die schijf in een andere comp erbij, en haal dat bestand uit een restore point.

Dat was ik precies van plan. LP...Die tweede R bestaat dus niet, anders zou ik hem wel ooit gezien hebben zo vaak als ik al een schone install heb gedaan. En zoals te verwachten doet de herstel diskette het ook niet, maar waarschijnlijk ook omdattie op een andere computer is gemaakt. Veel van die reddings operaties zijn tot mislukken gedoemd vanwege allerlei dingetjes die je eerst had moeten doen. Maar systeem herstel kun je ook niet echt op vertrouwen, alhoewel ik daar nu toch niks aan heb. Als die andere oplossingen zoals boven vermeld, met dat intypen en dan ben je er nog lang niet dat is voor mij wel het aller uiterste. Dan hak ik hem nog liever in puin ( is niet mijn computer:shocked: ) Zoiets moet toch anders kunnen in de huidige automatiserings wereld. Ik kijk uit naar een proggie dat het register gewoon ff via via herstelt in een werkzame toestand.Ik houd u op de hoogte.

Als het registeronderdeel "system" is beschadigd, kun je ook niet voor een herstelinstallatie kiezen, helaas.

Een floppy met ASR zou het register hebben kunnen herstellen, zei het niet dat niemand daar gebruik van maakt.

Als je wilt weten hoe je een deel van het register uit een herstelpunt naar de config map kopieërd, dan kun je dit raadplegen, of hier vragen.

Ik heb nu toegang tot de te redden schijf. Een ouwe HD aan de computer gehangen opgestart via deze schijf en voila ik kon erin. Zie nu aangehangen schijf is C de oorspronkelijke schijf is F. Mijn vraag is nu hoe kan ik op F windows upgraden dus geen schone install maar Win er ff weer overheen in de hoop dattie daarna wel wil opstarten?? Bij de upgrade neemt ie automatisch de c schijf. Moet ik van F>>>> C: maken??? (kan geloof ik niet want je kan de C niet veranderen toch??

Je kunt geen windows herinstalleren, die een andere schijfletter heeft, zo ook niet de schijfletter veranderen van een systeem schijf, of een andere deze geven.

De bedoeling is, om de opgeslagen registerbestanden uit een herstelpunt te gebruiken, om windows weer te laten werken.

Zet nu eerst in mapopties alles zo, dat je alles kunt zien, en daar ook eenvoudig delen uitvinken.

Nu krijg je een extra tabblad erbij, beveiliging, bij de eigenschappen van bestanden en mappen.

Let wel, dit kan in Home alleen als administrator in veilige modus.

Gebruik TotalCommander om de bestanden tegelijk te kopieëren en te renamen, configureer eerst dat progje, voor een goede werking ervan, werkt volledig, als je het spashscreen gebruikt met welk nummer hij op moet starten.

Zoek op de F: schijf naar de map system volume information, als je daar niet in komt, wordt eigenaar, in dat extra tabblad beveiling, bij de eigenschappen.

En bekijk eens onderstaande link.

Lees dit eens, en probeer te begrijpen wat de bedoeling is.

Zet nu eerst in mapopties alles zo, dat je alles kunt zien, en daar ook eenvoudig delen uitvinken.

Nu krijg je een extra tabblad erbij, beveiliging, bij de eigenschappen van bestanden en mappen.

Ietsie extra uitleg hierover, wanneer krijg je een extra tabblad en wat bedoel je met alles kunt zien???

Ik kan dus nu op die HD, die nu F: heet komen en alle bestanden zien en gebruiken. De C: schijf hangt eraan. Het enige wat ik moet redden zijn mijn documenten en settings van F:, de rest mag de prullenbak in. Dan denk je kat in ut bakkie. Maar nu ga ik dus back-uppen met Win XP Back-up selecteer op F: documenten. en settings, wil back-up starten en dan wordt dat niet geaccepteerd. Krijg dan mededeling:
De naam van het bestand kan niet worden gebruikt. Zorg dat u een geldig pad opgeeft en dat u de benodigde toegangsrechten heeft. Kijk altijd het zelfde wartaal gezeik met XP's eigen progs.

Ik wil back-uppen naar DVDR, de naam is automatisch maar wat ik er ook aan verander maakt niks uit. en ik ben de administrator van de computer!!>>> wat gaat hier nu weer mis. Lange Pier al dat leesvoer is prachtig maar ik sta op instorten wat betreft de frustraties, dus ik wil grote stappen snel thuis en hoef het niet te snappen voorlopig.

Hoe kun je iets laten werken als je niet weet hoe het werkt.:confused:
Sorry hoor, maar als je de aanwijzigingen had gevolgd, was het de eerste of tweede dag al voor elkaar gekomen.

Installeer dit progje, geef aan dat je het ook het "edit security item" in het contextmenu wil, dan zie je bij de rechtermuisklik, "beveiliging aanpassen" en ook als je daarna de eigenschappen opvraagd, van een map of bestand, kun je daar eigenaar worden, in dat extra tabblad, (XPFSE), en zo ook bij "beveiliging".

En nogmaals, denkelijk werkt dit niet in Home, maar dat zul je even moeten uitproberen, normaal werkt het alleen indien je als administator in veilige modus werkt, dus met F8 het opstartmenu oproepen, als je opstart, dan voor veilige modus met netwerk kiezen, als administrator inloggen, dan kun je die rechten aanpassen.

Als het nu niet wil, dan eet ik mijn klomp op, en ben ik blij, dat ik geen klompen heb.:)
Vind ze niet te vreten.

Het is hartstikke simpel, als je het weet.:cool:

Nee Lange Pier echt niet. Ik ga natuurlijk wel alles checken want het blijft allemaal interessant. Ik dacht ik heb de belangrijke gegevens gesaved (voor de eigenaar van de computer) Kon ik niet back-uppen op een DVD_R met bovenstaande wartaal als argument. Gelukkig ging het wel naar de aangehangen schijf, dus dat was dat, Toen dacht ik de defecte schijf weer tot leven te roepen door nu domweg Win XP met een schone install te installeren. Dus na format etc. Ik kwam overigens nu wel de zogenaamde tweede R tegen en het leek erop dat de schijf werd gerepareerd ( zoals bij systeemherstel) maar uiteindelijk bleek er niets te zijn veranderd (ook zoals zo vaak in systeem herstel)

Toen dus WIN geïnstalleerd en nu lukte dit weer niet wegens een schijf read error. Allemaal zaken waar honderdduizenden zomaar gratis en voor niks mee te maken krijgen als je dat via google mag geloven. Toen heb ik de partitie verwijderd een nw aangemaakt maar het blijft onmogelijk winxp te installeren. Ik ga door met verder onderzoek. Bedankt voor zover groeten Elbert Kok

Wat ik ook doe die schijfleesfout blijft komen. Diverse oplossingen van internet geplukt maar ze helpen niet. Schijf laat zich formatteren daarna start ik op met Win cd-rom en ga installeren maar na de eerste her start krijg ik dan die schijfleesfout en kan ik weer tevergeefs opnieuw beginnen. In veel posts wordt gesuggereerd dat de HD stuk is maar dat weet ik zeker van niet. Ik ga nu even geheugen checken. Ik blijf maar even hier hangen vanwege Lange Piers knowhows

Als we nu eens alleen strak over het probleem gaan praten en niet gaan uitweiden over bijzaken. :cool:
Heb ik het goed gelezen dat er op dit moment één harde schijf in je PC zit die je hebt kunnen formatteren?
Maar dat je nadat je een schone installatie van XP hebt gedaan en de PC daarna herstart, dat je dan die foutmelding krijgt over "schijfleesfout"?
Kijk dan eens na of die harde schijf een Sata/Raid Controller nodig heeft.

Want dan is het nodig dat je in de "voorloop" van de Setup onderin het blauwe beeld, met F6 een driver "van een derde" moet aanmelden.
Waarna je even later gevraagd wordt om de diskette in de A-drive te doen waar die Sata/Raid Controller opstaat.

NB: het melden met F6 komt kort na die F2-melding onderin in beeld
en die diskette controller staat als het goed is op een CD met drivers die je bij de PC hebt gekregen.

Laatst bewerkt:
Het is een gewone IDE schijf. Ik kom op google deze foutmelding veel tegen. Zo maar uit de lucht vallend. Geen oplossing gevonden tot nu toe. De HD is niet kapot. (gecheckt met HD tool van seagate) Las wel een oplossing met eerst Win98 eropzetten waarna Win XP wel lukte maar laat ik nou net alle ouwe wins de vullisbak in hebben gegooid!!! Wat ik zo vreemd vind is dat als je geformatteerd hebt dat toch die fout blijft komen. Ik blijf proberen.

Wat ik dan zou proberen is opstarten vanaf de XP CD, bij het eerste stilstaande blauwe scherm die "beroemde" (eerste) R indrukken, als gevraagd wordt welke Windows ik wil herstellen (Herstelconsole en geen reparatie-installatie!) zou ik 1 indrukken (dat staat er meestal voor de geinstalleerde XP) als het Administrator wachtwoord gevraagd zou worden, zou ik op Enter drukken (ik heb geen Administrator wachtwoord ingesteld) waarna op mijn zwarte scherm deze prompt zou staan: C:\Windows _.
Zo ver gekomen zou ik

FIXMBR intypen, dan Enter,

FIXBOOT intypen, dan Enter.

Dan typen: exit, en de PC zou herstarten. Als de regel verschijnt of ik van de CD wil booten, druk ik NIET op een toets en zou ik afwachten hoe de logon Windows zou verlopen.

Geen baat Boeing

En als je de hele R-route opnieuw volgt tot aan C:\Windows _ en je typt vervolgens CHKDSK /R , en Enter, gaat er dan een schijfcontrole lopen?

En als je de hele R-route opnieuw volgt tot aan C:\Windows _ en je typt vervolgens CHKDSK /R , en Enter, gaat er dan een schijfcontrole lopen?

Zeker, maar het levert niets op. We zijn volledig off topic gegaan merk ik maar er zit wel een verband tussen de problematiek. Van Pissebed naar Kakkebed noem ik dit.

Het lijkt om een single probleem te gaan omdat je iets stoms heb gedaan of zoiets maar dan ga je googlen en dan blijkt dat over de hele wereld mensen met hetzelfde probleem zitten en vermoedelijk is het meer het gevolg van een instabiliteit dan dat je echt wat fout hebt gedaan. Daar waar elk gaatje door Windows wordt gedicht in het kader van een dwang neurotisch veiligheidsstreven waar een gewone gebruiker helemaal niets aan heeft schijnen voor bovenvermelde problematieken geen opossingen voorhanden, immer alles waarvan je zou verwachten dat het probleem zou verdwijnen blijkt gewoonweg niet werkzaam.

Mijn laatste oplossing in dezen is een low level format en daarna de hakbijl. Echter is dit voor het eerst dat ik hiermee te maken ga krijgen ( met de hakbijl niet!) Ik heb het progje van seagate ( het is een seagate schijf) Op starten met een opstart diskette en daarna diskette met dit progje erin en draaien maar??

Het is mijn computer niet, anders had ik de hakbijl allang uit het schuurtje gehaald, wat een getob nog steeds met Windows en onder Vista zal het niet anders gaan denk ik. Nou niet met Linux aankomen, want af en toe de hakbijl hanteren houd je scherp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan