Windows-hoofdmap>\system32\hal.dll kan niet gevonden of is beschadigd

Status
Niet open voor verdere reacties.
de xp cdrom die probeer op te starten want anders weet ik ook niet hoe k het moet repareen want internet start hij ook niet op

Hoi !

Welk tooltje van welke fabrikant heb je gedownload en gebrand ?

Greetz,

Harry.

Dit kan wel eens voorkomen door meestal onverklaarbare reden, alleen als dit met regelmaat gebeurd dan zit er echt wat fout maar dan waarschijnlijk niet met de harde schijf Het belangrijkste is nu dat je de computer weer gestart krijgt en dan pas kan je naar eventueele oorzaken gaan zoeken ;)

Attrib -H -R -S C:\Boot.ini doet het bij mij gewoon als commando..
http://www.ss64.com/nt/attrib.html

BootCfg/Rebuild heb je verkeerd geschreven er hoort namelijk een spatie tussen bootcfg en /rebuild..,
Bootcfg /Rebuild moet dat zijn,

Dat luistert bij dos commandos er nauwkeurig en elke schrijfvout is een fout commando, goed opletten dus..

Maar volgens mij heb je dat Attrib commando misschien niet nodig omdat ik al enkelle malen zelf de Hall.dll error zonder dat commando heb gerepareerd met gewoon FIxboot te typen, enter te toetsen de computer doet de rest..

Of met Bootcfg /Rebuild als je op enter toets gaat hij zoeken naar alle geïnstaleerde systemen, bij jou vind hij er wellicht maar 1 dan volgt de vraag of je die wil toevoegen dan toets je J van Ja

Dan vraagt hij om een naam te geven daar kan je schrijven wat je wil maar voor het gemak vul je daar Windows XP home of Pro in..

Dan vraagt hij naar de opstart opties, daar moet je invullen

/fastdetect /NoExecute=OptIn

toets de laatste maal Enter

en hopelijk start hij nu door :confused:

nadat ik /fastdetect /NoExecute=OptIn>

gebeurt er niets, ik krijg weer C:\WINDOWS>.

Ik heb het zelfde probleem (Acer , laptop) waarvan de harddisk waarschijnlijk gecrashed is. Ze hebben hem bij mycom proberen uit te lezen maar had geen resultaat.... Wie o wie kan mij adviseren over de stappen die ik nog kan nemen om mijn bestanden van de harddisk te halen??

Hallo,

Enige tijd geleden sinds de laatste heeft gereageerd in dit topic maar ik heb zelf ook een apart probleem met het HAL.dll bestand.

Ik heb geen enkel probleem met opstarten van de pc echter wanneer ik een pata schijf aankoppel en de pc opnieuw opstart krijg ik de melding dat het HAL.dll bestand mist. Ik heb verschillende hdd's aangekoppeld maar iedere keer hetzelfde probleem. In de bios heb ik de schijf zo gezet dat deze de laatste boot volgorde heeft.

Booten met windows cd zorgt ervoor dat ik in het hoofdmenu van de windows setup kom.

Ontkoppel ik de pata schijf dan kan ik gewoon weer booten naar windows zonder problemen.

Iemand bekend met dit probleem die mogelijk een oplossing heeft?

mvg. Ivar

Hoi !

Jumpersettings wel korrekt ?

80-adrige IDE-kabel gebruikt ?

Juiste HDD in het bios als 1ste boot gezet ?

Greetz,

Harry.

hallo,
bedankt voor je snelle antwoord. ik heb het zelf een beetje druk gehad dus sorry dat ik zo laat pas weer reageer.

Jumpers - nooit wat aan veranderd.
80-aderige kabel - Ik heb de kabels gebruikt die bij het moederbord zaten.
Juiste boot volgorde - Ik heb de niewe pata schijf onderaan de bootvolgorde gezet

nog meer opties:confused:

Hoi !

Schijf aansluiten, opstarten van de Win XP CD, kiezen voor R(epair).

http://support.microsoft.com/kb/307654

Achter de prompt trommel je de volgende commando's, telkens gevolgd door enter:

fixboot

fixmbr

exit.

Normaliter is je probleem nu opgelost.

Greetz,

Harry.

ik heb hetzelfde

bij mji stond het zelfde nu heb ik hem via de xp cd opgestart
toen de r ingedrukt van reparatie nu krijg ik herstelconsole
daar heb ik fixboot ingevuld ..nu zegt ie de nieuwe opstartsector is geschreven ..wat moet ik nu doen
ik schrijf dit nu op de gewone computer me laptop gaat iternet niet meer op.
kan u me helpen???

Laatst bewerkt:
Beste Thomas,

Dit topic is al bijna 3 jaar oud ;-)

Ik sluit hem met het vriendelijke verzoek een eigen topic te maken in de juiste sectie.

Dank je wel,

T

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan