Windows-hostproces (rundll32)werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

niesje7

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
hoi, ik heb echt geen verstand van computers ook al ben ik 4/5 uur per dag online.
Ik heb Windows Vista Premium dat van reparatie is terug gekomen. Als ik sommige applications start zoals sommige pokercalculators of naar een website ga, krijg ik de foutmelding; Windows-hostproces(rundll32) werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma word gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is. (alleen krijg ik nooit een melding hoe het op te lossen). Ditzelfde doet hij ook met windows Internet Explorer als ik die wegdruk. Ik heb wel een Windows Vista Premium recovery dvd, en een drivers and utilities dvd (die meschien niet geinstalleerd is) maar er staat op dat alles deleted zal zijn als ik die gebruik + ik heb geen idee hoe zoiets moet. Jullie zullen me wel ongelooflijk dom vinden (ben ik ook op dit gebied) :o, maar hoop toch dat iemand me kan helpen want ik ben radeloos. bvd mensen

Het zou van alles kunnen zijn.
Bijv. malware. Doe een uitgebreide scan met bijvoorbeeld (gratis) Malwarebytes.

Het kan ook zijn dat het bestand rundll32.exe beschadigd is (zit in de map Windows\System32). Dat bestandje moet dan vervangen worden. Het is tamelijk klein en te vinden op dll-sites;
of kopiëren van een andere Vistagebruiker.

Of anders:
Doe eens een system files check. Dat gaat zo:
start->uitvoeren->sfc /scannow (intypen)->OK. De system files worden gecheckt en ev. hersteld. Soms vraagt hij om de Windows-DVD.

Ook mogelijk:
Wanneer je je PC opstart met de recoveryDVD, kun je kiezen voor repair.
Dan wordt je Vista hersteld vanaf de DVD en raak je verder geen bestanden kwijt.

Het kan ook zijn dat er iets in de opstartlijst staat dat er niet thuis hoort.
Ga naar start->uitvoeren->msconfig (intypen)->OK->kies tabblad opstarten.
Kijk of daar rundll staat en zo ja: uitvinken.