Windows-hostproces (rundll32)werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

niesje7

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
hoi, ik heb echt geen verstand van computers ook al ben ik 4/5 uur per dag online.
Ik heb Windows Vista Premium dat van reparatie is terug gekomen. Als ik sommige applications start zoals sommige pokercalculators of naar een website ga, krijg ik de foutmelding; Windows-hostproces(rundll32) werkt niet meer. Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma word gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is. (alleen krijg ik nooit een melding hoe het op te lossen). Ditzelfde doet hij ook met windows Internet Explorer als ik die wegdruk. Ik heb wel een Windows Vista Premium recovery dvd, en een drivers and utilities dvd (die meschien niet geinstalleerd is) maar er staat op dat alles deleted zal zijn als ik die gebruik + ik heb geen idee hoe zoiets moet. Jullie zullen me wel ongelooflijk dom vinden (ben ik ook op dit gebied) :o, maar hoop toch dat iemand me kan helpen want ik ben radeloos. bvd mensen

Het zou van alles kunnen zijn.
Bijv. malware. Doe een uitgebreide scan met bijvoorbeeld (gratis) Malwarebytes.

Het kan ook zijn dat het bestand rundll32.exe beschadigd is (zit in de map Windows\System32). Dat bestandje moet dan vervangen worden. Het is tamelijk klein en te vinden op dll-sites;
of kopiëren van een andere Vistagebruiker.

Of anders:
Doe eens een system files check. Dat gaat zo:
start->uitvoeren->sfc /scannow (intypen)->OK. De system files worden gecheckt en ev. hersteld. Soms vraagt hij om de Windows-DVD.

Ook mogelijk:
Wanneer je je PC opstart met de recoveryDVD, kun je kiezen voor repair.
Dan wordt je Vista hersteld vanaf de DVD en raak je verder geen bestanden kwijt.

Het kan ook zijn dat er iets in de opstartlijst staat dat er niet thuis hoort.
Ga naar start->uitvoeren->msconfig (intypen)->OK->kies tabblad opstarten.
Kijk of daar rundll staat en zo ja: uitvinken.

Maak je register eens schoon met het (tamelijk veilige) Eusing. Bij het starten van Eusing wordt een code gevraagd; klik dan op skip of doorgaan. Het is freeware.
Klik linksboven op controleren en als dat klaar is, klik dan op repareren.

ik ben het volledig eens met je oplossingen alleen diegene waarvan ik een quote heb gemaakt niet zo...

Ook mogelijk:
Dan wordt je Vista hersteld vanaf de DVD en raak je verder geen bestanden kwijt.

Ikzelf heb een acer laptop, ook recovery dvd's maar wanneer ik deze insteek kan ik alleen maar gaan opnieuw installeren hoor, helaas inderdaad maar bij mij is het in ieder geval zo :S
geen repair functie :(

Ik weet nu niet wat voor pc/laptop jij hebt lexaldo

Ikzelf heb een acer laptop, ook recovery dvd's maar wanneer ik deze insteek kan ik alleen maar gaan opnieuw installeren hoor, helaas inderdaad maar bij mij is het in ieder geval zo :S
geen repair functie :(
Ik had moeten schrijven: InstallatieDVD.

Ik weet nu niet wat voor pc/laptop jij hebt lexaldo
Dat staat in mijn handtekening.:p

Ik had moeten schrijven: InstallatieDVD.

Dat staat in mijn handtekening.:p

oh ja, installatie dvd :P
maar deze zal hij dan wel eerst moeten downloaden hé want het is preinstalled ;)

en je hebt dus precies ook wel een acer :D

bedankt

sry ik ben een paar dagen weg geweest maar ik ga zeker kijken of ik het zo op kan lossen. Alvast bedankt. an ik ook op malware scannen met McAffee Total Protection

Laatst bewerkt:
heb ik wel

ik heb wel een Windows installatie DVD en een Drivers en Utilities DVD. bedoe je die soms? Dan hoef ik het meschien niet te downloaden, want heb er niet echt verstand van. Ik heb een desktop van Siemens maaar weet niet welke specificaties van Geforce ofzo. Mijn Internet doet net zo en Data.dll ook. Ik weet allen niet of het hier iets mee
te maken heeft.

Laatst bewerkt:
sry ik ben een paar dagen weg geweest maar ik ga zeker kijken of ik het zo op kan lossen. Alvast bedankt. an ik ook op malware scannen met McAffee Total Protection

zeker doen maar laat al die programmatjes ook maar eens eerst draaien die lexaldo heeft opgenoemd.
Het zou goed kunnen dat je probleem dan al opgelost is :thumb:

Ik voeg er nog juist Glary Utilities aan toe.
Daarmee moet je zeker ook eens scannen

ik heb wel een Windows installatie DVD en een Drivers en Utilities DVD. bedoe je die soms? Dan hoef ik het meschien niet te downloaden, want heb er niet echt verstand van. Ik heb een desktop van Siemens maaar weet niet welke specificaties van Geforce ofzo. Mijn Internet doet net zo en Data.dll ook. Ik weet allen niet of het hier iets mee
te maken heeft.

Ik begrijp het allemaal niet meer zo goed, dat laatste bericht...
Je zegt dat je een windows installatie DVD heb EN een dvd met drivers en andere sh*t :P
Ik dacht dat vista op jouw pc voorgeinstalleerd was.
Is het dan geen recovery dvd ipv. een installatie-dvd?

Ik bedoelde dat je een speciale vista recovery dvd kon gaan downloaden voor gebruikers die dus geen originele installatie-dvd hebben meegekregen bij hun pc, ik ben ook zo iemand.
Dan kan je zo'n bestandje downloaden, branden en dan draaien tijdens het opstarten.
Deze vervangt dan de installatie-dvd waarmee je dan reparaties kan uitvoeren(met een recovery dvd heb je deze opties normaalgezien niet)
Ik hoop dat het een beetje duidelijk was :o :D

maar, hierop ga ik wel verder als je al de bovenstaande programmatjes eens hebt laten draaien ;)

gedaan

Het zou van alles kunnen zijn.
Bijv. malware. Doe een uitgebreide scan met bijvoorbeeld (gratis) Malwarebytes.

Het kan ook zijn dat het bestand rundll32.exe beschadigd is (zit in de map Windows\System32). Dat bestandje moet dan vervangen worden. Het is tamelijk klein en te vinden op dll-sites;
of kopiëren van een andere Vistagebruiker.

Of anders:
Doe eens een system files check. Dat gaat zo:
start->uitvoeren->sfc /scannow (intypen)->OK. De system files worden gecheckt en ev. hersteld. Soms vraagt hij om de Windows-DVD.

Ook mogelijk:

Het kan ook zijn dat er iets in de opstartlijst staat dat er niet thuis hoort.
Ga naar start->uitvoeren->msconfig (intypen)->OK->kies tabblad opstarten.
Kijk of daar rundll staat en zo ja: uitvinken.

Maak je register eens schoon met het (tamelijk veilige) Eusing. Bij het starten van Eusing wordt een code gevraagd; klik dan op skip of doorgaan. Het is freeware.
Klik linksboven op controleren en als dat klaar is, klik dan op repareren.
Ik heb die scan met Malwarebytes gedaan en register schoon gemaakt met Eusing, maar geen rsultaat. De system files check en de msconfig gedaan maar die lukken me niet. Ik heb alleen nog niet geprobeerd om rundll te vervangen maar weet niet helemaal hoe dat moet ook. toch bedankt voor de moeite Lexaldo.

Laatst bewerkt:
lukt me niet

zeker doen maar laat al die programmatjes ook maar eens eerst draaien die lexaldo heeft opgenoemd.
Het zou goed kunnen dat je probleem dan al opgelost is :thumb:

Ik voeg er nog juist Glary Utilities aan toe.
Daarmee moet je zeker ook eens scannen.
Ik heb het gescand met Glaryutilities maar ook niks. Unhappy

Ik begrijp het allemaal niet meer zo goed, dat laatste bericht...
Je zegt dat je een windows installatie DVD heb EN een dvd met drivers en andere sh*t :P
Ik dacht dat vista op jouw pc voorgeinstalleerd was.
Is het dan geen recovery dvd ipv. een installatie-dvd?
sorry ik bedoel dat ik een recovery dvd operating system heb :o
een van drivers en Utilities, en een van software Intel Viiv 1.6, aar ik word er radeloos van. :shocked: En rundll32 vervangen heb ik ip de Ati site geprobeerd. Unhappy :o

Ik bedoelde dat je een speciale vista recovery dvd kon gaan downloaden voor gebruikers die dus geen originele installatie-dvd hebben meegekregen bij hun pc, ik ben ook zo iemand.
Dan kan je zo'n bestandje downloaden, branden en dan draaien tijdens het opstarten.
Deze vervangt dan de installatie-dvd waarmee je dan reparaties kan uitvoeren(met een recovery dvd heb je deze opties normaalgezien niet)
Ik hoop dat het een beetje duidelijk was :o :D

maar, hierop ga ik wel verder als je al de bovenstaande programmatjes eens hebt laten draaien ;)

niesje7, het is niet zo handig om alles te gaan lezen als je tussen de quotes gaat schrijven :confused:

Ik denk dat ik alles gelezen heb wat jij geschreven hebt maar helaas heeft niets gewerkt?
---
je zou ook op de site kunnen gaan van je producent en alle nieuwste drivers gaan downloaden...
wie weet helpt dat wel.

Heb je trouwens ook nero geinstalleerd staan?

sorry

:confused:sorry ik wilde een quote maken en dan iets toevoegen maar heb het per ongeluk verkeers gedaan, heb hier echt geen verstand van.:o
Ik heb ook wel een DVD van Nero maar die heb ik niet geinstalleerd. Kan het daaraan liggen? tx jelpot :(

:confused:sorry ik wilde een quote maken en dan iets toevoegen maar heb het per ongeluk verkeers gedaan, heb hier echt geen verstand van.:o
Ik heb ook wel een DVD van Nero maar die heb ik niet geinstalleerd. Kan het daaraan liggen? tx jelpot :(

Het is allemaal niet zo erg ;)
je hoeft dus gewoon op die quote knop te klikken maar dan hoef je best onder die quote te schrijven, je hebt dat namelijk ook zo gedaan in post #9 ;)
Als je nero niet hebt geinstalleerd kan het geen problemen opleveren hé, ik ken geen besturingsysteem dat afhankelijk is van nero om te draaien dus dat zal wel geen probleem zijn :D
Ik ben gewoon wel al tegengekomen dat nero veelal de boosdoener kan zijn van die rundll32 error maar dan moet je dat wel geinstalleerd staan hebben hé ;)

maar soit, heb je dan nog eens geprobeerd die rundll32 te vervangen in c:/windowsdirectory/system32 ?(dat was een tip van lexaldo)

---
verder heb ik nog even wat gegoogeld voor jou en ben dit uitgekomen wat misschien wel een oplossing kan bieden voor jou:

"For all of you that are having this dam Host Process (Rundll32) has
stopped working error, here is how i fixed it.

Go into control panel, then folder options, then view and tick Always
show icons, never thumbnails. Thats it it now shouldn't come up anymore.
It isnt a nero problem, it seems to only come up when folders are opened
up that contain video files. It has something to do with various video
codecs bla bla bla. Do this and all should be fine......"

ik hoop dat je er iets aan hebt :thumb:
---
EDIT:moest je dus echter toch nero hebben geinstalleerd doe dan hetvolgende:

dat is een melding van Nero

Om deze foute te verhelpen moet je 2 bestanden hernoemen in de directory:
“C:\Program Files\Common Files\Ahead\DSFilter\”
NeVideo.ax -> NeVideo.ax.old
NeroVideoProc.ax -> NeroVideoProc.ax.old

Nu nog een reboot en het is opgelost

Thanks

Bedankt maar ik heb geenNeo jelpot. maar....1- toen ik die systemcheck, geloof ik dat het was, moest intypen van lexaldo kwam ik wel bij Windows uit; toen win32; en onder in de lijst stond wel een rundll.(maar niet 32).
2- ALS dit het is wat ik moest vervangen van hem/heb ik dan de goede die lexalde bedoelt, en of is hetdan zo dat dat ik die meschien van die recovery DVD beter er op kan zetten dan van die site(agz ik op die sites meestal ook niet veel verder kom? En ik meen toch voor 99% zeker te weten dat mijn zwager Windows Vista er zelf heeft moeten opzetten met die betreffende dvd? Op die recovery dvd staat wel op dat alles gewist word?
Thanks guys, ik waardeer het zeer dat jullie de moeite nemen om een ander vooruit te helpen. :cool:

al die hulp is graag gedaan :thumb:

Dan, hoe je die rundll32 moet vervangen...
Ik weet dat je die rundll32 kan afhalen van de installatie-dvd maar ik ben dus niet zeker dat het ook met een recovery dvd kan.
Daarom dacht ik laten we het maar simpel houden maar ik vind echt geen te betrouwen site waar ik rundll32 kan downloaden :confused:

dus... ik zou zeggen steek je recovery dvd maar eens in en kies voor verkennen zodat je kan bladeren naar je rundll32 bestand.
dat bestand kopieër je dan dus naar c:/windows/system32

inderdaad, als je windows installeert met die recovery dvd dan wordt alles gewist op de c-schijf.

Heb je dan eigenlijk mijn tip wel geprobeerd in mijn vorige bericht:

verder heb ik nog even wat gegoogeld voor jou en ben dit uitgekomen wat misschien wel een oplossing kan bieden voor jou:

"For all of you that are having this dam Host Process (Rundll32) has
stopped working error, here is how i fixed it.

ik hoop dat je er iets aan hebt

al die hulp is graag gedaan :thumb:

Dan, hoe je die rundll32 moet vervangen...
Ik weet dat je die rundll32 kan afhalen van de installatie-dvd maar ik ben dus niet zeker dat het ook met een recovery dvd kan.
Daarom dacht ik laten we het maar simpel houden maar ik vind echt geen te betrouwen site waar ik rundll32 kan downloaden :confused:

dus... ik zou zeggen steek je recovery dvd maar eens in en kies voor verkennen zodat je kan bladeren naar je rundll32 bestand.
dat bestand kopieër je dan dus naar c:/windows/system32

inderdaad, als je windows installeert met die recovery dvd dan wordt alles gewist op de c-schijf.

Heb je dan eigenlijk mijn tip wel geprobeerd in mijn vorige bericht:

Hoi daar ben ik weer. Ik heb ff gewacht tot mijn zwager gisteren zou komen maar dat ging niet door want die draait nachtdiensten als beveiliging en slaapt overdag en die heeft er meer verstand van. Dit juist omdat ik niet weet in engelse woorden hoe ik in control/options moet komen. Ik kan wel goed engels maar weet zo niet dat te vinden. Nu ja ik zal het vandaag nu dus toch zelf moeten doen. Zou je dat ook in het nederlands kunnen beschrijven jelpot? O ja, dat bestandje kopieren doe ik dan tegelijk, dat lijkt me wel zo makkelijk zodat ik door kan gaan tot ik het gevonden heb in een keer.:o
Bedankt hoor, je hebt veel geduld met me:rolleyes:

je bedoeld dit stukje engelse tekst?

ok, ik zal proberen het zo goed mogenlijk te vertalen...

-ga naar het configuratiescherm(dat mag ook de map "documenten" zijn of eender welke map)
-je hebt een balkje(bestand, bewerken, beeld, extra en help) je kiest voor extra en klikt op mapopties.

-nu ga je naar het tabblad weergave
-je ziet daaar allemaal vakjes waarvan sommigen aangevinkt zijn en anderen niet...
-vink het vakje "altijd pictogrammen weergeven, nooit miniatuurweergaven" aan (dit is bij mij het tweede aan te vinken vakje).

-laatste stap: opnieuw opstarten

succes.

als dat niet lukt zal ik proberen om beter uit te leggen hoe je dat rundll32 bestand kan kopieren naar je system32 op je harde schijf.(moest je het niet zo helemaal goed begrepen hebben)

thanks

thanks :thumb: ik ga het morgen meteen proberen. Er zijn nog een flink aantal dll bestandjes die mijn pc niet kan vinden, en toen mijn zwager met de recovery dvd stopte het proces halverwege steeds. Kan dit ook iets met mijn NvideaGforce videocard te maken hebben meschien?:confused:

ok ik hoor dan wel wat het geworden is :thumb:

dus je hebt nog meer meldingen van ontbrekende dll-bestanden?
post er anders eens een aantal hier, misschien hebben ze te maken met je nvidea kaart, misschien ook niet.
Ik kan het niet zo direct zeggen :D

gedaan

je bedoeld dit stukje engelse tekst?

ok, ik zal proberen het zo goed mogenlijk te vertalen...

-ga naar het configuratiescherm(dat mag ook de map "documenten" zijn of eender welke map)
-je hebt een balkje(bestand, bewerken, beeld, extra en help) je kiest voor extra en klikt op mapopties.

-nu ga je naar het tabblad weergave
-je ziet daaar allemaal vakjes waarvan sommigen aangevinkt zijn en anderen niet...
-vink het vakje "altijd pictogrammen weergeven, nooit miniatuurweergaven" aan (dit is bij mij het tweede aan te vinken vakje).

-laatste stap: opnieuw opstarten

succes.

als dat niet lukt zal ik proberen om beter uit te leggen hoe je dat rundll32 bestand kan kopieren naar je system32 op je harde schijf.(moest je het niet zo helemaal goed begrepen hebben)

Ik heb altijd pictogrammen weergeven, nooit miniatuur weergave gedaan, en het is bij mij ook het 2e vakje, maar er onder staat 'bestandspictogram op miniatuurweergave weergeven'. Dat is aangevinkt. Moet ik die dan ook afvinken? Thanks:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan