Windows-hostproces (rundll32)werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb altijd pictogrammen weergeven, nooit miniatuur weergave gedaan, en het is bij mij ook het 2e vakje, maar er onder staat 'bestandspictogram op miniatuurweergave weergeven'. Dat is aangevinkt. Moet ik die dan ook afvinken? Thanks:cool:

over dat derde vinkje wordt niets gezegd dus ik vermoed van niet...
moest je nog problemen hebben kan je dat ook eens proberen maar ik denk niet dat het veel zou verhelpen

Ook een probleem met Rundll32

Hey

ik heb ook een probleem met datzelfde Rundll32 bestand, alleen komt die waarschuwing er bij mij op als ik een netwerklocatie wil toevoegen.
Het heeft niks te maken met Nero of videobestanden, en ik vind nergens op het wereldwijde web een oplossing die helpt...

Iemand wel??

probeer anders hetvolgende eens: Open Registry Editor. Click Start>Run, type REGEDIT, then press Enter.
In the left panel, double-click the following:
HKEY_LOCAL_MACHINE>Software>Microsoft>
Windows>CurrentVersion>Run
In the right panel, locate and delete the entry:
MMSystem = "%\Windows%\rundll32.exe "%System%\mmsystem.dll"", RunDll32"
(Note: %System% is the Windows system folder, which is usually C:\Windows\System on Windows 95, 98 and ME, C:\WINNT\System32 on Windows NT and 2000, and C:\Windows\System32 on Windows XP.)
(Note: %Windows% is the default Windows folder, usually C:\Windows or C:\WINNT.)
In the left panel, double-click the following:
HKEY_CURRENT_USER>Software>Microsoft>
Windows>CurrentVersion>Run
In the right panel, locate and delete the entry:
MMSystem = "%\Windows%\rundll32.exe "%System%\mmsystem.dll"", RunDll32"
Close Registry Editor.

Toch niet

Bedankt voor je mogelijke oplossing, maar nergens is die MMS file of wat dan ook te vinden...
Damn it :)

BELANGRIJK : Maak eerst een systeemherstelpunt aan en backup het register voordat je hieraan begint om veilig te kunnen werken

ik kan deze echter wel vinden hoor ;)

volg de stappen anders nog eens zeer aandachtig in regedit:

-HKEY_LOCAL_MACHINE

-SOFTWARE

-Microsoft

-Windows

-CurrentVersion

-Run

Als je bij mij in de linkerkolom gewoon klikt op run Kan ik als (bij mij) 6e item MSServer vinden --> je ziet dan bij gegevens dat het over rundll32 gaat...

Het zou van alles kunnen zijn.
Het kan ook zijn dat er iets in de opstartlijst staat dat er niet thuis hoort.
Ga naar start->uitvoeren->msconfig (intypen)->OK->kies tabblad opstarten.
Kijk of daar rundll staat en zo ja: uitvinken.

Hallo Lexaldo,

Dankzij jouw tip om rundll in opstarten uit te schakelen (er stonden er 2 in van Nvidia) is het mij gelukt om na het opstarten van Windows Vista de zeer hinderlijke Rundll32.exe werkt niet meer; zoek online oplossing, te verhelpen.
Mijn dank,

Laatst bewerkt:
Of anders:
Doe eens een system files check. Dat gaat zo:
start->uitvoeren->sfc /scannow (intypen)->OK. De system files worden gecheckt en ev. hersteld. Soms vraagt hij om de Windows-DVD.

Ook mogelijk:
Wanneer je je PC opstart met de recoveryDVD, kun je kiezen voor repair.
Dan wordt je Vista hersteld vanaf de DVD en raak je verder geen bestanden kwijt.

Het kan ook zijn dat er iets in de opstartlijst staat dat er niet thuis hoort.
Ga naar start->uitvoeren->msconfig (intypen)->OK->kies tabblad opstarten.
Kijk of daar rundll staat en zo ja: uitvinken.
:o

Ik heb hetzelfde probleem alleen geen Dvd maar voorgeïnstaleerde Windows Vista
Bij sfc/scannow zegt hij kan programma niet vinden,neem dus aan dat dat op de Dvd staat! :confused:

Bij de config optie staat hij inderdaad aangevinkt.
maar waar word dit bestand voor gebruikt hij staat toch niet voor jan joker aangevinkt?? :rolleyes:

Bvd D>log :cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan