Windows iconen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheKiller_Dog

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2005
Hallo,

Ik heb de verkeerde windows iconen... ik wil de xp iconen terug maar welke files moet ik dan vervangen behalve shell32.dll en explorer.exe.

en heeft iemand deze 2 bestanden iig voor me? het gaat hier wel om Windows XP Professional SP2 build 2600 ENGELS!

bedankt alvast

Al geprobeert via Eigenschappen voor beeldscherm, Thema's?
Of heb je, gelet op je vraag naar twee systeembestanden, Windows XP beschadigd?
Dan zal alleen een (reparatie)herinstallatie uitkomst bieden.

Al geprobeert via Eigenschappen voor beeldscherm, Thema's?
Of heb je, gelet op je vraag naar twee systeembestanden, Windows XP beschadigd?
Dan zal alleen een (reparatie)herinstallatie uitkomst bieden.

Die iconen zijn echt vervangen, xp iconen zijn echt weg...

als je die 2 bestanden via systemrepair windows xp terug zet kan het toch geen kwaad mits het de goeie windows is...
en reparatie zelf van xp snap ik niet echt hoe ik dat zou moeten fixen.

gaarne verdere uitleg.
bedankt

Als je de Setup CD van Windows XP hebt kun je het volgende proberen.
CD in lade, via Start naar Uitvoeren, type cmd.
In Dos-box typen:

expand d:\i386\explorer.ex_ c:\windows\explorer.exe, dan Enter.

expand d:\i386\shell32.dl_ c:\windows\system32\shell32.dll, dan Enter.

Aannemend dat je CD_Romdrive letter D heeft. Let op de spaties tussen _ en c.
Als er (andere) beschadigingen in je register zitten, zal dit ook niet helpen, ben ik bang.

Als je de Setup CD van Windows XP hebt kun je het volgende proberen.
CD in lade, via Start naar Uitvoeren, type cmd.
In Dos-box typen:

expand d:\i386\explorer.ex_ c:\windows\explorer.exe, dan Enter.

expand d:\i386\shell32.dl_ c:\windows\system32\shell32.dll, dan Enter.

Aannemend dat je CD_Romdrive letter D heeft. Let op de spaties tussen _ en c.
Als er (andere) beschadigingen in je register zitten, zal dit ook niet helpen, ben ik bang.

hij kan die file niet bewerken, wss omdat ie gebruikt wordt?

Ik denk dat de files aanwezig waren op je systeem. Het zijn beschermde systeembestanden..
Heb je al gekeken op de plaatsen die in het tweede deel van de opdrachten staan?

Ik denk dat de files aanwezig waren op je systeem. Het zijn beschermde systeembestanden..
Heb je al gekeken op de plaatsen die in het tweede deel van de opdrachten staan?

hoe bedoel je?

die files zijn wel aanwezig ja zijn tenslotte benodigde files

Ik heb de verkeerde windows iconen
Terug naar het begin. Wat is exact het probleem.?
En waarom dacht je het probleem te kunnen oplossen door bestanden te vervangen die op je Windows-installatie aanwezig zijn?
Kun je een printscreen met die iconen maken?

Terug naar het begin. Wat is exact het probleem.?
En waarom dacht je het probleem te kunnen oplossen door bestanden te vervangen die op je Windows-installatie aanwezig zijn?
Kun je een printscreen met die iconen maken?

Nouja ok... ik had gisteren Vista Transformation Pack 5.5 gedownload, dit overschreef heel veel iconen van windows... na het deinstalleren zet hij schijnbaar (bekend probleem) de iconen niet trug. Dus ik blijf die iconen behouden ook al is VTP 5.5 gedeinstalleerd.

screenie.gif

hier zie je een screentje... een aantal iconen in het startmenu heb ik aangepast via display settings.

Zet de "verkeerde" iconen in een tijdelijke map, b.v. D:\Temp.

Download van Kelly's Korner de register-fix nummer 4, links en daarna het programma op nummer 91 rechts.
Deze laatste is gezipt. Unzippen in nieuwe map, b.v. IconLinks en daarna Setup.exe draaien. Herstart je PC.

Kijk die verkeerde iconen even na (rechtsklikken, Eigenschappen, Doel), zijn het snelkoppelingen - wat waarschijnlijk is - dan kun je ze weggooien.
Laat ze voor de zekerheid even in de Prullenbak zitten.

Laatst bewerkt:
Zoek en verwijder het (verborgen) bestand "iconcache.db" en herstart de computer.

Windows zal standaardicoontjes gaan verzamelen en een nieuwe versie van shelliconcache maken.

Zet de "verkeerde" iconen in een tijdelijke map, b.v. D:\Temp.

Download van Kelly's Korner de register-fix nummer 4, links en daarna het programma op nummer 91 rechts.
Deze laatste is gezipt. Unzippen in nieuwe map, b.v. IconLinks en daarna Setup.exe draaien. Herstart je PC.

Kijk die verkeerde iconen even na (rechtsklikken, Eigenschappen, Doel), zijn het snelkoppelingen - wat waarschijnlijk is - dan kun je ze weggooien.
Laat ze voor de zekerheid even in de Prullenbak zitten.

ik heb dat dus gedwonload, die setup gedraaid gereboot maar heeft niks uitgehaald?

Zoek en verwijder het (verborgen) bestand "iconcache.db" en herstart de computer.

Windows zal standaardicoontjes gaan verzamelen en een nieuwe versie van shelliconcache maken.

waar staat dat bestand dan? kheb verborgen laten zien aan maar weet niet welke map ik moet zoeke

Werkt niet, of kan je het bestand niet vinden ?

bestand heb ik gevonden maarja zodra ik het verwijder en reboot krijg ik dezelfde iconen terug... wss haalt ie de iconen uit de shell en aangezien hier de normale xp iconen zijn oversgreven met nieuwe iconen blijf ik dezelfde houden.

Als het toch niet mocht lukken: download TweakUI van Microsoft, in de rechterkolom naar beneden scrollen.
Ga in linkerkolom van TweakUI naar Repair. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan