Windows installer hangt

• Onderwerp starter Onderwerp starter rezk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rezk

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Hallo,

telkens als ik een game wil installeren, lukt dit niet omdat de installer hangt. Het gaat hier om de games Mirror's Edge en Left 4 Dead. Nadat ik de installer heb opgegeven welke taal ik wil hebben en waar ik de game wil installeren, begint de installatie. Maar al na een paar streepjes op het balkje loopt de helpe computer vast. En met vast bedoel ik dat helemaal niets werkt: de muis beweegt niet, de toetsenbord reageert niet. Er is slechts één stilstaand beeld op het scherm.

Graag hoor ik het van u en bij voorbaat dank.

Rezk

Laatst bewerkt:
Ik heb net de nieuwste versie gedownload en geïnstalleerd. Het probleem doet zich nog steeds voort, jammer genoeg.

Toch bedankt, nog meer ideeën misschien?

Heb je al 's in de logboeken gekeken?
run
eventvwr.msc
toepassing

Kunt u misschien wat meer toelichting geven over wat ik met die lijst moet? Het is voor het eerst dat ik het zie.

Nou,waar een rood cirkeltje met een wit kruisje(fout)staat op dubbelklikken ,dan krijg je de details van de foutmelding te zien bij "bron" staat om welk onderdeel 't gaat in dit geval WinInstaller o.i.d.
i.p.v. fout kan er ook een waarschuwing staan,dan is 't een geel driehoekje met een uitroepteken erin.

Product: NVIDIA PhysX v8.10.17 -- Installation terminated
Bron: Msi-installer
Gebeurtenis-id: 1013

Kunt u hier wat mee?

Ja,dan kan je grafische kaart dat spel waarschijnlijk niet aan,misschien je videodriver updaten?Zal 's ff voor je kijken.

Heb ff rondgeneusd je bent niet de enige met dit probleem,die hebben allemaal de kaart die jij ook hebt,maar er is 'n patch voor dat spel die dit probleem schijnt op te lossen,weet niet of 't werkt,kijk ff hier
hier vindt je de nieuwste driver voor jouw kaart

Laatst bewerkt:
Die patch kun je pas uitvoeren als je het spel hebt geïnstalleerd. Het probleem is nou juist dat ik de game niet kan installeren. Het loopt vast tijdens de installatie.

Ik heb een Geforce 9800 GT en heb de 182.05 drivers geïnstalleerd (inclusief de nieuwste PhysX drivers). Dat zou PhysX wel moeten aankunnen.

Laatst bewerkt:
Ok, het probleem is erger dan ik aanvankelijk dacht. Ik heb net geprobeerd om de 185.85 drivers te installeren, maar zelfs hier gaat het fout! De computer start in dit geval opnieuw op tijdens de installatie. Ik kan windows niet binnenkomen zonder de veilige modus. Opnieuw dezelfde bron van de fout:
msiInstaller en msi.dll

Hier zit het probleem dus, hiervoor nog oplossingen?

.Wat ik wél weet is dat je met grafische drivers de voorgaande het beste kunt deïnstalleren,maar momenteel kan ik je ook niet verder helpen je zou windows installer cleanup nog kunnen proberen http://support.microsoft.com/kb/290301
P.S.
Maak systeemherstelpunten voor je iets installeert of verandert.

Laatst bewerkt:
Zo een paar mogelijkheden:
1. Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
Vink aan: Fix Windows Installer + alles in de sectie Registration Center.
Druk op Go.
2. Installeer de nieuwste Windows Installer 4.5: link

We horen wel of iets van bovenstaande geholpen heeft.

Tijs.

Geen succes. De installer blijft nog steeds hangen na al deze stappen doorlopen te hebben. Meer ideeën?

Klik op het 'hamertje' van Dial-a-fix, en kies voor Repair permissions, en druk dan op Go.
Daarnaast zou je Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow kunnen doen, maar dan heb je wel een XP cd nodig die op hetzelfde Service Pack niveau is als je XP (dus stel dat je SP3 geïnstalleerd hebt, dan heb je een XP installatiecd nodig waar ook SP3 in geïntegreerd is).
Zoek op Google naar: slipstream sp3 xp
om informatie te krijgen hoe zo'n cd te maken. PS: Die cd hoeft voor dit doel NIET opstartbaar te zijn! :)

Verder informatie over sfc: hier

Succes,

Tijs.

Oké, dat hamertje van de Dial-A-Fix heb ik gedaan, nu sfc /scannow. Als ik die uitvoer, komt er een zwarte box die nog geen halve seconde blijft staan en dus bijna meteen verdwijnt. Er is geen sprake van een windows cd of iets dergelijks. Ik neem aan dat dit niet de bedoeling is.

Je moet eraan denken dat er een spatie moet staan tussen sfc en /scannow.

Wil je volgen wat er met de commando-regel precies gebeurt, verander de commando-regel in:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k sfc /scannow

Tijdens het sfc proces kan er om die XP cd gevraagd worden, vandaar dat je die al gereed moet hebben vóórdat je met sfc begint.

Een snelle handleiding hoe zo'n cd te maken:
Indien SP2: De inhoud van de XP cd-rom kopieren op de C: schijf, in de nieuwe map C:\WinxpSP2
Dan SP2 integreren:
1. download SP2 voor XP NL naar de hoofdmap van C:
2. Start -> Uitvoeren ->
Code:
C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /Integrate:C:\WinxpSP2
Daarna de inhoud van C:\WinxpSP2 map op een CD branden.

Indien SP3: De inhoud van de XP cd-rom kopieren op de C: schijf, in de nieuwe map C:\WinxpSP3
Dan SP3 integreren:
1. download SP3 voor XP NL naar de hoofdmap van C:
2. Start -> Uitvoeren ->
Code:
C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /Integrate:C:\WinxpSP3
Daarna de inhoud van C:\WinxpSP3 map op een CD branden.

Succes,

Tijs.

Windows Bestandsbeveiliging kan geen controle van beveiligde systeembestanden uitvoeren.
De specifieke foutcode is 0x000006ba [De RPC-server is niet beschikbaar.].

C:\Documents and Settings\Rezk

Dit is wat ik te zien krijgt na die command in te voeren (die met cmd erin).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan