windows installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

coma

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2002
Berichten
216
Heb vandaag op mijn werk een gebruikte pc gekocht, leuk voor de kids dacht ik. Zit geen software op, die wil ik er zelf opzetten dus! Ellende, als ik het ding aanzet krijg ik niet eens beeld! In plaats van wachten tot maandag dacht ik hier even mijn probleem(pje) neer te zetten in de hoop dat jullie een ontzettende leek op gang kunnen helpen! Ik heb een opstartdiskette erin gedaan, die hoor ik wel maar alles blijft dus doodleuk zwart......... Heb ik nu een nieuw aquarium gekocht of is er nog hoop???????????????
Alvast bedankt!
 
Staat je monitor wel aan? Is de monitor wel aangesloten op de pc?
Heb je de optie een andere video kaart te proberen of een andere monitor?
 
Windows cd erin doen en in de bios aangeven dat die vanaf de cd moet booten en dan installeren die hap.
 
Geplaatst door Rob73
Windows cd erin doen en in de bios aangeven dat die vanaf de cd moet booten en dan installeren die hap.

Is dat niet wat lastig als je geen beeld hebt?
 
Hoor je wel enig geluid als je tracht op te starten?
Van wie precies heb je de computer gekocht, toch niet van iemand die voorbij kwam hoop ik?


Sigma
 
Lezen jullie wel ?

Op zn werk gekocht en hij hoort de flop............
 
Lees jij wel?

De vraag is of hij het systeem hoort en niet of hij zijn floppy drive hoort?
Op zijn werk is een vrij ruim begrip voor de meeste mensen.
Zo komen we natuurlijk niet veel verder beste Harmen.

Sigma
 
Als je de flop hoort starten dan lijkt het me dat je niet alleen de floppy drive kan horen of...............
 
Laat hem even antwoorden, dan komen we misschien iets verder.

Sigma
 
wat een reacties!

Leuk zoveel reacties, zo snel! Even voor de duidelijkheid, het is gewoon en oude computer die vervangen moest worden(met nog 20 andere). Dus niks illegaals. De kast maakt een beetje een krakerig geluid, volkomen normaal volgens mij. Alle snoeren gecontroleerd, kan bijna niet fout! Al die pc's zijn altijd in gebruik geweest, kan dus bijna niets bijzonders zijn. Die automatiseringsman op het werk heeft ze leeg gemaakt, had hij beter niet kunnen doen, denk ik.
Ik ben trouwens geen "hij" maar een "zij". Jawel, er zijn ook moeders die computeren leuk vinden!
 
Tja..........

weet je zeker dat Uw monitor het doet?

Als je verder de pc gewoon hoort draaien enzo lijkt het probleem echt in de monitor of de videokaart te zitten.
 
Excuses voor de sexeverwarring van mijn kant.
Gebrekkige geest waarschijnlijk.
Tav je computer.
Wanneer je de computer uit hebt staan en je doet de opstartdiskette erin voordat je hem aanzet, heb je dan hetzelfde probleem?
Wanneer je geen beeld hebt, dan moet er toch een probleem zijn in de hele beeldverwerking.
Is er zelfs geen knipperend balkje?

Sigma
 
brand het lampje van de monitor als je hem aanzet ?
Hoor je iets van pieptoontjes als je de pc aanzet ?

als je de mogenlijkheid hebt test de monitor even op een andere pc.
 
Andere monitor aangesloten, zelfde probleem. Nee, geen piepjes. Lamje knippert. Opstartdiskette er van tevoren ingedaan, niks te zien. Geen verschil. Hoe weet ik nou of het in de videokaart zit als ik niks kan zien? Is niet erg aardig van die automatiseerder om geen uitleg te geven. Als jullie nog ideeen hebben hoor ik het graag, anders wacht ik tot maandag en hoop ik op wat uitleg van zijn kant...................
 
dan zou je zeggen dat het aan de videokaart ligt normaal zou de pc piepjes moeten geven als hij geen of een fout zittende videokaart ontdekt.

Je weet zeker dat alle kabels goed aangesloten zitten ?
Power kabel van de monitor ook aangesloten op stopcontact of achter in pc ??

Lijken misschien stomme vragen van mij maar je zou niet de eerste zijn en probeer even alle opties.
 
ok, ga alles opnieuw doen. Heb vanmidaag mijn zoon het laten doen, misschien helpt het?????????
Als ik weet wat het is laat ik het je weten, bedankt!
 
en dubbelcheck vooral ook de "draaischroefjes" van de monitor (aan beide zijden van de kabel). Als je de stekker in de pc cq. de monitor hebt zitten en het ding "pakt" niet goed omdat de schroefjes niet goed aangedraaid zijn, kun je ook wachten tot je een ons weegt voordat er beeld komt...............
 
Bedankt!!!!

Uiteindelijk heb ik hem terug naar mijn werk genomen. Die automatiseringsman heeft hem omgeruild met een andere p.c. Helaas weet ik dus nog niet wat het probleem was(hij volgens mij ook niet) dus voor anderen helaas geen verheldering!
Maar in ieder geval hartstikke bedankt voor de snelle hulp!!!!!!!!
 
Geen dank ;)

hulp daar zijn we hiervoor leuk dat je iedergeval nu een pc hebt die het doet, de kids ook weer blij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan