Windows is hersteld van een onverwachte afsluiting

Status
Niet open voor verdere reacties.

conpax

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Hallo,

Ik krijg sinds 3 weken zeer regelmatig bovenstaand bericht in beeld. Als ik dan op details druk, staat er het volgende:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6002.2.2.0.768.3
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 9f
BCP1: 0000000000000003
BCP2: FFFFFA80049D9060
BCP3: FFFFFA8005F64040
BCP4: FFFFFA800442A8B0
OS Version: 6_0_6002
Service Pack: 2_0
Product: 768_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini122812-01.dmp
C:\Users\Jacobs\AppData\Local\Temp\WER-160181-0.sysdata.xml
C:\Users\Jacobs\AppData\Local\Temp\WER48E1.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413

Ook heb ik een probleem met Hotmail, is erg traag en bij het openen van een mail springt het telkens op "windows live mail (reageert niet)"
Kan dit met elkaar te maken hebben??

Heb virusscan (eset smart securicty 5.2.15.1), Malewarebyte-Anti Maleware en CCleaner laten draaien en die hebben niets gevonden

Laatst bewerkt:
Deze blue screen code is waarschijnlijk een driver probleem. Het is verstandig om je videodrivers te herinstalleren.
Kijk dan of het probleem opgelost is met deze blue screen, anders is er iets anders aan de hand.

Heb je ook Hotmail met een andere browser geprobeerd? Misschien is het handig om even Firefox of google chrome te proberen indien je internet explorer gebruikt. Als je Firefox of google chrome gebruikt, kan je internet explorer proberen. Kijk dan even of dit sneller is dan de voorgaande browser.

Groeten,
Kjell

En hoe kan ik de videodrivers het makkelijkste opnieuw installeren?.

Laatst bewerkt:
Als je naar "programma's" gaat in het configuratiescherm gaat, kan je daar je videodriver de-installeren. Dit is meestal Nvidia of Ati, maar kan ook Intel zijn.
Weet je de videokaart die je hebt? Zo niet, kan je dit controleren om eerst naar apparaatbeheer te gaan.

Hier staat een uitklapschermpje met de naam: Beeldschermadapters. Hier staat je videokaart meestal beschreven (zie onderstaand plaatje)

Naamloos.png

Ik heb een Nvidia GTX260, maar snap nog niet hoe ik de driver kan de-installeren. Als ik bij Apparaatbeheer de rechtermuis knop neem, en dan eigenschappen kies en vervolgens stuurprogramma kies, dan kan ik "installatie ongedaan maken" kiezen. Moet ik die nemen en dan vervolgens de driver opnieuw van Nvidia site afhalen??

Je kan door middel van het configuratiescherm > Programma's Het stuurprogramma deinstalleren. Zie het plaatje hieronder:

drivers.jpg

Klik dan op je nvidia driver, rechtermuisknop en klik op verwijderen.
Indien dat niet werkt, kan je dit inderdaad de installatie ongedaan maken via apparaatbeheer.

Hierna zal je de driver weer van de nvidia site moeten downloaden en installeren.

Oke, maar ik heb er 5 van nvidia staan, welke moet ik pakken?

NVIDiA 3D Vision controllerstuurprogramma 285.62 Datum 30-11-2011 Versie 285.62
NVIDIA 3D Vision stuurprogramma 306.97 Datum 12-11-2012 Versie 306.97
NVIDIA Grafisch stuurprogramma 306.97 Datum 12-11-2012 Versie 306.97
NVIDIA Update 1.10.8 Datum 12-11-2012 Versie 1.10.8
NVIDIA PhysX systeemsoftware 9.11.0621 Datum 30-11-2011 Versie 9.11.0621

Er zijn er 3 met de datum 12-11-2012, zou ik die dan allemaal moeten verwijderen??

Het beste is om ze allemaal te verwijderen. Nvidia installeert deze weer via de driverinstallatie.
Wel wordt je resolutie van het scherm waarschijnlijk kleiner, dit komt omdat de drivers gedeinstalleerd zijn.

Laatst bewerkt:
Driver verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar probleem blijft.

Nog meer suggesties??

Hoi,
uitleg Bug_Check_Code (Eng).
Als eens in veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) gestart om te controleren of het probleem zich dan ook voordoet?
Vraag jezelf af of je recent nieuwe (beveilings) software hebt geïnstalleerd.
Doet het probleem zich voor tijdens opstarten of ook als de pc al een tijdje draait?

Tijdens het opstarten geen probleem, alleen maar als de pc al een tijdje draait.

Naar mijn weten kan het ook vaak bij de AHCI drivers liggen.
Gaat je computer soms van slaapmodes naar de blue screen? Hier is namelijk een hotfix voor.

Ja nou je het zegt, hij gaat van de slaapmodes zeer regelmatig naar bluescreen. Maar als ik de slaapmodus annuleer zou het dan ook over zijn? En waar kan ik die hotfix vinden?

Die hotfix is alleen voor Windows 7/WindowsServer 2008 R2 bestemd, niet voor Vista

Heeft er niemand ander suggesties??

Of moet ik die Hotfix toch gebruiken, zie ik het dan verkeerd

Sorry voor het lange wachten, was even buiten de deur.

Als je de hotfix probeert te installeren, geeft hij dan een compatibiliteit error aan?

Ja, geeft aan dat deze fix niet geschikt is voor mijn systeem

Oke, ik zal even kijken of er ook een andere hotfix is voor je, voor vista.
Anders is het ook mogelijk om dit met een omweg te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan